Anonym bruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Altså, har en bekjent som har slike creepy dukker som likner DUKKER, ikke baby/barn. Kjøpt via ei billig ræleside som Wish. Det jeg stusser over, er at vedkommede bruker mer penger på klær enn jeg gjør til mine barn. Har fult opp med stellebord, bleier, vogner, bilstol, bæresele og gudene vite hva. Nei, hun er ikke barnløs. Kan noen forklare meg hvorfor man bruker penger utstyr til dukker?? Anonymkode: 289a0...036
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Hvorfor bruker folk penger på hobbyen sin? Man kan fint sykle uten den nyeste sykkelen som er 50 gram lettere enn den forrige. Eller de dyre blomstene for å plante i hagen. Eller de dyre skoene/klærne osv. Anonymkode: 44f11...761
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 Har du korps som hobby, og du spiller tuba, må du ut med 100 000 for en ny! Hobbyer koster penger! Jeg tør ikke tenke på hvor mye verdier jeg har i garn liggende rundt om i huset! 🙈 Jeg kan være enig i at dukke er en rar hobby, men det er utifra mitt ståsted. Jeg kunne ikke hatt den hobbyen. Men nå synes mange folk jeg er rar da, som har korps som hobby. (Men jeg bor heldigvis i Nordhordaland, der to av Europas - om ikke verdens - beste brassband hører til) Anonymkode: 46b18...665
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, har en bekjent som har slike creepy dukker som likner DUKKER, ikke baby/barn. Kjøpt via ei billig ræleside som Wish. Det jeg stusser over, er at vedkommede bruker mer penger på klær enn jeg gjør til mine barn. Har fult opp med stellebord, bleier, vogner, bilstol, bæresele og gudene vite hva. Nei, hun er ikke barnløs. Kan noen forklare meg hvorfor man bruker penger utstyr til dukker?? Anonymkode: 289a0...036 Creepy!Veldig spesielt at voksne har dukkert behandler dem som barn Anonymkode: 6efc1...5c9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #5 Skrevet 12. februar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du korps som hobby, og du spiller tuba, må du ut med 100 000 for en ny! Kan ikke sammenlignes. En tuba skal kunne lage en viss klang, det skal ikke en dukke. Anonymkode: e5e86...417
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #6 Skrevet 12. februar 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke sammenlignes. En tuba skal kunne lage en viss klang, det skal ikke en dukke. Anonymkode: e5e86...417 En hobby er en hobby. Uansett om det er dukker eller tubaer du samler på! Anonymkode: 46b18...665
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #7 Skrevet 12. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: En hobby er en hobby. Uansett om det er dukker eller tubaer du samler på! Anonymkode: 46b18...665 Det er forskjell på å samle på dukker eller instrumenter og på å behandle en dukke eller et instrument som et levende menneske. Anonymkode: fa22a...296
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #8 Skrevet 12. februar 2019 Av alle erstatninger for barn - enten det nå er dyr, hobbyer eller dukker - er det jo bare disse som virkelig er sosialt selvmord. Samtidig vil jeg tro at det ligger så dyp personlig sorg og tragedie i disse dukkemammaene at de ikke kan måles utfra et normalitetsbegrep i det hele tatt. Anonymkode: 3af9b...f1d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #9 Skrevet 12. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er forskjell på å samle på dukker eller instrumenter og på å behandle en dukke eller et instrument som et levende menneske. Anonymkode: fa22a...296 Det står ingen plass at hun behandler dukkene som levende mennesker. Det står bare at hun bruker mer penger på dukkene, enn det HI gjør på sine barn. Når det er er hobby, har det ingenting å si om det er instrument eller dukker. Det går mye penger på å opprettholde en hobby! Anonymkode: 46b18...665
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #10 Skrevet 12. februar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står ingen plass at hun behandler dukkene som levende mennesker. Det står bare at hun bruker mer penger på dukkene, enn det HI gjør på sine barn. Når det er er hobby, har det ingenting å si om det er instrument eller dukker. Det går mye penger på å opprettholde en hobby! Anonymkode: 46b18...665 Poenget med denne hobbyen er jo nettop at de behandler dukkene som barn. Anonymkode: fa22a...296
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #11 Skrevet 12. februar 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står ingen plass at hun behandler dukkene som levende mennesker. Det står bare at hun bruker mer penger på dukkene, enn det HI gjør på sine barn. Når det er er hobby, har det ingenting å si om det er instrument eller dukker. Det går mye penger på å opprettholde en hobby! Anonymkode: 46b18...665 Hva skal man da med stellebord og vogner, dersom man ikke bruker dem?? Anonymkode: 5911d...348
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #12 Skrevet 12. februar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget med denne hobbyen er jo nettop at de behandler dukkene som barn. Anonymkode: fa22a...296 Hva legger du i det å behandle de som barn? Kjøpe utstyr til de? Hvis de går med dukkene i vogn på butikken, og vil at alle skal se det nydelige barnet, da har hobbyen gått over til en sjuk sinnstillstand! Hvis det bare handler om å kjøpe utstyr, da er det en samling. 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skal man da med stellebord og vogner, dersom man ikke bruker dem?? Anonymkode: 5911d...348 Ha det i samlingen sin. Anonymkode: 46b18...665
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #13 Skrevet 12. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva legger du i det å behandle de som barn? Kjøpe utstyr til de? Hvis de går med dukkene i vogn på butikken, og vil at alle skal se det nydelige barnet, da har hobbyen gått over til en sjuk sinnstillstand! Hvis det bare handler om å kjøpe utstyr, da er det en samling. Ha det i samlingen sin. Anonymkode: 46b18...665 Ok, har lest at de faktisk går på trilletur med dem, tar dem med på kafe-besøk og lignende. Men det er kanskje forskjell fra person til person. Anonymkode: 5911d...348
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #14 Skrevet 12. februar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, har lest at de faktisk går på trilletur med dem, tar dem med på kafe-besøk og lignende. Men det er kanskje forskjell fra person til person. Anonymkode: 5911d...348 Spiller det noen rolle? De er ikke farlige. Hvorfor er dette så provoserende? Jeg hadde ikke brukt penger på det og er overhodet ikke interessert i dukker, men at det er så innmari sjukt går jeg ikke med på. For meg er det mer galskap å bruke 80.000,- på en sykkel eller samme beløp på bilsport, ski eller frimerker. Eller oppussing av 2 år gammelt kjøkken fordi man ikke likte fargen likevel. Har dama penger så er det vel totalt harmløst å bruke penger på dukker og dukkeutstyr. Anonymkode: 44f11...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå