Gå til innhold

Trenger sårt råd.....😥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn, er 80% av tida alene med dem pga mann som jobber mye borte. Har fått ny jobb som jeg jobber mye over 100% i.......før jeg fikk denne jobben begynte jeg å ta noen fag for å få fullført studiekompetanse, nå vurderer jeg å bare gi opp det.Jeg er så himla sliten at jeg bare gråter, dette igjen går utover både barna og forholdet til meg og samboer for jeg har aldri tid til noe.Forholdet vårt henger i en syltynn tråd for å si det mildt. Jeg har bare møtt veggen med et smell.

Jeg elsker jobben min og har vært heldig å fått en slik jobb uten å ha fullført vgs, men jeg har jo ingen garanti (det har vell ingen) for hvor lenge jeg har den jobben...

hva ville dere gjort?Jeg er 32 år og tenker at det snart er for sent å ta opp fag?

Anonymkode: 22ccc...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og mens jeg skriver dette er mannen selvfølgelig på jobb, et barn roper om at jeg må hjelpe å tørke rumpa, et må ha hjelp å finne uteklær mens det tredje har 3 venninner på besøk som leker overalt....kaos ja...🤦‍♀️Og vaskemaskinene går i ett kjør....ble klageinnlegg på en morsdag...trenger en pause snart

Skrevet

Livet er fullt av prioriteringer. I din situasjon hadde jeg antagelig hatt kapasitet til å jobbe 60-80 %, og ingen skole. Enten du eller mannen må ofre noe, ellers kolapser du. Klem!

Anonymkode: 9a856...6f6

Skrevet

Sender deg først og fremst en skikkelig god klem!! ❤️
Hvor i landet bor du? Har du kanskje noe familie som kan hjelpe deg med ungene og huset?
Evt har dere råd til noe såkalt husmorvikar/au pair??
Snakk med mannen din for dette må dere løse slik at det føles bra for alle parter! :)
Å ha studiekompetanse gjør jo at man stiller sterkere på arbeidsmarkedet enn om man ikke har det og er absolutt noe du bør få anledning til å fullføre! (Y)

Skrevet

Tusen takk det varmer mye💕

Ja jeg føler jeg er på randen av sammenbrudd her....har bare lyst på fem minutter alene, omså på do....det går ikke. Ja skjønner jeg stiller sterkere med studiekompetanse, derfor jeg har klort meg fast for å prøve å få gjennom fag, men jeg klarer ikke oppnå de karakterene jeg vil heller(er vant til 5 og 6) og fikk 3!!?! på siste prøve pga mangel av tid på lesing...er ikke meninga å klage så, men jeg er bare fortvilt.Skjønner at når man har barn er de førsteprioritert, men jeg har ingenting jeg gjør for meg selv, ikke tid til venner engang...stuptrøtt når ungene er i seng og sovner med pc i fanget...

Skrevet

Har familie som må stille i hverdagene til henting av barn i bgh/skole pga jeg ikke er fedig på jobb før 17.30...og da vil jeg ikke «plage»de på søndager med å ha ungene også...lange dager.

Skrevet

Hva stiller mannen opp med da?

Anonymkode: 9a856...6f6

Skrevet

Slik som det er nå er han mye på jobb(reiser bort på jobb) og stiller da opp den lille tida han er hjemme, noe som ikke er for ofte...bytting av jobb på han nå er nesten umulig å få til så det har jeg bare funnet meg i og jeg må innstille meg etter det

Skrevet

Jeg hadde venta med den studiekompetansen til barna var blitt litt eldre.

Anonymkode: f832c...23d

Skrevet

Skjønner at den situasjonen er slitsom. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor dere har valgt å få 3 barn i den arbeidssituasjonen dere sitter i. Nå som det er slik ville jeg prioritert barn og jobb nå, og ventet med fag til barna er eldre. 

Hvorfor takker du ja til mer jobb enn arbeidskontrakten tilsier forresten? 

Anonymkode: 8934e...bfc

Skrevet

Vent med studiekompetansen, men fortsett å lest litt fag når du har overskudd til det. Når barna blir litt større blir hverdagen en helt annen. Det kommer til å bli mye logistikk, men samtidig mye mer tid uten avbrytelser.

Ring til mannen din og fortell at du er utslitt og holder på å gå i veggen. Avtal at når han kommer hjem, så fort som mulig, skal du pakke en bagg og reise bort alene en hel helg. Les en bok, se teite serier på TV, få masasje, løp deg en tur og drikk hvitvin i badekaret.

Når du kommer tilbake skal huset være strøkent.

Jeg håper det vil hjelpe litt, men du er så heldig å ha en jobb du liker. Du trenger strengt tatt ikke mer utdanning og om du skulle trenge det senere vil du sansynlig vis kunne komme inn på høyere studier med realkompetanse. Ikke kjør deg selv i grøfta. Bruk heller tid til å kose deg med ungene.

Anonymkode: 7a97c...256

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 3 barn, er 80% av tida alene med dem pga mann som jobber mye borte. Har fått ny jobb som jeg jobber mye over 100% i.......før jeg fikk denne jobben begynte jeg å ta noen fag for å få fullført studiekompetanse, nå vurderer jeg å bare gi opp det.Jeg er så himla sliten at jeg bare gråter, dette igjen går utover både barna og forholdet til meg og samboer for jeg har aldri tid til noe.Forholdet vårt henger i en syltynn tråd for å si det mildt. Jeg har bare møtt veggen med et smell.

Jeg elsker jobben min og har vært heldig å fått en slik jobb uten å ha fullført vgs, men jeg har jo ingen garanti (det har vell ingen) for hvor lenge jeg har den jobben...

hva ville dere gjort?Jeg er 32 år og tenker at det snart er for sent å ta opp fag?

Ville ikke ha jobbet «mye over 100%» i alle fall. Ville ha vært kjempestreng på tida, og satt av én hel dag i uka til å lese. Åtti prosent stilling er fire dager.

Anonymkode: 08349...cf7

Skrevet

Hva mener du med at du ikke vet hvor lenge du har jobben? Er det kun et vikariat?

Du skriver at du trives i jobben, da syns jeg du skal forsøke å beholde den. Ungene må du jo prioritere, det sier seg selv😉. Skole er viktig, men du er ennå ung. La studiekompetanse vente noen år til, til ungene er mer selvstendige.

Når det kommer til hverdagen: Få rutine på ting. Det er alfa og omega i en periode av livet. Ha faste rutiner (det vil ungene og sette pris på). Ha feks to faste klesvaskedager og to faste støvsuge- og ryddedager. La ungene være med og ta ansvar.

Satse på å handle middager en dag i uka, suppler med fukt, melk og brød en dag. Du vil BÅDE spare tid og penger på det!

Og ikke minst: Kommuniser med mannen din, slik at han forstår at du er sliten. 

Klem til deg😊

Skrevet

Kanskje det er mulig å be om avlastning til barna 1 helg pr mnd og 1 ettermiddag i uka/ evt annenhver uke.

Anonymkode: 1b483...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...