Gå til innhold

Treffe fastlegen privat som venner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flyttet til andre kanten av landet,vekk fra familie og venner. Fikk en liten knekk slik at jeg har vært endel hos fastlegen. Vi har kjent hverandre i 1.5 år nå. I går nevnte hun (er lesbisk og i forhold) at vi skulle hatt oss ei flaske vin i sammen. Liker henne veldig godt som lege og kunne godt tenkt meg å hatt en koselig kveld med henne og gjerne hennes partner. Er selv ikke lesbisk og har ingen romantiske følelser for henne. Er dette lov?

Anonymkode: 68ece...9d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en uprofesjonell lege.

Anonymkode: a8efe...8e8

Skrevet

Dama med fastlegen er tilbake. Ikke mat trollet.

Anonymkode: ac646...b4d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dama med fastlegen er tilbake. Ikke mat trollet.

Anonymkode: ac646...b4d

Nei det er ikke meg..har lest om henne før. Dette er ikke snakk om romantiske følelser!

Anonymkode: 68ece...9d5

Skrevet

Hvor er dette?

Jeg vet at på små steder hvor det gjerne bare er en lege eller to så må man naturlig nok omgås på flere måter. Da er fastlegen også nabo, forelder i klassen og kanskje venn av familien, for man bor på et såpass lite sted....

Vi bor litt ute i distriktet, selv om det er en liten by og flere leger. Likevel er legen en del av nærmiljøet her. Vi er ikke venner, men har like gamle barn på hver sine skoler så vi møtes på fotballbanen o.l. når barna våre spiller mot hverandre. Mannen har også en type jobb hvor han har med masse mennesker å gjøre, så fastlegen er kunde hos mannen min.

Det er liksom sånn det blir når man ikke bor i de store byene...

Legen må jo få ha venner selv om hun/han bor på et lite sted.

Anonymkode: 35b71...8b9

Skrevet

Jeg har omgang med fastlegen min, grunnet felles venner. Er på det helt profesjonelle planet og vi møtes kun i sammenkomster med flere andre til stede. Ser ingen problemer med det. Litt særere er nok tilfellet tidd hvor det inviteres til vin m.m Hadde da ikke takket ja til invit!

Skrevet

Nei, dette syntes jeg ikke er ok av fastlegen din. Du bør takke pent nei og kanskje få deg en annen lege... Hun er nok helt sikkert grei og alt, men vil du sitte å nippe vin med noen som du skal kunne gå til med alt fra kjønnssykdommer til vitaminmangel?

Anonymkode: fb938...b97

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette syntes jeg ikke er ok av fastlegen din. Du bør takke pent nei og kanskje få deg en annen lege... Hun er nok helt sikkert grei og alt, men vil du sitte å nippe vin med noen som du skal kunne gå til med alt fra kjønnssykdommer til vitaminmangel?

Anonymkode: fb938...b97

Hva gjør det noe? 

Anonymkode: 78338...26c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva gjør det noe? Kobler jo det ut. Er opp til de mellom. De må  jo snakke om det sammen, hvis dette skulle bli et problem. 

Anonymkode: 78338...26c

 

Anonymkode: 78338...26c

Skrevet

Veldig uprofesjonelt av legen din. Noe annet er at man møtes i andre sammenhenger fordi man har samme omgangskrets.

Anonymkode: 736e3...cfb

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har flyttet til andre kanten av landet,vekk fra familie og venner. Fikk en liten knekk slik at jeg har vært endel hos fastlegen. Vi har kjent hverandre i 1.5 år nå. I går nevnte hun (er lesbisk og i forhold) at vi skulle hatt oss ei flaske vin i sammen. Liker henne veldig godt som lege og kunne godt tenkt meg å hatt en koselig kveld med henne og gjerne hennes partner. Er selv ikke lesbisk og har ingen romantiske følelser for henne. Er dette lov?

Anonymkode: 68ece...9d5

Hvorfor ikke bare dere to? Må partneren være med? 

Anonymkode: 78338...26c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør det noe? 

Anonymkode: 78338...26c

Nei, om det ikke plager deg, er jo sikkert dette ok. Jeg for min del deler mye med venner jeg og, men noen ting er forbeholdt meg og fastlegen min. 

Men det er uprofft av legen din uansett...

Anonymkode: fb938...b97

Skrevet

Ser dere har litt delte meninger. Partneren må ikke være med ,men det hadde ikke gjordt meg noe. Fastlegen vet det meste om meg ..opplever det bare som trygt og hun har alltid vært støttende og profesjonell. Derimot hadde jeg syns det var anderledes vist den mannlige gynekologen min hadde nevnt på det samme.

Anonymkode: 68ece...9d5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser dere har litt delte meninger. Partneren må ikke være med ,men det hadde ikke gjordt meg noe. Fastlegen vet det meste om meg ..opplever det bare som trygt og hun har alltid vært støttende og profesjonell. Derimot hadde jeg syns det var anderledes vist den mannlige gynekologen min hadde nevnt på det samme.

Anonymkode: 68ece...9d5

Kjør på. Er du heldig, blir det sex.😂😉

Anonymkode: 78338...26c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser dere har litt delte meninger. Partneren må ikke være med ,men det hadde ikke gjordt meg noe. Fastlegen vet det meste om meg ..opplever det bare som trygt og hun har alltid vært støttende og profesjonell. Derimot hadde jeg syns det var anderledes vist den mannlige gynekologen min hadde nevnt på det samme.

Anonymkode: 68ece...9d5

Hvorfor hadde det vært annerledes om den mannlige gynekologen hadde nevnt det samme?

Anonymkode: a8efe...8e8

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er dette?

Jeg vet at på små steder hvor det gjerne bare er en lege eller to så må man naturlig nok omgås på flere måter. Da er fastlegen også nabo, forelder i klassen og kanskje venn av familien, for man bor på et såpass lite sted....

Vi bor litt ute i distriktet, selv om det er en liten by og flere leger. Likevel er legen en del av nærmiljøet her. Vi er ikke venner, men har like gamle barn på hver sine skoler så vi møtes på fotballbanen o.l. når barna våre spiller mot hverandre. Mannen har også en type jobb hvor han har med masse mennesker å gjøre, så fastlegen er kunde hos mannen min.

Det er liksom sånn det blir når man ikke bor i de store byene...

Legen må jo få ha venner selv om hun/han bor på et lite sted.

Anonymkode: 35b71...8b9

Bor på en liten plass ja. Er flere fastleger her også.

Anonymkode: 68ece...9d5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor hadde det vært annerledes om den mannlige gynekologen hadde nevnt det samme?

Anonymkode: a8efe...8e8

Ikke fordi han er mann,men syns slike undersøkelser er veldig private . He he ser ikke for meg ,meg og han over ei flaske vin uansett hvor pen og kjekk han er. 🙂

Anonymkode: 68ece...9d5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjør på. Er du heldig, blir det sex.😂😉

Anonymkode: 78338...26c

Det komme det ikke til å bli 🙂 Ikke fra min side ihvertfall hehe

Anonymkode: 68ece...9d5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det komme det ikke til å bli 🙂 Ikke fra min side ihvertfall hehe

Anonymkode: 68ece...9d5

Spennende da, så hvorfor ikke? 😁 Skjer det, så skjer det. 

Anonymkode: 78338...26c

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spennende da, så hvorfor ikke? 😁 Skjer det, så skjer det. 

Anonymkode: 78338...26c

Legen kan miste jobben sin da...

Anonymkode: fb938...b97

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Legen kan miste jobben sin da...

Anonymkode: fb938...b97

Hvis hun fortsatt er pasient der ja, hos vedkommende. 

Anonymkode: 78338...26c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen kan miste jobben sin da...

Anonymkode: fb938...b97

Klart det ikke er lov.Er heller ikke snakk om romantiske følelser mellom oss

Anonymkode: 68ece...9d5

Skrevet
På 12.2.2019 den 11.46, Anonym bruker skrev:

Klart det ikke er lov.Er heller ikke snakk om romantiske følelser mellom oss

Anonymkode: 68ece...9d5

Så kjedelig at det ikke er slik.😉

Anonymkode: 78338...26c

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kjedelig at det ikke er slik.😉

Anonymkode: 78338...26c

Der var du jo! 

 

Anonymkode: e42c1...fa2

Skrevet

De legene jeg kjenner er veldig nøye på å ikke gjøre diagnostiske vurderinger av folk de kjenner godt. Alle kan gjøre feil i jobben, og det blir totalt ødeleggende for den private relasjonen hvis feilvurderingen gjøres av en venn, av kameraten til sønnen osv. Sånn sett er det sikkert risikabelt å bli venn med en av pasientene sine, for det kan føre til at pasienten må overføres til en annen lege. Før du bestemmer deg for å treffe denne legen må du altså vurdere om det er verdt det - da kan du miste en fastlege du er fornøyd med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...