Gå til innhold

Mat når 3 åring er syk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva slags mat/snacks handler dere inn og gir når 3 åringen er syk? Her har hun feber og er veldig slapp. Ikke lyst på noe særlig mat. Tips mottas med stor takk! 

Anonymkode: ac9db...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får det de måtte ha lyst på når de er syke og matlysten er dårlig. Om de spiser lite eller ingenting noen dager når de er syke stresser meg ikke. Prøver å tilby små måltider med ting de pleier å like, litt oppskåret frukt, noen kjeks, en smoothie. 

Anonymkode: d6b4e...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbyr Yoghurt, smoothieposer(gjerne med grøt), kjeks. oppskjært frukt, tørre Cheerios, evt med melk om han vil ha det. Lager smoothieis med ekstra frukt/bær. 

Lunken tomatsuppe fra kopp gikk ned nå sist han var syk

Anonymkode: d0843...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun får i drikke er ikke mat nødvendig i det hele tatt. Når vi var på sykehus sa de en slurk hvert 15 min er mer enn nok, og da trenger hun ingen mat. God bedring 🌷

Anonymkode: 357ee...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør hva de har lyst på og kjøper det.

Men om de ikke har lyst på noe prøver jeg å friste med smoothie, smoothieposer, saftis, salt kjeks eller salt potetgull, drikkeyoghurt, saft osv.

Anonymkode: b0590...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier alltid å kjøpe mariekjeks, smoothieposer, tomatsuppe, nudler, salte potetskruer, spiralloff og yoghurt :)  saftis er også veldig fint å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker å kjøpe det jeg vet ungen får lett ned og liker. Kjøper alltid vannis, små rundpinne-vanilje-is, kjeks, smoothies, yoghurt, potetskruer, osv. Bruker å kjøpe inn juice, saft med sukker og oboy. Fordi drikke er det viktigste og det er greit å drikke noe med litt sukker, omså bare små slurker i gangen. 

Anonymkode: 1e555...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie,salt kjeks,fruktstang,klemmeyoghurt,frukt,eplejuice,tomatsuppe er det som stort sett handles inn ved sykdom her i huset.. og ostebriks hvis eldste er syk 😅 God bedring!

Anonymkode: cb43e...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får hun akkurat det hun har lyst på, om det måtte være saft, kjeks og potetgull så får hun det når hun er på det sykeste

Anonymkode: 0021c...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...