Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Time til utskrapning i morgen etter MA. Hatt 2 runder med Cytotec uten særlig effekt. Blødd i 3 uker nå, men ingen klumper og ikke fått ut fosteret som infølge gynlege skulle være ca 5 uker. Skjønner ikke hvorfor ikke det løsner når det er så lite🤔 Gruer meg veldig! Noen som har gjort utskrapning med sug de senere årene og kan fortelle meg hvordan det gikk? Vil høre både gode og dårlige opplevelser. Vil forberede meg både på godt og vondt. Ønsker å høre historier fra de senere årene pga at det ble utført annerledes før. Noe spesielt jeg burde forberede meg på? Hvordan var dagene etter utskrapningen? Anonymkode: ad753...43a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 Det kommer til å gå veldig fint! Du våkner opp, er ferdig, og får bearbeidet situasjonen. Så er det sårt og vondt noen dager, hjertet er tomt og trist mye lenger... Og så får du ny beskjed om at du venter et lite mirakel. Resten av svangerskapet er nervepirrende, men alt det er helt glemt når den lille bylten ligger i armene dine. Sender deg gode tanker og varme klemmer. Anonymkode: 34a43...cff
topaz Skrevet 12. februar 2019 #3 Skrevet 12. februar 2019 Hadde en MA for to år siden, og cytotec hadde ikke effekt. Så var til utskrapning. Det gikk veldig fint. Fikk narkose og forsvant. Når jeg våknet opp var det over og etter å ha hvilt en stund og fått i meg litt mat og drikke kunne jeg dra hjem. Hadde ikke noe særlig smerter i etterkant og hadde ikke noen store blødninger. Etter tre måneder var jeg gravid igjen! Og da gikk alt fint!
Relax Skrevet 12. februar 2019 #4 Skrevet 12. februar 2019 Det går bra. De tar godt hånd om deg. Dagene etter kan det kanskje kjennes som du har menstruasjon. Slapp av og ta det rolig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #5 Skrevet 12. februar 2019 Tusen takk for svar❤️ Jeg er så trist over dette og føler meg både tom og utrøstelig. Men nå har jeg holdt på i 3 uker og ønsker bare å bli ferdig med det og begynne på nytt et forsøk. Hvordan følte du deg når du var ferdig med utskrapningen? Var det vondt nedentil? Blødde du? Gikk bilturen hjem fint? Hvordan følte du deg resten av dagen? Kjenner ingen som har hatt utskraping og har ingen å spør om det jeg lurer på. HI Anonymkode: ad753...43a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #6 Skrevet 12. februar 2019 Har hatt to utskrapning pga MA. Du møter opp,får en seng og får på sykehusskjorte. Kanskje blir du liggende og vente en stund om morgenen, i din egen seng bak forheng. De tar dere etter tur, om dere er flere. Du blir godt ivaretatt og får gode med smertestillende og kvalmestillende etterpå. De er veldig snille med deg. Du kommer nok til å være litt svimmel og slapp etter narkosen, men jeg hadde ikke smerter. Du blør litt noen dager i etterkant. Dette går veldig fint, du vil føle deg ferdig med graviditeten når dette er overstått. Sorgen kan ta litt tid, men du kan se fremover igjen. Lykke til! Anonymkode: 0b461...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå