Gå til innhold

Forsikring på barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags forsikring har dere på barna? Hvor mye bør en ha på de?

Anonymkode: 0b40e...874

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full forsikring og det bør man ha. 

Anonymkode: f9324...753

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Full forsikring og det bør man ha. 

Ja, men hva menes med full da? Jeg vet ikke om vår er «nok». 

Skrevet

Livs- og uføreforsikring har vi.

Lurt å tegne det fort, så fort barnet har en sykdom blir det potensielt avkortning 

Anonymkode: 7b102...245

Skrevet

Søsteren min opplevde at sønnen hennes måtte ligge på sykehus i 3 mnd, da var det utrolig deilig å ha en forsikring som betalte ut 500 kr døgnet altså. Nav dekker at en forelder er med, så den personen taper ikke inntekt, men nav dekker ikke forelder nr to. Når da far jobber skift, de har et barn til å følge opp, og gjerne vil være begge på sykehuset når viktige beskjeder gis osv er det veldig godt å ha en forsikring som gjør at også den andre forelderen kan ta litt ulønnet permisjon for å være med å få kabalen til å gå opp.

Vi har den beste forsikringen på våre barn, mange mener det er unødvendig fordi barn får dekket alt de trenger fra nav, men det er likevel et godt sikkerhetsnett om det skulle skje noe. Det er bare om barnet blir dødssykt man får frikjøpt begge foreldrene fra jobb nemlig.

Det viktigste i mine øyne er likevel at barneforsikringen kan gjøres om til en voksenforsikring UTEN ny helseattest når de blir voksne. Jeg vet selv om barn som har opplevd sykdom i ungdomsårene som blir nektet forsikring som voksen, og det er kjipt. Bl.a vet jeg om ei som ble utredet pga rytmefeil på hjertet som tenåring, konklusjonen ble at det ikke var noe farlig, men likevel ble hun nektet all form for uføreforsikring da hun ble voksen fordi han hadde hatt "hjerteproblemer" som tenåring.

Anonymkode: 55888...983

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får man dekket innkjøp av nytt barn hvis man mister det?

Anonymkode: 795a6...4f5

Det er jo ganske mye som kan skje mellom det å ha et friskt barn og det å miste det da.....

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søsteren min opplevde at sønnen hennes måtte ligge på sykehus i 3 mnd, da var det utrolig deilig å ha en forsikring som betalte ut 500 kr døgnet altså. Nav dekker at en forelder er med, så den personen taper ikke inntekt, men nav dekker ikke forelder nr to. Når da far jobber skift, de har et barn til å følge opp, og gjerne vil være begge på sykehuset når viktige beskjeder gis osv er det veldig godt å ha en forsikring som gjør at også den andre forelderen kan ta litt ulønnet permisjon for å være med å få kabalen til å gå opp.

Vi har den beste forsikringen på våre barn, mange mener det er unødvendig fordi barn får dekket alt de trenger fra nav, men det er likevel et godt sikkerhetsnett om det skulle skje noe. Det er bare om barnet blir dødssykt man får frikjøpt begge foreldrene fra jobb nemlig.

Det viktigste i mine øyne er likevel at barneforsikringen kan gjøres om til en voksenforsikring UTEN ny helseattest når de blir voksne. Jeg vet selv om barn som har opplevd sykdom i ungdomsårene som blir nektet forsikring som voksen, og det er kjipt. Bl.a vet jeg om ei som ble utredet pga rytmefeil på hjertet som tenåring, konklusjonen ble at det ikke var noe farlig, men likevel ble hun nektet all form for uføreforsikring da hun ble voksen fordi han hadde hatt "hjerteproblemer" som tenåring.

Den beste forsikringen, kan du si litt om hva den dekker? Summer?

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men hva menes med full da? Jeg vet ikke om vår er «nok». 

Ufør, sykdom etc. Topp forsikringen hos forsikringsselskapet. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er jo bare vås. Med mindre man ønsker at sine barn skal leve som minstepensjonist og minstesats resten av livet. Vel har vi gode ordninger, men jeg personlig ønsker det beste, og tryggeste, for mine barn :) 

Skrevet

Har dessverre ingen forsikring per nå. Hun ble født litt prematurt og hadde lav fødselsvekt, dermed fikk vi ingenting. Kan heldigvis søke på nytt når hun fyller 2 år til sommeren.

Anonymkode: f9767...771

Skrevet

Lurt å tegne forsikring allerede i svangerskapet. Vi har to barn født på dramatisk vis, dysmature, hull i hjertet +. Fikk full forsikring uten klausul takket være tidlig tegnet. (De er helt friske og raske nå.) 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lurt å tegne forsikring allerede i svangerskapet. Vi har to barn født på dramatisk vis, dysmature, hull i hjertet +. Fikk full forsikring uten klausul takket være tidlig tegnet. (De er helt friske og raske nå.) 

Vi hadde forsikring under svangerskapet, men fikk ikke videre etter fødsel. Den vi hadde i svangerskapet gjaldt kun frem til fødsel fikk vi beskjed om😏

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde forsikring under svangerskapet, men fikk ikke videre etter fødsel. Den vi hadde i svangerskapet gjaldt kun frem til fødsel fikk vi beskjed om😏

Den må videreføres. Og er gratis de tre første mnd. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den må videreføres. Og er gratis de tre første mnd. 

Ja, det sto nå så når vi bestilte. At den varte en viss tid etter fødsel, frem til 3 mnder mener jeg. Fikk allikevel ikke ny/forlenget etter det. 

Skrevet

Ulykke, død, sykdom.... glad jeg har tegnet på alle barna da de var et par mnd, fra de kunne få forsikring. Har hatt god bruk for den til eldste og yngste. Fikk diagnosen ADHD som 6 åring og fikk forsikringspenger og støtte fra Nav til hjelp.

Hadde ikke fått forsikringspenger eller fått tegnet forsikring til henne nå, pga hun har fått diagnose nå

Anonymkode: e31c3...96a

Skrevet

Har også forsikring på ungene, hovedsakelig på grunn av ekstra uførepensjon om de skulle være uheldige å bli ung ufør. Forsikringer tegner jeg for worst case scenario, ellers kunne jeg jo droppet alle (det går jo som regel bra, brenner som regel ikke og vanligvis blir man ikke ranet på ferie).

Videreføring uten helseattest kan også være gull verdt. Jeg så bare hvordan forsikringsselskapet kastet seg over et vondt håndledd jeg hadde vært til legen med da jeg gjorde den store blemma å bytte forsikringsselskap (skulle det bli noe mer der ville jeg ikke være dekket for det). Det gamle selskapet tok meg tilbake på gamle vilkår mot at jeg betalte de 2-3 mnd. jeg hadde vært «ute», nå skal jeg ingen steder. Jeg er stort sett helt for å shoppe forsikringer, men har man hatt noen helseproblemer og vurderer å bytte bør man beholde helseforsikringene der de er.

Skrevet
On 2/12/2019 at 3:20 PM, Anonym bruker said:

Hva slags forsikring har dere på barna? Hvor mye bør en ha på de?

ingen. ingen vits i det

Anonymkode: bee46...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...