Gå til innhold

Utsette leggetiden hans litt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min går i 2.klasse å etter diskusjon med de andre foreldrene så fikk vi høre at de fleste la barna 20.00 på hverdager. Det gjør jeg også men han bruker laaang tid på å sovne. Ville dere flyttet leggetiden til 20.30 istedet da? Kanskje han sovner fortere da. Når legger dere barnet deres på 7-8 år?

Anonymkode: 2c90b...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg bare du må teste ut for å få svar.

Jeg har et barn som også bruker lang tid på å sovne, men hun bruker like lang tid uansett når hun legges. Så for å få nok søvn må hun legges ca kl 20

Er åtte år

Anonymkode: a5144...028

Skrevet

Det kommer jo an på barnet generelt. Våkner han tidlig om morgenen? Vanskelig å vekke? Virker han trett tidligere på kvelden? Hvor tidlig må dere stå opp om morgenen?

Hvor lenge får han sitte med mobil/data/ipad? Det er lurt å ha skjermhvile en god stund før leggetid.

Leser dere på sengekanten? Lurt med rolige aktiviteter rett før leggetid.

Jeg ville ikke utsatt leggingen, heller lagt han litt tidligere faktisk. Han bruker sannsynligvis like lang tid på å sovne uansett når han legges.

Anonymkode: a033f...bb1

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo an på barnet generelt. Våkner han tidlig om morgenen? Vanskelig å vekke? Virker han trett tidligere på kvelden? Hvor tidlig må dere stå opp om morgenen?

Hvor lenge får han sitte med mobil/data/ipad? Det er lurt å ha skjermhvile en god stund før leggetid.

Leser dere på sengekanten? Lurt med rolige aktiviteter rett før leggetid.

Jeg ville ikke utsatt leggingen, heller lagt han litt tidligere faktisk. Han bruker sannsynligvis like lang tid på å sovne uansett når han legges.

Anonymkode: a033f...bb1

Han sur som en sitron om  morgenen å haatee å stå opp så tidlig. Han hadde nok trengt mer søvn men han sovner ofte ikke før 21 selv om jeg legger han 20.00. Han må opp klokken 7 å virker ikke trøtt om kveldene,men det er han ikke uansett om jeg så legger han 21. Vi leser en del på dagtid men ikke på sengen,men kan prøve det :)

Anonymkode: 2c90b...76a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sur som en sitron om  morgenen å haatee å stå opp så tidlig. Han hadde nok trengt mer søvn men han sovner ofte ikke før 21 selv om jeg legger han 20.00. Han må opp klokken 7 å virker ikke trøtt om kveldene,men det er han ikke uansett om jeg så legger han 21. Vi leser en del på dagtid men ikke på sengen,men kan prøve det :)

Anonymkode: 2c90b...76a

Da ville jeg lagt tidligere. Kanskje så tidlig som 19.00 i en periode for å teste ut om morgenen blir lettere.

Anonymkode: a033f...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...