Gå til innhold

Hellas, Tyrkia eller Spania i høstferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fem med barn mellom 4 og 8 år. Hovedmål er sol og varme og bading. Hvor bør vi da dra i høstferien? Gjerne spesifikke anbefalninger eller generelt hvilket land/øy som pleier være varmest. 

Anonymkode: 219f8...171

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå Tyrkia pga. den politiske situasjonen i landet, diktaturet.

Kreta er sikkert i høstferien mtp. varme. Ellers ville jeg kanskje tatt en av Kanariøyene.

Anonymkode: 6960a...6a0

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unngå Tyrkia pga. den politiske situasjonen i landet, diktaturet.

Kreta er sikkert i høstferien mtp. varme. Ellers ville jeg kanskje tatt en av Kanariøyene.

Anonymkode: 6960a...6a0

Har hørt at Kanariøyene er kaldere enn de greske i høstferien, er det feil?

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for Kypros hvis jeg skulle dratt til Middelhavet i høstferien på badeferie. 

Hellas funker det, hvis dere er langt sør og er heldige med været. Vi var på Rhodos et år i høstferien og det var helt perfekt, kanskje litt kjølig i bassenget, men deilig i sjøen og i lufta. Østsiden av øya anbefales i så fall pga. mindre vind. 

Anonymkode: 30b02...725

Skrevet

Til Tyrkia drar man da virkelig ikke. 

Anonymkode: 92809...624

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da drar du vel ikke Ungarn heller? Er utrolig mange land man må eliminere hvis du begynner slik. Drar du forresten til USA? Da støtter du jo et land som setter barn i fengsel, driver tortur og starter kriger. Hva med Norgesferie? Da støtter du et land som selger våpen til Saudi Arabia, og var med på å starte den arabiske våren gjennom NATO-bombingen. Har sikkert støttet mange diktatorer gjennom bistand også. 

Anonymkode: 62fe0...e56

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da drar du vel ikke Ungarn heller? Er utrolig mange land man må eliminere hvis du begynner slik. Drar du forresten til USA? Da støtter du jo et land som setter barn i fengsel, driver tortur og starter kriger. Hva med Norgesferie? Da støtter du et land som selger våpen til Saudi Arabia, og var med på å starte den arabiske våren gjennom NATO-bombingen. Har sikkert støttet mange diktatorer gjennom bistand også. 

Nei da, jeg drar ikke til verken Ungarn eller USA. Det handler vel litt om grader av dritt også, kanskje? Erdogan i Tyrkia er virkelig ikke noe å støtte opp om. 

Skrevet

Vi er alltid på Costa Blanca i høstferien. Flyr til Alicante. Alltid mellom 25 og 30 gr og fortsatt god temp i havet. 😊

Anonymkode: b7334...c49

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man støtter ikke uten videre Erdogan ved å dra til Tyrkia. Det er ikke akkurat noen fordel for opposisjonen i landet at landet blir isolert fra omverdenen. I tillegg -når turismen går ned, rammer det først og fremst vanlige folk og deres levebrød. Jeg kjenner en del tyrkiske opposisjonelle, og ingen av mener at det er noe positivt bidrag om vestlige turister slutter å dra til landet deres. Hilsen Tyrkia-venn

Anonymkode: 1d29a...485

Skrevet

Jeg har reist til Kypros i hver høstferie og skal man ha sol & varme, så er dette stedet solsikkert. Tenker du Hellas ville jeg ha satset på Kreta eller Rhodos, men overraskelser kan komme i form av regn, torden m.m

Eneste vi har opplevd i Kypros på den tiden er Saharasand som kom og lå som et lokk over øya

Skrevet

Ok, utelukker Tyrkia da. 

Skrevet
On 2/11/2019 at 2:53 PM, Anonym bruker said:

Vi er fem med barn mellom 4 og 8 år. Hovedmål er sol og varme og bading. Hvor bør vi da dra i høstferien? Gjerne spesifikke anbefalninger eller generelt hvilket land/øy som pleier være varmest. 

barna trives hjemme, MÅ IKKE på ferie

Anonymkode: a00f2...f65

Skrevet
På 11.2.2019 den 15.35, Anonym bruker skrev:

Ungarn?

Anonymkode: 6ffa3...4d7

Skrevet

Kypros i høstferien er fantastisk! 

Anonymkode: b1774...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...