Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Noen som har opplevd kraftig lungebetennelse hos små barn? Hvordan gikk sykdomsforløpet? Hvor lenge var ungen syk/innlagt på sykehus? Anonymkode: 00f3f...f10
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Ja, han var 8månder, ble ikke innlagt,men var like før 2 ganger, men han fikk det i sommer da var han innlagt en helg ,da var han 5,5 år Anonymkode: 5782e...f9a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Min eldste fikk lungebettenelser i 8 av 10 luftveisinfeksjoner fra han var 1 til han var 3år (og fjernet mandlene. Før det fikk han øredren og fjernet falsk mandel, det hjalp litt men ikke så bra som etter siste operasjon) Han var aldri innlagt, men jeg tror at normalt sett ville han nok vært det et par av gangene. Jeg er helsepersonell selv, og hadde alt av astmamedisin, hydrokortison og tiltak tilgjengelig. Husker jeg satt med han i sofaen og holdt frie luftveier når han sovnet, fordi han fikk pustestopp og ble blå uten... Det var en lang natt. Normale folk ville nok blitt engstelige, og ringt etter hjelp. Men men, nok om det. Det varte som regel 14dager med feber og ab, så et par uker til hvor han var tett. Hoste gjorde han kronisk. Mot slutten gikk han fast på ventoline og atrovent proaktivt, og det dempet det og forkortet sykdomsforløpet noe. Anonymkode: f3208...292
Toneelise Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen som har opplevd kraftig lungebetennelse hos små barn? Hvordan gikk sykdomsforløpet? Hvor lenge var ungen syk/innlagt på sykehus? Anonymkode: 00f3f...f10 Sønnen min var 4 uker da han fikk lungebetennelse . Ble smittet av søsteren som fikk influensa. Han var syk i 3 uker hvor dag 4,5,6,7 ble tilbrakt på sykehus pga at han trengte oksygen. Innen han var 1 hadde han hatt 4 lungebetenneser men ingen så alvorlig som første gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå