Gå til innhold

Søke jobb i barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med noe helt annet nå, men er så sliten og lei av kontor og skjermer at jeg tror jeg er i ferd med å bli deprimert. Jeg lurer på om frisk luft, barn og lek kunne vært mer meg, og lurer derfor på om jeg skal søke. 

Noen som har gjort det samme, og er fornøyd?

Anonymkode: ccf83...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett å få jobb i bhg uten utdannelse her jeg bor hvertfall. Jeg har erfaring fra bhg å går likevel arbeidsledig nå å venter på jobb i bhg.

Anonymkode: 0e997...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker at det er drømmejobben, må du selvsagt søke. Likevel er det som anonym over her sier: Mange steder har du ikke sjans uten relevant utdanning. Her hvor jeg bor har alle de barnehageansatte utdanning enten som barnehagelærer eller barne- og ungdomsarbeider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre, ikke så lett å få jobb i barnehage som ufaglært, i hvertfall ikke hvis du er på jakt etter en fast jobb.Her ansettes ingen ufaglærte i faste stillinger. De får bare vikariater eller blir brukt som ringevikar

Anonymkode: 0d326...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj da. Det er såpass vanskelig, ja. 😕

HI

Anonymkode: ccf83...e77

Ja, heldigvis så stilles det strengere krav etterhvert

Anonymkode: 0d326...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min utdanning måtte vi ha noe praksis i barnehage, og det overbeviste meg at jeg aldri kunne jobbet i barnehage. All ære til de som gjør det! For meg blir det altfor mye støy og leven. Skulle jeg jobbet i en barnehage måtte det ha vært en liten friluftsbarnehage, da kunne jeg nok ha trivdes også.

Har noen venninner som jobber i barnehage og som elsker det, begge er førskolelærere. Men det er som en over sier, det innebærer så mye mer enn aktiviteter med barna. Det er blitt mye større krav til dokumentasjon, så de jobber mye med det, planlegging osv. Og de sier også at de som ikke har utdannelse som regel blir gående i vikariater eller er tilkallingshjelp, og det er jo ikke noe du kan basere deg på hvis du er avhengig av en viss lønn.

Når det er sagt, det er du som kjenner deg selv best. Hvis du virkelig ønsker å bytte beite synes jeg du skal bruke litt tid på å bli sikker på hva du ønsker å gjøre. Sannsynligvis har du så mange år igjen i arbeidslivet at det smarteste er å ha en jobb du trives i. Jeg har to venninner, som begge jobbet på kontor og var grundig lei av det, som hoppet på utdannelse etter de fylte 40 år, for å kunne gjøre noe de virkelig ønsket istedenfor. De har tross alt mer enn 20 år igjen i yrkeslivet når utdannelsen er ferdig. Ingen av dem har angret på det valget.

Anonymkode: d58e9...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min utdanning måtte vi ha noe praksis i barnehage, og det overbeviste meg at jeg aldri kunne jobbet i barnehage. All ære til de som gjør det! For meg blir det altfor mye støy og leven. Skulle jeg jobbet i en barnehage måtte det ha vært en liten friluftsbarnehage, da kunne jeg nok ha trivdes også.

Har noen venninner som jobber i barnehage og som elsker det, begge er førskolelærere. Men det er som en over sier, det innebærer så mye mer enn aktiviteter med barna. Det er blitt mye større krav til dokumentasjon, så de jobber mye med det, planlegging osv. Og de sier også at de som ikke har utdannelse som regel blir gående i vikariater eller er tilkallingshjelp, og det er jo ikke noe du kan basere deg på hvis du er avhengig av en viss lønn.

Når det er sagt, det er du som kjenner deg selv best. Hvis du virkelig ønsker å bytte beite synes jeg du skal bruke litt tid på å bli sikker på hva du ønsker å gjøre. Sannsynligvis har du så mange år igjen i arbeidslivet at det smarteste er å ha en jobb du trives i. Jeg har to venninner, som begge jobbet på kontor og var grundig lei av det, som hoppet på utdannelse etter de fylte 40 år, for å kunne gjøre noe de virkelig ønsket istedenfor. De har tross alt mer enn 20 år igjen i yrkeslivet når utdannelsen er ferdig. Ingen av dem har angret på det valget.

Anonymkode: d58e9...bf2

Takk for fint og utfyllende svar. 🙏

HI

Anonymkode: ccf83...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Adecco og et par andre byråer som vikarbyrå ved sykefravær, eneste vikarer vi har liv til å bruke av kommunen. Om det er nye ledige stillinger søker kun kommunen etter pedagogiske ledere nå omtrent. Ny pedagognorm som gjelder er i praksis 2 pedagoger pr avdeling så assistenter er i ferd med å fases ut. Noen ønsker seg 100% barnehagelærere i fremtidens barnehage. 

Tiden da «alle» kunne få jobb i barnehage er forbi. Jeg har vært ped.leder i 20 år og lurer på om jeg skal finne på noe annet, men hva...?! 

Anonymkode: 56b50...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...