Gå til innhold

Er jeg gravid? Har jo spiral....!:-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen planer om å bli gravid. Hatt hormonspiral i meg i 2,5år. Alltid hatt småblødninger ei gang i mnd. Nå har jeg ikke hatt blødning, ingen spotting ei gang på over en mnd. Så det til samboeren, men han sier han har hørt det er vanlig at plutselig blødninger uteblir. Har de siste dagene hatt vondt i ryggen, bak - nede o korsryggen. Murringer i siden. Samt veldig trøtt.

Har 3 barn fra før. Har jeg alltid hatt ømme bryst som første graviditetstegn. Så spm er, har dere opplevd forskjellige symptomer på graviditetene? Jeg har som sagt alltid hatt ømme pupper, å siden jeg ikke har det denne gangen kan jeg ikke tro at jeg er gravid. Til tross uteblitt mens og veeldig trøtt. 

Man kan vel ikke bli gravid med spiral? 

Ja, jeg skal ta test imorgen:-) Ville bare høre. Hilsen tutta;) 

Anonymkode: fb3ed...036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil sikkert rase inn historier om alle som har blitt gravide på spiral, men det er ekstremt lite sannsynlig. Da er det mer sannsynlig at du har mistet blødningene dine, men kanskje beholdt pms-symptomer, sånn at du nå har pms.

Anonymkode: 62dee...839

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det vil sikkert rase inn historier om alle som har blitt gravide på spiral, men det er ekstremt lite sannsynlig. Da er det mer sannsynlig at du har mistet blødningene dine, men kanskje beholdt pms-symptomer, sånn at du nå har pms.

Anonymkode: 62dee...839

Sant det:) Jeg har jo alltid selv vært den som ikke tror på disse historiene om "did'nt know i was pregnant", men gidder de å lyve om det tenker jeg? 

Har bare ingen blødninger lengre. Det er egentlig det eneste. Pluss at jeg måtte legge med ned på sofaen nå med stikk/hold i venstre siden i magen (under navlen) . Murringer bak i ryggen😏😏 Tok celleprøve for 3 mnd siden, så trenger sikkert ikke ta ny. 

Skrevet

Hvis du er så gravid at du har symptomer kan du ta en test når som helst på dagen 

Anonymkode: ec5fe...245

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er så gravid at du har symptomer kan du ta en test når som helst på dagen 

Anonymkode: ec5fe...245

Skal ta imorgen:-) Så dumt egentlig, tenker dette er sånn innbilt svangerskap greier dette her. Fikk bare en rar følelse på det, har tross alt vært gravid 4 ganger før. 2 vellykket, 2 mislykket. 

Skrevet

Hadde min spiral i  4 år før blødningene stoppet opp. Trodde også jeg var gravid, men det var jeg ikke:) har i perioder ømme bryst. Legen min sier det er vanlig i perioder med hormonspiral. 

Anonymkode: b40e1...bf3

Skrevet

Mest sannsynlig er du ikke gravid, men det kan jo skje så det er greit å få tatt en test for å få den engstelsen ut av hodet....

Min mamma ble gravid selv om hun var sterilisert, og det er det uhyre liten sjanse for å bli, men det kan skje det også. Mener hun sa hun hadde fått beskjed om at det skjedde en av 2.000 kvinner eller noe sånt (mens 1 av 100 på p-piller blir gravid), så jeg fikk en søster da jeg var 15 år gammel ;)

Hormonspiral er vel nesten like sikkert som å være sterilisert, men ikke helt.

Anonymkode: 165d6...0ef

Skrevet

Fortell i morgon då, når du har tatt testen😊. Eg har òg hormonspiral og nokre gongar uteblir småblødningane og eg kjenner alle moglege symptom. Har tatt grsaviditetstest to gongar, like negativ kvar gong (Heldigvis!!!!) 

Anonymkode: af323...4f5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig er du ikke gravid, men det kan jo skje så det er greit å få tatt en test for å få den engstelsen ut av hodet....

Min mamma ble gravid selv om hun var sterilisert, og det er det uhyre liten sjanse for å bli, men det kan skje det også. Mener hun sa hun hadde fått beskjed om at det skjedde en av 2.000 kvinner eller noe sånt (mens 1 av 100 på p-piller blir gravid), så jeg fikk en søster da jeg var 15 år gammel ;)

Hormonspiral er vel nesten like sikkert som å være sterilisert, men ikke helt.

Anonymkode: 165d6...0ef

Takk. 🙂

Så får jeg sikkert dennr herre "innbilte svangerskaps" tanken ut av hodet. 

Liker ikke at jeg har mensmurringer uten at det kommer blod. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortell i morgon då, når du har tatt testen😊. Eg har òg hormonspiral og nokre gongar uteblir småblødningane og eg kjenner alle moglege symptom. Har tatt grsaviditetstest to gongar, like negativ kvar gong (Heldigvis!!!!) 

Anonymkode: af323...4f5

Det skal jeg gjøre😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...