mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Noen foreldre i klassen slår ett slag for fastsatte spilletider for ungene. Feks 2 timer fra klokken 18. Slik at alle har like regler. Jeg synes det er helt tullete da alle har forskjellige liv og forskjellig timeplan. Har noen av dere slike avtaler i klassene til barna?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Nei. De prøver seg på hvert foreldremøte. På samme måte som de prøver å legge føringer for hva slags spill som skal spilles, at det konsekvent skal følges regler for aldersgrensa (da snakker vi; "når barnet har FYLLT 11 år, ikke en dag før"), når de skal få mobil osv osv....Men det funker ikke sånn i alle hjem. Jeg bestemmer i mitt hus over mitt barn. Helt åpen for føringer fra foreldre når dems barn er med mine hjem, og at mine barn skal følge dems borte. Utover det bestemmer vi fint selv Anonymkode: 0bc03...997
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 Stadig noen som foreslår sånt, alt fra felles leggetider om kvelden til felles spilletid Jeg har aldri fulgt slike regler. Greit å vite hva andre foreldre tenker, men felles regler er ikke mulig å få til. Anonymkode: ae0a8...03b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Ingen har foreslått noe sånn her og hadde de gjort det, hadde jeg sagt fra at vi ikke kommet til å følge sett. I vår hjem bestemmer vi og ikke andre foreldre i klassen. Vi tilpasser spilling etter aktiviteter, vær og barnas form og de fleste hverdager er to timer spilling helt uaktuelt hos oss. Anonymkode: 13c6e...c2d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Noen foreldre i klassen slår ett slag for fastsatte spilletider for ungene. Feks 2 timer fra klokken 18. Slik at alle har like regler. Jeg synes det er helt tullete da alle har forskjellige liv og forskjellig timeplan. Har noen av dere slike avtaler i klassene til barna? Nei, aldri at de får spille så mye hver dag. Og nytter ikke samkjøre. Alle har sine aktiviteter osv. Anonymkode: ce0b4...011
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. februar 2019 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2019 Godt å se at det ikke er vanlig med slike ordninger.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 De har prøvd seg i klassen til min, men de fleste var imot, så ble ikke bestemt noe Anonymkode: 9658e...5ed
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 Det har ikke vært nevnt her, heldigvis. Det hadde vært helt uaktuelt av flere grunner. Men det er noen som tror de kan diktere at alle skal følge aldersgrenser slavisk. Jeg gjør det når vi har besøk av andre barn, men når det kun er mitt barn her er det jeg som bestemmer og ikke andre foreldre. Anonymkode: 251ce...1f1
prekæs Skrevet 14. februar 2019 #9 Skrevet 14. februar 2019 Jeg tenker at dette styrer vi selv og at andres forsøk på å bestemme i samlet flokk, er en manøver man bruker for å slippe ta ansvar for ungen selv. For noen er "nei" vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #10 Skrevet 14. februar 2019 Nei det synes jeg er tullete! Hvor tid han lov å spille er opp til meg å det varierer fra dag til dag når på dagen han får lov å spille.Bare jeg som reagerer på at 2 timer var lenge å spille? Anonymkode: 1714d...082
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #11 Skrevet 14. februar 2019 Ser nå at det var flere som reagerte på det ja. Anonymkode: 1714d...082
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #12 Skrevet 14. februar 2019 Heldigvis ingen som har foreslått slike felles retningslinjer her. Det hadde vært uaktuelt. Vi er absolutt av de strengere foreldrene, som blant annet ikke tillater Snapchat og some til 12-åringen, og har fastsatte tidspunkter på dagen hvor de får lov til å spille eller se TV. Men tidspunktene er lagt opp etter vår timeplan, tilpasset hvert enkelt barns behov og fritidsaktiviteter. Det kom et forslag om felles regel om hvor gamle barna skal være før de får lov til å sykle til skolen (relativt farlig skolevei, 60-sone uten gang og sykkelvei på deler av veien). Det ble raskt nedstemt, da hver enkelt forelder må øve med sitt barn, og ta stilling til når de er modne for å håndtere trafikken på egenhånd. Anonymkode: 66c69...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå