Gå til innhold

Knullekompis og følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har en "knullekompis", "friend with benefits" eller hva dere vil kalle det, greier dere å la være å få følelser for han/henne?

Jeg har en god venn, vi har møttes en gang i blant det siste året, og også en del 1-2 år før det igjen. Vi er enige om at vi ikke er eller skal bli kjærester. Men nå kjenner jeg at jeg har fått mer følelser. Og det gjør litt vondt, da jeg ikke tror han har det. 

Hjeeeeelp?? 😢

Anonymkode: 850b9...843

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig med ham, at du har fått følelser for ham og ønsker noe mer. Om han sier at han ikke har det for deg, da dropper du ham. Hvis ikke vil du bare fortsette å håpe og ønske og føle deg elendig fordi du er god nok til å ha sex med, men ikke et forhold. (det er jo ikke det at du ikke er bra nok, men det er gjerne det man føler i en slik situasjon.) Ikke kast bort tiden din på en mann som ikke ønsker seg det samme som deg, det gir deg bare hjertesorg.

Anonymkode: 8acab...a72

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær ærlig med ham, at du har fått følelser for ham og ønsker noe mer. Om han sier at han ikke har det for deg, da dropper du ham. Hvis ikke vil du bare fortsette å håpe og ønske og føle deg elendig fordi du er god nok til å ha sex med, men ikke et forhold. (det er jo ikke det at du ikke er bra nok, men det er gjerne det man føler i en slik situasjon.) Ikke kast bort tiden din på en mann som ikke ønsker seg det samme som deg, det gir deg bare hjertesorg.

Men jeg vet ikke om jeg greier å droppe han. Akkurat nå tenker jeg at jeg får bare nyte det så lenge det varer... Hadde jeg ikke skulle møtt ham mer, så hadde jeg blitt helt knust... 😭

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg vet ikke om jeg greier å droppe han. Akkurat nå tenker jeg at jeg får bare nyte det så lenge det varer... Hadde jeg ikke skulle møtt ham mer, så hadde jeg blitt helt knust... 😭

Men da velger du det jo selv også ...

Hvis du ikke kan snakke åpent med ham er det uansett ikke riktig mann for deg.

Bedre å ta en ev. hjertesorg først som sist fremfor å bli enda mer såret den dagen han forteller deg at han ikke lenger gidder ha sex med deg lenger fordi han har blitt sammen med en annen dame.

Tør å stå opp for dine egne følelser!

Skrevet

Min erfaring er at alltid en av oss får føleser for den andre når vi har ofte sex over tid. Noen ganger er det jeg som har fått føleser,å noen ganger er det mannen som har fått føleser for meg. 

Anonymkode: dcb18...95f

Skrevet

Vært i samme situasjon som deg..Jeg ble bare såret og veldig lei meg....Så hadde kuttet tidligere om jeg visste det jeg vet nå...Men hadde et lite håp om at han ville gjengjelde følelsene...Det gjorde han aldri......

Anonymkode: ea0cc...ead

Skrevet

Du må velge en knullekompis som er så «fjernt» fra deg som mulig. En som du aldri ville ha blitt interessert i eller som er umulig å se for seg et forhold med. F eks: velg en i en helt annen alderskategori enn deg selv, annen familiesituasjon, ulik personlighet, uten felles kjente, en du har lite samkvem med ellers og som du heller ikke føler noen mental, sosial eller politisk likhet med. En som ikke ville ha vært din beste venn. Men som er normal, høflig og skikkelig ellers.

Anonymkode: b04ae...d74

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må velge en knullekompis som er så «fjernt» fra deg som mulig. En som du aldri ville ha blitt interessert i eller som er umulig å se for seg et forhold med. F eks: velg en i en helt annen alderskategori enn deg selv, annen familiesituasjon, ulik personlighet, uten felles kjente, en du har lite samkvem med ellers og som du heller ikke føler noen mental, sosial eller politisk likhet med. En som ikke ville ha vært din beste venn. Men som er normal, høflig og skikkelig ellers.

Høres bare nitrist ut. 

Anonymkode: f9bd6...756

Skrevet

Da det kom følelser, så avsluttet vi møtene våre. Jo lenger du venter, jo verre blir det. 

Anonymkode: 38c45...ed4

Skrevet

Kan man ha «bare» sex uten følelser, egentlig? Tror ikke jeg hadde klart det.. 

Anonymkode: f96d8...091

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan man ha «bare» sex uten følelser, egentlig? Tror ikke jeg hadde klart det.. 

Det kan man ha, jeg har hatt det selv med noen ons for en god del år siden. Men for min del er det bare et øyeblikks nytelse (hvis sexpartneren er noenlunde god i senga), men det gir meg ikke noe mer enn det, så det frister ikke.

Biologisk er det nesten selvmotsigende å tro at man kan ha et følelsesløst forhold til en fast sexpartner. Når man har hudkontakt med en annen person øker produksjon av tilknytningshormonet oxytocin hos begge to. Dette er et velvære- og tilknytningshormon. Jo mer og hyppigere kontakt, jo større tilknytning. Det vil si at har man en fast sexpartner er det nesten forutsagt at minst en av partene vil få mer følelser for den andre.

Hvis man da er i en situasjon hvor man egentlig ønsker seg en fast partner, da er man nesten forutbestemt å få hjertesorg hvis den andre bare ser på en som en kriseløsning inntil den finner den rette.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan man ha, jeg har hatt det selv med noen ons for en god del år siden. Men for min del er det bare et øyeblikks nytelse (hvis sexpartneren er noenlunde god i senga), men det gir meg ikke noe mer enn det, så det frister ikke.

Biologisk er det nesten selvmotsigende å tro at man kan ha et følelsesløst forhold til en fast sexpartner. Når man har hudkontakt med en annen person øker produksjon av tilknytningshormonet oxytocin hos begge to. Dette er et velvære- og tilknytningshormon. Jo mer og hyppigere kontakt, jo større tilknytning. Det vil si at har man en fast sexpartner er det nesten forutsagt at minst en av partene vil få mer følelser for den andre.

Hvis man da er i en situasjon hvor man egentlig ønsker seg en fast partner, da er man nesten forutbestemt å få hjertesorg hvis den andre bare ser på en som en kriseløsning inntil den finner den rette.

Ja, sant!? Jeg kunne ikke kysset en jeg ikke er forelsket i, enda mindre vist meg naken for noen som IKKE var forelska i meg, og motsatt😆

Men så er jeg jo hundre år og har snart muggler og grodd igjen i (ekte)skapet... 

Skrevet

Min eks-knullekompis og jeg hadde avtalt på forhånd at vi skulle si ifra med én gang én av oss fikk følelser. Det var jeg som måtte si ifra og da avsluttet vi sexen. Vi er fortsatt like gode venner som før vi lå sammen. Hadde kjent hverandre i over 10 før vi «satte i gang». 

Jeg ville gitt han beskjed, det er mest fair om han selv får velge om han vil fortsette (og i samme slengen gi deg falske forhåpninger). 

Anonymkode: 51485...914

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min eks-knullekompis og jeg hadde avtalt på forhånd at vi skulle si ifra med én gang én av oss fikk følelser. Det var jeg som måtte si ifra og da avsluttet vi sexen. Vi er fortsatt like gode venner som før vi lå sammen. Hadde kjent hverandre i over 10 før vi «satte i gang». 

Jeg ville gitt han beskjed, det er mest fair om han selv får velge om han vil fortsette (og i samme slengen gi deg falske forhåpninger). 

Får kanskje prøve å snakke litt med han neste gang vi møtes. JEG vil fortsette som før, selv om jeg har disse følelsene. Men det er jo ikke sikkert han synes det er ok. 

Dere er fortsatt venner, og greier å omgås på en "normal" måte nå?

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får kanskje prøve å snakke litt med han neste gang vi møtes. JEG vil fortsette som før, selv om jeg har disse følelsene. Men det er jo ikke sikkert han synes det er ok. 

Dere er fortsatt venner, og greier å omgås på en "normal" måte nå?

Absolutt. Vi var veldig gode venner før sex og like goder venner etter også. Kan til og med ha oss én natt i ny og ne (vi er begge single nå), uten at det blir noe fast greie. 

Men jeg har nok ikke så mange venner/bekjente det hadde funket med altså. Vi har vært 100% ærlige hele veien, tror det har litt å si.

Skrevet
På ‎13‎.‎02‎.‎2019 den 16.57, Anonym bruker skrev:

Høres bare nitrist ut. 

Anonymkode: f9bd6...756

Sexen er jo ikke nitrist. Og hvis målet ikke er å få en kjæreste, så må man jo gjøre det man kan for å unngå at man går i ei felle som bare blir smertefull.

• 2 uker senere...
Skrevet
På 14.2.2019 den 22.01, Anonym bruker skrev:

Sexen er jo ikke nitrist. Og hvis målet ikke er å få en kjæreste, så må man jo gjøre det man kan for å unngå at man går i ei felle som bare blir smertefull.

Er selv 40 og har en elsker på 20. Vi nyter begge aldersskinaden, men aller mest sexen. Med so stor aldesskilnad veit begge det ikke kan bli noe annet enn sex. So har jeg måtta tilpasse meg driftene til en ung mann. Veit at får han meg ikke hver dag finner han seg en annen. (Rene hingsten og tenker ikke på annet enn sex, men gud hvor god han er.)

Anonymkode: d2200...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...