Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Og sender det til noen som har fått baby i familien, er det vanlig å si takk da? Jeg sendte en pakke med veldig søte babyklær jeg hadde strikket for to uker siden, ikke hørt noe fra de. Vet at det ikke er noen depresjon etter fødsel her, bare så det er sagt. Kommer såklart ikke til å «fiske» etter det, men synes det er rart. Jeg vet jo ikke om de likte det engang! Anonymkode: e2ad7...123
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Vanlig å si takk. Men de første ukene kan være rimelig unntakstilstand så jeg hadde ikke blitt alt for fornærmet om ikke det kom respons. Anonymkode: cd5a5...f70
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Selvfølgelig er det vanlig å takke! I dette tilfellet gjerne i en mms eller lignende , og litt mer formelt med takkekort i posten etter hvert. Anonymkode: b2654...7de
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 Selvfølgelig er det vanlig å takke for gave, både kjøpte og kanskje spesielt hjemmestrikket som noen har lagt tid og kjærlighet i å lage. Jeg ville vært veldig glad for å få noe hjemmestrikket. Det kan være at de venter på takkekort de skal sende ut og at takken kommer snart. Hvis du ikke hører noe er det de som er uhøflige/glemsk, du har uansett gitt en flott gave. Anonymkode: 58714...557
Glitrerose Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Jeg vet i hvertfall at jeg glemte å takke flere da jeg fikk førstemann. Da nummer to kom var jeg mer ovenpå og sendte takkemeldinger.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 Spiler det egentlig noen rolle om det er hjemmestrikket eller en kjøpt gave?? Tenker du at det krever en annen type takk for hjemmelagde gaver? selvfølgelig er der vanlig å takke. Her er det vanlig å sende takkekort etter en stund. Er man så nære at man omgås så takker man vel når man møtes eller man sender en SMS. Da vi fikk barn sendte vi takkekort til alle, men jeg ringte ikke rundt til alle fjerne slektninger, kolleger av mine foreldre og andre jeg aldri snakker med ellers. Anonymkode: ab848...a46
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 Er du sikker på at det har kommet frem?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og sender det til noen som har fått baby i familien, er det vanlig å si takk da? Jeg sendte en pakke med veldig søte babyklær jeg hadde strikket for to uker siden, ikke hørt noe fra de. Vet at det ikke er noen depresjon etter fødsel her, bare så det er sagt. Kommer såklart ikke til å «fiske» etter det, men synes det er rart. Jeg vet jo ikke om de likte det engang! Anonymkode: e2ad7...123 Jeg hadde sagt takk uansett hva jeg fikk i gave. Jeg er ikke så spesielt glad i hjemmestrikk. Syns alt klør. Men det er jo veldig hyggelig å ha i skapet da. Takk sier man uansett. Du har invistert i tid og penger. Anonymkode: 25800...f4c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 Jeg ville hørt om det passet Da finner du ut om det er kommet fram Anonymkode: bd30a...e34
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 😱😱🙈🙈🙈. Kom på nå at jeg har glemt å takke svigermor for noe barna fikk i posten forrige uke, skulle ta bilder å vise hvor fint det var, så begynte minste å gråte og så glemte jeg det 🙈. Og mine er ikke babyer 😝. Jeg er bare litt glemsk. Anonymkode: ecc02...10d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Spiler det egentlig noen rolle om det er hjemmestrikket eller en kjøpt gave?? Tenker du at det krever en annen type takk for hjemmelagde gaver? selvfølgelig er der vanlig å takke. Her er det vanlig å sende takkekort etter en stund. Er man så nære at man omgås så takker man vel når man møtes eller man sender en SMS. Da vi fikk barn sendte vi takkekort til alle, men jeg ringte ikke rundt til alle fjerne slektninger, kolleger av mine foreldre og andre jeg aldri snakker med ellers. Anonymkode: ab848...a46 Tydelig at du ikke strikker selv. Anonymkode: c0796...30c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 På 10.02.2019 den 19.15, Anonym bruker skrev: Kommer såklart ikke til å «fiske» etter det, men synes det er rart. Jeg vet jo ikke om de likte det engang! Anonymkode: e2ad7...123 Uff da, som de sier i Midtvesten!😆😆😆 Du klarte visst ikke å holde deg! Anonymkode: 14996...ddc
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 Man takker uansett hva man får. Også fra de som prøver å påtvinge oss dårlig samvittighet for at de har brukt sååå mye tid (som egentlig bare er en hvilken som helst hobby) på å gi oss noe som klør og ikke kan byttes. Smaken er som baken. Anonymkode: 28d9c...8ee
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man takker uansett hva man får. Også fra de som prøver å påtvinge oss dårlig samvittighet for at de har brukt sååå mye tid (som egentlig bare er en hvilken som helst hobby) på å gi oss noe som klør og ikke kan byttes. Smaken er som baken. Anonymkode: 28d9c...8ee Enig med deg. Anonymkode: 25800...f4c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 Man takker for alt man får, uansett . Og man venter ikke vinter og vår før man gjør det heller . Folk er jo på Facebook, snap osv omtrent fra minuttet barnet er født, og så skulle en ikke klare å sende et lite takk. Spesielt med ting som er sendt i posten bør man takke raskt. Ellers vil senderen undre om det har kommet frem, og kanskje , naturlig nok, spørre om det har kommet frem. Og det oppleves tydeligvis som mas. Anonymkode: 58aff...207
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 Eg takker altid, uannsett kva eg får .. Og er ekstra takksam for heimalaga ting, det ligg så mykje omtanke i det. Har 4 barn, og fekk eg tilsendt gave så takka eg med ein gong.. Alle har tid til ein melding sjølv om en ikkje har tid å ringe akkuratt då. Det er normal folkeskikk Anonymkode: d5659...8e3
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 Det kan fort glippe om gavene strømmer på og man får lite søvn. Her hadde mannen ansvar for å takke sin familie og jeg min. Mannen er en sløv type. Men fikk du ikke nok svar i den forrige tråden din? Du virker litt besatt av takk og anerkjennelse for strikkegaven din. Anonymkode: 25100...7aa
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 På 10.2.2019 den 20.15, Anonym bruker skrev: Spiler det egentlig noen rolle om det er hjemmestrikket eller en kjøpt gave?? Tenker du at det krever en annen type takk for hjemmelagde gaver? selvfølgelig er der vanlig å takke. Her er det vanlig å sende takkekort etter en stund. Er man så nære at man omgås så takker man vel når man møtes eller man sender en SMS. Da vi fikk barn sendte vi takkekort til alle, men jeg ringte ikke rundt til alle fjerne slektninger, kolleger av mine foreldre og andre jeg aldri snakker med ellers. Anonymkode: ab848...a46 Takke bør man uansett, men man legger da utvilsomt litt mer arbeid i noe som er hjemmestrikket enn kjøpt. Strikker ikke selv, men tenker nok det hadde vært litt ekstra kjedelig å ikke få takk for noe du har brukt mye tid og krefter på vs noe man har kjøpt ferdig på butikken. Men er jo som andre sier unntakstilstand den første tiden. Ville sendt en melding og spurt om det passet 😊 Anonymkode: 5d4e7...a83
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #19 Skrevet 20. februar 2019 Du virker jo ekstremt opptatt av dette, to tråder på et mammaforum, kanskje de ikke ønsker kontakt med deg. Anonymkode: bbd2f...d65
Mostly Harmless Skrevet 20. februar 2019 #20 Skrevet 20. februar 2019 (endret) Jeg har pleid å vente på takkekort som alle andre som har gitt gave. Om man ikke omgås, er det nok helt vanlig å ikke høre noe før takkekort sendes ut, og det tar litt tid. Endret 20. februar 2019 av Mostly Harmless
gale damen Skrevet 20. februar 2019 #21 Skrevet 20. februar 2019 Jeg tror helt ærlig det tok minst seks måneder før jeg fikk hodet over vannet såpass at jeg fikk laget takkekort til alle som bidro til det enorme gaveberget vi fikk da sistemann kom. Det var komplett unntakstilstand, og normal folkeskikk ble lagt på hylla en stund. Det får så være at folk synes vi var frekke, det var rett og slett ikke noe jeg klarte å ta hensyn til. Alt ble naturligvis behørig notert, og takkekort sendt ut, det bare tok lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå