Gå til innhold

Kan legen gjøre noe når jeg "bare" har virus...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk i en uke, forkjølt og feber. Var hos legen i dag. Crp på 16, og da konkluderte legen med at det var virus. Jeg fikk hostesaft, og beskjed om å komme tilbake på onsdag om jeg ikke er bedre. Men hva kan legen gjøre på onsdag som han ikke kunne gjøre i dag...?? Tror aldri jeg har vært syk i en hel uke før, så beklager om det er et dumt spørsmål...

Anonymkode: 14bb1...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan utvikle seg til noe bakterielt, så jeg antar han vil ta ny crp for å se om den har gått ned eller opp.

Har den gått opp kan det hende du trenger antibiotika, og ellers kan han jo skrive en sykemelding.

Anonymkode: 61cbb...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan følge opp allmenntilstanden og sjekke om du pådrar deg en bakteriell infeksjon i tillegg til v, noe som ikke er uvanlig i kjølvannet av en virusinfeksjon. Behov for videre sykemelding og evt medisin følges opp videre.

Anonymkode: 1da71...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antibiotika. Videre undersøkelse. Henvisning osv. 

Anonymkode: 72606...a59

NEI! Ikke antibiotika ved virus. Herre jesus, er ikke det noe alle vet? Hvis man får en bakteriell infeksjon på toppen kan man få antibiotika, men ved ren virusinfeksjon så funker det ikke.

Anonymkode: 84c3f...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært syk i en uke, forkjølt og feber. Var hos legen i dag. Crp på 16, og da konkluderte legen med at det var virus. Jeg fikk hostesaft, og beskjed om å komme tilbake på onsdag om jeg ikke er bedre. Men hva kan legen gjøre på onsdag som han ikke kunne gjøre i dag...?? Tror aldri jeg har vært syk i en hel uke før, så beklager om det er et dumt spørsmål...

Anonymkode: 14bb1...bec

Kanskje du har en infeksjon som er på tur opp? At legen vil sjekke crp på nytt. Det går svineinfluensa her nå. Så legen vil ikke ta for lett på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan utvikle seg til noe bakterielt, så jeg antar han vil ta ny crp for å se om den har gått ned eller opp.

Har den gått opp kan det hende du trenger antibiotika, og ellers kan han jo skrive en sykemelding.

Anonymkode: 61cbb...046

Et virus kan ikke utvikle seg til en bakterie!!!!

Anonymkode: 0dde5...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et virus kan ikke utvikle seg til en bakterie!!!!

Anonymkode: 0dde5...9cb

Det er rett, men ein virusinfeksjon kan redusere immunforsvaret slik at ein utviklar ein sekundær bakteriell infeksjon, gjerne lungebetennelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et virus kan ikke utvikle seg til en bakterie!!!!

Anonymkode: 0dde5...9cb

Det er flisespikkeri det du driver med her, men greit, viruset har ikke utviklet seg til en bakterie. Du kan likevel utvikle bakterielle infeksjoner etter en virusinfeksjon. Det er ikke uvanlig å begynne med en forkjølelse eller influensa, og utvikle f.eks bronkitt eller lungebetennelse som du trenger antibiotika for. 

 

Anonymkode: 61cbb...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært så syke før vi heller🙈  CRP på 14, feber nesten 10 dager og fullstendig nede for telling! 

Fikk også beskjed om å komme tilbake, men nå 14 dager etter er vi på bedringens vei! 

Gikk visst MYE virus nå!

God bedring, og bøtter med medfølelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle! Jeg er på bedringens vei, har ikke hatt feber i dag! 😄 Så da krysser jeg fingrene for at jeg er i tipp topp form igjen snart. 😉 

HI

Anonymkode: 14bb1...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært skikkelig elendig med feber og vondt i hele kroppen i halvannen uke nå. Endelig bedre i dag. Men kun forkjølelse her også - ikke skyhøy feber som ved i fluensa, pluss at jeg har snørret og klødd i nesen som en galning. Kanskje vi har hatt det samme.

God bedring!!

Anonymkode: b5676...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var feberfri på tirsdag, men i går kveld og nå i kveld har jeg hatt feber igjen. Ikke like forkjøla som jeg var, men føler meg helt elendig! Helt bomull i hodet, svimmel og litt kvalm. 😭 

Lei!! Måtte bare få det ut!! 😉

HI

Anonymkode: 14bb1...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var feberfri på tirsdag, men i går kveld og nå i kveld har jeg hatt feber igjen. Ikke like forkjøla som jeg var, men føler meg helt elendig! Helt bomull i hodet, svimmel og litt kvalm. 😭 

Lei!! Måtte bare få det ut!! 😉

HI

Anonymkode: 14bb1...bec

Vet om flere som er veldig syke med rs-virus nå. Vær litt obs når du har hatt feber og den kommer tilbake, det kan være tegn på forverring eller at du har fått en bakteriell infeksjon i tillegg.

God bedring!

Anonymkode: 69221...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...