Gå til innhold

Tvillinger som foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg lurer på om noen har tanker rundt det og ha eneggede tvillinger som foreldre. Altså ett enebarn som vokser opp med ett tvilling par som foreldre i samme hus. Den ene tvillingen er biologisk mor og den andre er tante. Far har noe samvær, men får ny familie og relasjonen mellom barnet og faren blir svekket. Hva sier magefølelsen deres? 

Anonymkode: 8a1a3...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, 

Jeg lurer på om noen har tanker rundt det og ha eneggede tvillinger som foreldre. Altså ett enebarn som vokser opp med ett tvilling par som foreldre i samme hus. Den ene tvillingen er biologisk mor og den andre er tante. Far har noe samvær, men får ny familie og relasjonen mellom barnet og faren blir svekket. Hva sier magefølelsen deres? 

Altså én unge med én mamma og én tante som er klin lik mamma for evig og alltid som en familie på tre? Litt snodig, kanskje? Men funker det for dere er det vel greit? Jeg tror nesten jeg likevel hadde sett meg om etter noen mannfolk og noen søsken..

Endret av amandine
Skrevet

Magefølelse om hva? Jeg skjønner ikke hvor du vil hen

Anonymkode: ef76b...e6c

Skrevet

Høres ut som om du har kokt deg suppe på noen synsinger, Hi?

Hva er det du egentlig forsøker å si?

Anonymkode: 8573e...6d7

Skrevet

Er det relevant at de er tvillinger?

Jeg bodde sammen med søsteren min fra sønnen min var født og til han var 3,5 år. Vi koste oss, og sønnen min fikk et nært forhold til sin tante. 

Hva er problemet?

Anonymkode: 19993...8f2

Skrevet

Åja jeg tenkte bare på om det hørtes normalt ut liksom. Når ett tvillingpar aldri har bodd fra hverandre og oppdrar ett barn sammen så tenkte jeg det kunne bli litt intenst og en litt annerledes familie dynamikk. Så lurte jeg bare på om folk her inne har noen tanker rundt dette med og vokse opp slik. Kanskje noen er tvilling selv og kan fortelle litt. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja jeg tenkte bare på om det hørtes normalt ut liksom. Når ett tvillingpar aldri har bodd fra hverandre og oppdrar ett barn sammen så tenkte jeg det kunne bli litt intenst og en litt annerledes familie dynamikk. Så lurte jeg bare på om folk her inne har noen tanker rundt dette med og vokse opp slik. Kanskje noen er tvilling selv og kan fortelle litt. 

Jeg ser ikke problemet. Det er jo omtrent som hun over skriver, at hun delte bolig med sin søster mens barnet var lite. Tenker det kan være smart, de har begge mindre boutgifter, kan trolig spare mer, barnet har en ekstra og trygg omsorgsperson, man har gjerne barnevakt når man trenger det. At søstrene er eneggede tvillinger er helt uproblematisk, de som kjenner eneggede tvillinger godt vil se forskjell på dem uansett, ofte i små ulikheter i utseende, stemmeleie, talemåte, bevegelsesmønster m.m., som man ellers ikke legger merke til hvis man ikke står dem nær nok.

At far har skaffet seg en ny familie og velger å ha mindre kontakt med barnet, det kan man jo bare laste far for.

Anonymkode: 8573e...6d7

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med " oppdrar et barn sammen"? Barnet har en mor og en far og en tante. Mor er antakelig oppdrager i hverdagen. Tante er tante.

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, 

Ikke to tvillingpar altså?

PS: Det heter ET enebarn, ET tvillingpar osv. Ikke ett.

Anonymkode: 51b49...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...