Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Noen uker tilbake ble datteren min, enda ikke fylt 20, en del av voldtektstatistikken i Norge. Ifølge SSB var det i 2016, 2235 anmeldte voldtekter, mens mørketallene er store. Du, hennes voldtektsmann, er den ansvarlige for at hun nå blir ett nytt tall i disse tabellene. Du er også ung, kun noen år eldre enn henne, en vanlig lyslugget gutt med sunne interesser og familie som bryr seg like mye om deg, som vi bryr oss om henne. Du driver med sport, har en liten jobb og er ingen typisk voldtektsmann, om slike finnes. Første feilen du gjorde denne fatale kvelden, var at du ba hjem venner og kjente på fest, der det som så mange ganger før, ble inntatt altfor store mengder alkohol. Du hadde prøvd deg på henne tidligere på kvelden, men hun hadde avvist deg på en måte som ikke kan misoppfattes, uansett hvor mange enheter alkohol du hadde fått i deg. Men du tok ikke ett nei for ett nei, i hvert fall ikke når hun på grunn av alkoholinntaket ikke lengre klarte å si nei. Så gjorde hun sin feil, hun ble så full at hun sovnet sammenkrøpet i sofaen din. Der lå hun i den tro at hun kunne sove ut rusen sammen med mennesker hun kjente og som bare ville henne godt. Men du ville henne ikke godt, i hvert fall ikke denne kvelden. Du benyttet muligheten til å ha sex med en jente som så klart og tydelig hadde sagt i fra at hun ikke var interessert, men som nå verken registrerte hva du gjorde med henne eller hadde mulighet til å sette seg til motverge. I avhør har du selvfølgelig nektet, du legger skylden på henne, det var hun som la an på deg og det var frivillig fra begge sider. Og jeg som var så dum at jeg trodde du var en mann som tok ansvar for dine handlinger. Hun er redd hun gjorde feil når hun valgte å anmelde, hun er redd for at det blir for store konsekvenser for deg. I sitt avhør fikk hun spørsmål om hva hun ønsket med denne anmeldelsen, ønsker hun å se deg straffet? Min datter, med sitt store hjerte svarte at nei, hun ønsket deg jo egentlig ikke straffet! Hun ønsket bare at du skulle vite at det du hadde gjort ikke var greit! Konsekvensene etter den kvelden er mange og store. Min datter er forvandlet fra en sterk, glad ung jente, til en liten, redd spurvunge foran øynene mine. Hun tviler på seg selv, hun var full og husker ikke stort. Hun er redd hun ikke skal bli trodd, verken av rettsvesenet, familie, kjæresten, venner og kjente i samme lille samfunn som du bor i. Hun er redd for at noe av dette er hennes skyld, hun drakk, hun sovnet, hun anmeldte.. Søsknene hennes er fortvilet, de ser at storesøster har det vondt. De blir stilt spørsmål, spørsmål fra mennesker som tviler på deres søster, for du er jo en så trivelig gutt… En Far, som i ene øyeblikket vurderer om han kan slippe unna med å knuse kneskålene dine, for i neste øyeblikk ta til fornuften å konkludere med at politiet må få gjøre sitt. Opp i alt dette står jeg. En fortvilet mor, som ikke vet hvordan jeg skal håndtere alt sammen. En mor som ikke tørr gå i butikken i redsel for å møte deg eller dine foreldre. Hva skal man som mor si til dine foreldre? De har det vel like vondt som oss. Jeg holder meg derfor hjemme, i redsel for at om vi tilfeldig møtes, er det ikke sikkert at fornuften min rår, men at alt mitt sinne, sorg og frustrasjon vil komme til overflaten. Derfor setter jeg heller ord på mine tanker her, hvor fornuften kan styre meg. Derfor, min datters voldtektsmann, ville jeg fortelle deg hva konsekvensene av dine valg denne kvelden ble. Voldtektsofferets mor. Anonymkode: f12d0...44a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Jeg skjønner det er tungt og vanskelig, men han er faktisk ikke her inne 99,9% sikkert. Anonymkode: bab8d...2bf
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det er tungt og vanskelig, men han er faktisk ikke her inne 99,9% sikkert. Anonymkode: bab8d...2bf Øh.. Det er hun da fullstendig klar over! Det er heller ikke poenget. Varme tanker til din datter og familien HI ❤️ Anonymkode: 416e4...a68
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Så inderlig vondt 😔 varme tanker og klemmer til dere ♥️ Anonymkode: 28754...aea
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det er tungt og vanskelig, men han er faktisk ikke her inne 99,9% sikkert. Anonymkode: bab8d...2bf Nei,det er jeg vel smertelig klar over.... Anonymkode: f12d0...44a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 Oppnår lite ved å skrive det her inne. Anonymkode: 39834...494
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 Ta kontakt med vi tror deg stiftelsen. Det er ofte godt å få hjelp av mennesker som har opplevd det samme selv! Anonymkode: 8dcfb...9e9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oppnår lite ved å skrive det her inne. Anonymkode: 39834...494 Og hva tror du jeg forventer da?Uten om å få tømt noen tanker der ingen kjenner oss?Forresten vet du fint lite om hva jeg ønsker å oppnå, så vennligst hold dine tanker for deg selv, om du ikke har noe konstruktivt å komme med. Anonymkode: f12d0...44a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 Så vondt for hele familien. Får dere skikkelig hjelp? Anonymkode: ffc55...26c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så vondt for hele familien. Får dere skikkelig hjelp? Anonymkode: ffc55...26c Nei,hun får oppfølging,men ikke vi.Vi er visst ikke "berørt" av saken.... Anonymkode: f12d0...44a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei,hun får oppfølging,men ikke vi.Vi er visst ikke "berørt" av saken.... Anonymkode: f12d0...44a Det er for ille. Har du snakket med fastlegen? Det bør finnes hjelp for pårørende også. Anonymkode: ffc55...26c
Østerdølen Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Oppnår lite ved å skrive det her inne. Anonymkode: 39834...494 Bare her inne noen kan respondere slik på ett slikt innlegg!Er ikke rart det er mye elendighet i verden, med slike holdninger ovenfor medmennesker....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 ❤️ Jeg synes faktisk du skal få dette trykket i avisen. I hvert fall om du har endret noe på beskrivelsene. Mitt barn ble seksuelt misbrukt, det er det jævligste som finnes. Vi fikk krisehjelp da det kom frem. Det er kanskje variasjoner fra kommune til kommune? stor klem. Dere kommer dere videre. Tro det eller ei. Anonymkode: 48b59...c10
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det er tungt og vanskelig, men han er faktisk ikke her inne 99,9% sikkert. Anonymkode: bab8d...2bf 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Oppnår lite ved å skrive det her inne. Anonymkode: 39834...494 Det er som man mister troen på menneskeheten! Varme tanker til deg og dine, hi 💕 Anonymkode: 41feb...1fa
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 Har dere kontakt med smiso? Eller andre grupper for ofre/ pårørende? Anonymkode: 9a2fe...9e2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #16 Skrevet 13. februar 2019 Man kan oppnå MYE med å skrive her selvom vedkommende ikke er her inne. Man får ut følelsene og det man har på hjertet. Man får ut et trykk som ligger å presser i brystet hele tiden og her kan man få tilbakemeldinger uten at man må fortelle det til alle man kjenner. Jeg har selv skrevet min historie på forum, ikke fordi jeg trodde at voldtektsmannen skulle se det eller noe, men for å få lettet hjertet og følelsene som spiste meg opp innenfra og ut Anonymkode: 888a3...48f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #17 Skrevet 13. februar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan oppnå MYE med å skrive her selvom vedkommende ikke er her inne. Man får ut følelsene og det man har på hjertet. Man får ut et trykk som ligger å presser i brystet hele tiden og her kan man få tilbakemeldinger uten at man må fortelle det til alle man kjenner. Jeg har selv skrevet min historie på forum, ikke fordi jeg trodde at voldtektsmannen skulle se det eller noe, men for å få lettet hjertet og følelsene som spiste meg opp innenfra og ut Anonymkode: 888a3...48f Ja,nettopp.Istede for å fly på han om jeg møter han på butikken, kan jeg lufte tankene her.... Anonymkode: f12d0...44a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #18 Skrevet 13. februar 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere kontakt med smiso? Eller andre grupper for ofre/ pårørende? Anonymkode: 9a2fe...9e2 Hun har, og blir jo i varetatt der.Men vi har ikke fått noe oppfølging på noe vis.... Anonymkode: f12d0...44a
Gjest Marihønne Skrevet 13. februar 2019 #19 Skrevet 13. februar 2019 Uff dette må være ekstremt tungt for hele familien. Utrolig trist å høre ❤ Kanskje du kunne sendt inn teksten til dagbladet eller andre aviser slik at flere som har opplevd lignende kan få lese. Hadde kanskje vært terapautisk for både deg og andre.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #20 Skrevet 14. februar 2019 Smso har samtalegruppe for både din datter og for dere som foreldre. Vi har selv vært der med vår datter, og vi ble tilbudt samtaleterapi vi også. Dog med en annen terapeut. Vår datter var 13 år da hun ble voldtatt og han var 23. Hun ville ikke anmelde forholdet, noe jeg har slitt veldig med. For jeg ønsker å se han straffet! Men vet du hva? Jeg tror faktisk ikke hun hadde kommet noen vei. Det hadde vært ord mot ord, og voldtekten skjedde flere måneder før hun faktisk fortalte det til oss foreldre. Hun var så langt nede, at en slik runde med politi og "snakk" på bygda, ville knekt henne fullstendig. Varme tanker til din datter og dere ❤️ Det er helt for jævlig! Hilsen en som vet så altfor godt hva du går gjennom.... Anonymkode: e43af...e88
Classical Skrevet 14. februar 2019 #21 Skrevet 14. februar 2019 På 13.2.2019 den 8.58, Anonym bruker skrev: Noen uker tilbake ble datteren min, enda ikke fylt 20, en del av voldtektstatistikken i Norge. Ifølge SSB var det i 2016, 2235 anmeldte voldtekter, mens mørketallene er store. Du, hennes voldtektsmann, er den ansvarlige for at hun nå blir ett nytt tall i disse tabellene. Du er også ung, kun noen år eldre enn henne, en vanlig lyslugget gutt med sunne interesser og familie som bryr seg like mye om deg, som vi bryr oss om henne. Du driver med sport, har en liten jobb og er ingen typisk voldtektsmann, om slike finnes. Første feilen du gjorde denne fatale kvelden, var at du ba hjem venner og kjente på fest, der det som så mange ganger før, ble inntatt altfor store mengder alkohol. Du hadde prøvd deg på henne tidligere på kvelden, men hun hadde avvist deg på en måte som ikke kan misoppfattes, uansett hvor mange enheter alkohol du hadde fått i deg. Men du tok ikke ett nei for ett nei, i hvert fall ikke når hun på grunn av alkoholinntaket ikke lengre klarte å si nei. Så gjorde hun sin feil, hun ble så full at hun sovnet sammenkrøpet i sofaen din. Der lå hun i den tro at hun kunne sove ut rusen sammen med mennesker hun kjente og som bare ville henne godt. Men du ville henne ikke godt, i hvert fall ikke denne kvelden. Du benyttet muligheten til å ha sex med en jente som så klart og tydelig hadde sagt i fra at hun ikke var interessert, men som nå verken registrerte hva du gjorde med henne eller hadde mulighet til å sette seg til motverge. I avhør har du selvfølgelig nektet, du legger skylden på henne, det var hun som la an på deg og det var frivillig fra begge sider. Og jeg som var så dum at jeg trodde du var en mann som tok ansvar for dine handlinger. Hun er redd hun gjorde feil når hun valgte å anmelde, hun er redd for at det blir for store konsekvenser for deg. I sitt avhør fikk hun spørsmål om hva hun ønsket med denne anmeldelsen, ønsker hun å se deg straffet? Min datter, med sitt store hjerte svarte at nei, hun ønsket deg jo egentlig ikke straffet! Hun ønsket bare at du skulle vite at det du hadde gjort ikke var greit! Konsekvensene etter den kvelden er mange og store. Min datter er forvandlet fra en sterk, glad ung jente, til en liten, redd spurvunge foran øynene mine. Hun tviler på seg selv, hun var full og husker ikke stort. Hun er redd hun ikke skal bli trodd, verken av rettsvesenet, familie, kjæresten, venner og kjente i samme lille samfunn som du bor i. Hun er redd for at noe av dette er hennes skyld, hun drakk, hun sovnet, hun anmeldte.. Søsknene hennes er fortvilet, de ser at storesøster har det vondt. De blir stilt spørsmål, spørsmål fra mennesker som tviler på deres søster, for du er jo en så trivelig gutt… En Far, som i ene øyeblikket vurderer om han kan slippe unna med å knuse kneskålene dine, for i neste øyeblikk ta til fornuften å konkludere med at politiet må få gjøre sitt. Opp i alt dette står jeg. En fortvilet mor, som ikke vet hvordan jeg skal håndtere alt sammen. En mor som ikke tørr gå i butikken i redsel for å møte deg eller dine foreldre. Hva skal man som mor si til dine foreldre? De har det vel like vondt som oss. Jeg holder meg derfor hjemme, i redsel for at om vi tilfeldig møtes, er det ikke sikkert at fornuften min rår, men at alt mitt sinne, sorg og frustrasjon vil komme til overflaten. Derfor setter jeg heller ord på mine tanker her, hvor fornuften kan styre meg. Derfor, min datters voldtektsmann, ville jeg fortelle deg hva konsekvensene av dine valg denne kvelden ble. Voldtektsofferets mor. Anonymkode: f12d0...44a Kjære deg ❤️ Jeg er 23 år og ble voldtatt når jeg var 18 år av en av mine nærmeste kompiser. Gjør vondt å lese dette og får vondt på vegne av din datter! Jeg velger å ikke svare som anonym for jeg HÅPER du tar kontakt med meg på private meldinger. Jeg har valgt å stå frem om det jeg opplevde og jeg jobber nå veldig aktivt på sosiale medier med å bidra til åpenhet rundt seksuelle overgrep. Min pappa tenkte de samme tankene som mannen din tenker. Mine søsken opplevde det samme som søsken i denne situasjonen. De fikk ikke vite hva som skjedde meg og hvorfor jeg lå på intensiven i flere dager og så på psykiatrisk, før i 2017. I 2018 kom det på tv. Så nå vet de hva som skjedde meg. Jeg har en mor som slet ekstra fordi hun også har opplevd overgrep. Så ved å lese det du har skrevet gjør at jeg ser meg selv og familien min sin situasjon fra en annen «vinkel» om man kan si det slik. Jeg kjenner også igjen din sorg, sinne og frustrasjon. Jeg håper virkelig du tar kontakt for det beste man kan gjøre er å snakke med noen. stor klem til deg og dine, og mest av alt datteren din også ❤️❤️ Hold henne nært dere og pass godt på henne! Man står veldig «utenfor seg selv» etter overgrep og kan gjøre impulsive ting bare fordi man vil fjerne smerten. Ikke fordi man nødvendigvis vil seg selv vondt.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #22 Skrevet 14. februar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: For jeg ønsker å se han straffet! Men vet du hva? Jeg tror faktisk ikke hun hadde kommet noen vei. Det hadde vært ord mot ord Anonymkode: e43af...e88 Joda, det er nok av eksempler på hvor menn dømmes til lange fengselsstraffer hvor det kun står ord mot ord. I slike tilfeller er praksis at man er skyldig til det motsatte er bevist. Her er et eksempel fra en sak hvor en mann ble dømt til fire års fengsel da han ble anklaget for sovevoldtekt, kun basert på en anklage. I dette tilfellet klarte han å bevise sin uskyld ved at kvinnen hadde SMSet med kjæresten sin på tidspunkt hvor hun hevdet å ha sovet og blitt voldtatt av den anklagede. Straffen ble da slettet. Altså er det stor mulighet for å få han fengslet basert på en anklage, som du ser må han bevise sin uskyld i rettssystemet. Anonymkode: 999e2...648
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #23 Skrevet 14. februar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, det er nok av eksempler på hvor menn dømmes til lange fengselsstraffer hvor det kun står ord mot ord. I slike tilfeller er praksis at man er skyldig til det motsatte er bevist. Her er et eksempel fra en sak hvor en mann ble dømt til fire års fengsel da han ble anklaget for sovevoldtekt, kun basert på en anklage. I dette tilfellet klarte han å bevise sin uskyld ved at kvinnen hadde SMSet med kjæresten sin på tidspunkt hvor hun hevdet å ha sovet og blitt voldtatt av den anklagede. Straffen ble da slettet. Altså er det stor mulighet for å få han fengslet basert på en anklage, som du ser må han bevise sin uskyld i rettssystemet. Anonymkode: 999e2...648 Man er uskyldig til det motsatte er bevist. Og har man ikke bevis, så blir man ikke dømt. Det blir ord mot ord. Og i vårt tilfelle, min 13 årige datters ord mot en 23 år gammel voksen manns. Politiet kan gå gjennom gamle logger, men da må han jo ha skrevet noe som kan felle ham. Jeg har ikke funnet noe, og min datter sier at han aldri sendte noe som han kunne tas på. Selvsagt burde fyren bli anmeldt! Men vi velger å skåne vår datter mot dette akkurat nå. Hun takler det rett og slett ikke. Og hun er så redd for at det skal komme ut. Vi har skaffet henne hjelp, og hver gang vi kommer inn på temaet om anmeldelse så stivner hun helt. Hun er ikke redd for at han skal bli sint, hun er redd for at han ikke skal bli tatt og at han skal lage kvalme for henne og spre rykter om henne etterpå. Anonymkode: e43af...e88
Classical Skrevet 14. februar 2019 #24 Skrevet 14. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Man er uskyldig til det motsatte er bevist. Og har man ikke bevis, så blir man ikke dømt. Det blir ord mot ord. Og i vårt tilfelle, min 13 årige datters ord mot en 23 år gammel voksen manns. Politiet kan gå gjennom gamle logger, men da må han jo ha skrevet noe som kan felle ham. Jeg har ikke funnet noe, og min datter sier at han aldri sendte noe som han kunne tas på. Selvsagt burde fyren bli anmeldt! Men vi velger å skåne vår datter mot dette akkurat nå. Hun takler det rett og slett ikke. Og hun er så redd for at det skal komme ut. Vi har skaffet henne hjelp, og hver gang vi kommer inn på temaet om anmeldelse så stivner hun helt. Hun er ikke redd for at han skal bli sint, hun er redd for at han ikke skal bli tatt og at han skal lage kvalme for henne og spre rykter om henne etterpå. Anonymkode: e43af...e88 Dere gjør rett i å følge hennes behov og møte hennes følelser i dette. Å møte i rettsak føltes som å bli sendt rett til helvete. Jeg takla ikke å se på han som voldtok meg engang... MEN - som en 23 åring selv, så hadde jeg stussa mer på den 23 årige mannen som voldtok din datter enn datteren din hvis han hadde begynt å snakke om henne. For hvorfor bryr en 23 åring seg så mye om et barn? Han er for gammel til sånt og det er ekkelt av en på min alder å gå på 13 åringer. Så hvis han hadde begynt å spre kvalme og dritt om din datter så hadde det bare falt negativt tilbake på han.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #25 Skrevet 14. februar 2019 22 minutter siden, Prinsmamma skrev: Dere gjør rett i å følge hennes behov og møte hennes følelser i dette. Å møte i rettsak føltes som å bli sendt rett til helvete. Jeg takla ikke å se på han som voldtok meg engang... MEN - som en 23 åring selv, så hadde jeg stussa mer på den 23 årige mannen som voldtok din datter enn datteren din hvis han hadde begynt å snakke om henne. For hvorfor bryr en 23 åring seg så mye om et barn? Han er for gammel til sånt og det er ekkelt av en på min alder å gå på 13 åringer. Så hvis han hadde begynt å spre kvalme og dritt om din datter så hadde det bare falt negativt tilbake på han. Du har så rett. Men jeg tenker det må mangle litt hos en fyr som faktisk gjør sånt. Derfor er vel også sjansen for at han kan prate henne ned for å få «renvaske» seg selv, ganske stor desverre😞 Anonymkode: e43af...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå