Gå til innhold

Ups! gravid 19 åring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er bare 19 år gammel jente som mest sannsynlig er gravid inn i 4 uke nå. 
Er veldig i tenkeboksen på om jeg skal velge å ta abort eller beholde. Før jeg ble gravid har jeg alltid sagt at jeg ville ha tatt abort hvis uhellet skulle melde seg. Men nå er jeg så utrolig usikker... Har fortsatt en del tid på å bestemme meg på hva jeg skal gjøre, men trenger sårt noen tips og erfaringer! 

Barnefaren er en super fyr, men på kanten til å være en alkoholliker. Vi er ikke i noe forhold. 
Bodd alene i snart to år og økonomien går akkurat rundt, så har ikke dratt på meg noe gjeld, men har heller ikke noe av verdi. 
Går vg2 helsefagarbeider, og planen til høsten var å gå påbygg, så jeg kunne ha begynt på sykepleierstudie rett etterpå.

Tror familien min vil at jeg skal ta abort hvis jeg åpner meg å forteller dette til de, men hvis jeg velger å beholde er jeg sikker på at de ville ha stilt opp. 

Hva vil dere råde meg til? Vet at dette blir mitt valg og ingen andre kan tvinge meg til noe som helst. Men tenkte at det kanskje var greit å få høre hva andre utenforstående tenker om dette.

Anonymkode: faefb...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare svre ut fra mitt syn!

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg beholdt. Livet ditt vil nok bli satt på pause, men det er ikke over. Studier kan du ta opp igjen. Det er nok ikke ideelt for deg å få barn nå, men det barnet vil kunne gi det mange år med lykke! 

Anonymkode: 4ebbe...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Dette er ditt valg! Men alt ordner seg om du beholder! Men gjør det du føler er rett 😊 livet blir satt litt på pause ang studier, men et annet fantastisk liv starter. Studier kan man alltids ta igjen 😊 man blir aldri for gammel for det! Økonomien ordner seg også, du får stønad og sikkert hjelp og støtte av familien din. Du gjør hva du føler er rett:-) masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg har vært i din situasjon, jeg var bare 18 år da, og heller ikke sammen med barnefar. Han ville heller ikke ha noe med barnet å gjøre, og ville at jeg skulle ta abort.

Jeg valgte å beholde. Vi klarte oss fint. Ingenting var en dans på roser, og ingenting kom av seg selv.

Vi har likevel klart oss fint, jeg har i dag en flott reflektert ungdom.

Økonomi er ikke et problem, du får hjelp fra nav. Man tilpasser seg den økonomien man har.

Lykke til med valget ditt. Fint at du har familien i ryggen.

Hvis barnefar er på din alder og har alkoholproblemer, så bør du få han til å oppsøke hjelp før det går lenger. Du kan ikke sende et barn til han hvis du ikke kan stole på han når det gjelder alkohol.

Anonymkode: b9c21...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei du!

Jeg har vært i din situasjon, jeg var bare 18 år da, og heller ikke sammen med barnefar. Han ville heller ikke ha noe med barnet å gjøre, og ville at jeg skulle ta abort.

Jeg valgte å beholde. Vi klarte oss fint. Ingenting var en dans på roser, og ingenting kom av seg selv.

Vi har likevel klart oss fint, jeg har i dag en flott reflektert ungdom.

Økonomi er ikke et problem, du får hjelp fra nav. Man tilpasser seg den økonomien man har.

Lykke til med valget ditt. Fint at du har familien i ryggen.

Hvis barnefar er på din alder og har alkoholproblemer, så bør du få han til å oppsøke hjelp før det går lenger. Du kan ikke sende et barn til han hvis du ikke kan stole på han når det gjelder alkohol.

Anonymkode: b9c21...532

Barnefaren er 22år, alkoholproblemet er kjent blant de fleste, og han skal nå inn i fengsel og sone en dom han pådro seg nettopp pga alkohol. Han sier selv han skal skjerpe seg etter dette oppholdet, noe jeg ser på som lite sannsynlig... 

men takk for råd! :D 

Anonymkode: faefb...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært i din situasjon, men ei venninne av meg var, og valgte å ta abort. Hun har alltid angret, selv om hun i dag har fått flere barn etter det. Du angrer aldri på at du beholdt et barn, samme hvordan livet blir. Men du kan angre om du fjerner det. Lykke til med valget! ❤️

Anonymkode: 368df...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...