Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Hvor stor aldersforskjell er det på barna og når sluttet de å krangle så voldsomt? Anonymkode: 3c0e4...feb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Det er 7 år i mellom mine gutter, og de har kranglet lite. Med så stor aldersforskjell blir de nesten som enebarn. Anonymkode: 444d1...927
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Min storesøster og jeg (10 år imellom) kranglet hele oppveksten. Det gav seg litt etter at vi begge var voksne og hadde fått separate liv. I dag omgås vi fint fordi vi begge har lært å unngå stridspunktene. Vi er veldig forskjellige men glad i hverandre likevel. Det er 2 år imellom mine barn. De er nå 12 og 10 år. Kranglingen går i perioder. Det henger ofte sammen med andre faktorer i deres liv. Da faren deres flyttet ble det f eks mer krangling for de nærmest slåss om min oppmerksomhet begge to. Om den ene sliter sosialt på skolen en periode blir det mer krangling hjemme osv. Men de leker og tuller også med hverandre og jeg tror på at de får et fint forhold når de er voksne. Anonymkode: ffc83...4e4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 4 år mellom meg og søsteren min. Sluttet aldri å krangle sammen og kan knapt nok være i samme rom mer enn et par tiner. Vi er snart i 40-årene begge to. Anonymkode: 20f5c...66f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min storesøster og jeg (10 år imellom) kranglet hele oppveksten. Det gav seg litt etter at vi begge var voksne og hadde fått separate liv. I dag omgås vi fint fordi vi begge har lært å unngå stridspunktene. Vi er veldig forskjellige men glad i hverandre likevel. Det er 2 år imellom mine barn. De er nå 12 og 10 år. Kranglingen går i perioder. Det henger ofte sammen med andre faktorer i deres liv. Da faren deres flyttet ble det f eks mer krangling for de nærmest slåss om min oppmerksomhet begge to. Om den ene sliter sosialt på skolen en periode blir det mer krangling hjemme osv. Men de leker og tuller også med hverandre og jeg tror på at de får et fint forhold når de er voksne. Anonymkode: ffc83...4e4 Jøss! Høres kanskje ut som et dømmende spørsmål, men nå ble jeg rett og slett nysgjerrig. Hvordan kan en 12åring krangle med en 2åring, eller en 16åring krangle med en 6åring? Anonymkode: 3c0e4...feb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss! Høres kanskje ut som et dømmende spørsmål, men nå ble jeg rett og slett nysgjerrig. Hvordan kan en 12åring krangle med en 2åring, eller en 16åring krangle med en 6åring? Anonymkode: 3c0e4...feb Da jeg var 4 var hun 14, da jeg var 6 var 16, da jeg var 8 var hun 18....? Jeg husker ikke fra da jeg var 2 år, men det utviklet seg etterhvert som jeg fikk selvstendige meninger som ikke stemte med hennes. Og selvstendige meninger får barn tidlig. Anonymkode: ffc83...4e4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 Mine har egentlig aldri kranglet noe særlig. De har 2 år mellom og er tenåringer. Anonymkode: 99485...e38
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 Tre år mellom meg og min bror. Vi har kranglet hele livet. Unngår han så langt det lar seg gjøre. Trist at det er sånn. Anonymkode: 62a89...8ad
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 3 år mellom meg og søsteren min, vi kranglet ganske mye frem til jeg begynte på ungdomsskolen. Etter det har vi knapt kranglet og er gode venner som voksne. Barna mine er 10, 11, 15 og 17 år og har egentlig aldri kranglet noe særlig. En og annen gang selvfølgelig, men de er stort sett gode venner og har alltid vært det. Anonymkode: 831a8...25d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 Mine er 9 og 4 og krangler omtrent aldri. Yngste kan bli lei seg hvis h*n ikke får være på rommet til eldste, men foreløpig er det kun det det skjærer seg. De tar hensyn til hverandre og har omtrent aldri konflikter. Det kan være det hjelper på at de bor hos meg annenhver uke og er hos sine fedre annenhver uke. På den måten har de litt tid fra hverandre. Anonymkode: 99b94...a8d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 Mine barn krangler ikke egentlig, jeg og min søster derimot..... Anonymkode: 533aa...2fd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #12 Skrevet 10. februar 2019 Nøyaktig tre år mellom mine, og kranglingen har gått i perioder. Året de var 2 og 5 var de perlevenner som gjorde alt sammen, de siste årene har de kranglet en del, nå er de 5 og 8 og provoserer hverandre med vilje iblant når det er litt kjedelig hjemme Ingenting som får opp temperaturen som en god krangel! Anonymkode: 1f825...9a2
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #13 Skrevet 10. februar 2019 Min søster og jeg - aldri. Har heldigvis to søstre til som jeg har verdens beste forhold til ❤️ Anonymkode: 6373c...827
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #14 Skrevet 10. februar 2019 Vi sluttet aldri 😂 er 28 og 30. Vi krangler, ler, gråter, prater og tuller sammen. Det er ingen som kan krangle sånn som oss, men vi kommer sikkert til å være bestevenner resten av livet 😊 Anonymkode: 07321...1c8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #15 Skrevet 10. februar 2019 Jeg har en søster som er tre år yngre. Vi hadde en kort periode da jeg var 19-20 hvor vi forholdt oss greit til hverandre, men vi har nok aldri sluttet å krangle. Hun krangler med «alle», er ufør med en personlighetsforstyrrelse og jeg orker ikke lenger forholde meg til all hyling og utskjelling. Mine egne barn er 12, 14 og 19 og krangler nesten aldri. De to yngste (gutt og jente) er i hovedsak gode venner, selv om de for tiden er mindre sammen enn de var da de kunne leke med hverandre. Anonymkode: 6eb14...f84
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #16 Skrevet 10. februar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor stor aldersforskjell er det på barna og når sluttet de å krangle så voldsomt? Anonymkode: 3c0e4...feb Jeg og broren min er over 30, og krangler fortsatt😂 Anonymkode: 263dc...167
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #17 Skrevet 10. februar 2019 Barna er 16, 14, 11 og 9 år. De to eldste kranglet i ett kjør da de var små, to gutter. Det dempet seg gradvis fra de var rundt 7 og 9 år, og nesten aldri etter de ble 12 og 14 år. De to yngste, gutt og jente, har nesten aldri kranglet sammen, men hun på 9 år og han på 14 år støtt og stadig er i tottene på hverandre. Det har nok med personlighet å gjøre. De liker å ha rett, er sta og litt påståelig begge de to, det går ikke så bra. Eldste var mer tergete. Han på 11 år har en mild personlighet og krangler aldri med noen. Anonymkode: 9a09c...b9a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #18 Skrevet 10. februar 2019 Mine barn er 22, 19, 13 og 5 år. De to største, samme kjønn, kranglet mye og alvorlig til de var 13 og 10. Nå snakker de aldri sammen. De er veldig forskjellige og har ingen felles interesser. Den på 19 og den på 13 har aldri kranglet. De er veldig like og har mange felles interesser. Den på 5 og den på 13 krangler mye, men ikke alvorlig. De har ingen felles interesser. 22åringen og 5åringen ser ut som om har felles interesser, men aldersforskjellen er så stor. Anonymkode: c3760...4a6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #19 Skrevet 10. februar 2019 nesten 5 år mellom meg og bror, kranglet vel til vi var ca 8 og 13, da roet det seg Anonymkode: 5ddde...348
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #20 Skrevet 10. februar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor stor aldersforskjell er det på barna og når sluttet de å krangle så voldsomt? Anonymkode: 3c0e4...feb 19 mnd. mellom mine gutter. Er 6 og 4,5 år nå, og det bedret seg ganske plutselig for et halvår siden. De fikk plutselig en interesse/lek de hadde til felles, som begge syntes var fryktelig spennende, og etter det har det vært mye fredeligere i heimen ☺️ Det hjelper jo selvfølgelig også at den yngste har rundet 4 år, og at de er i stand til å leke sammen rent mentalt. Men den felles interessen var nok også veldig viktig. Anonymkode: 9d34c...767
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #21 Skrevet 10. februar 2019 Har en bror som er 2 år eldre og en søster som er 1 1/2 år yngre. Vi kunne sikkert drept hverandre da vi var små, men nå som voksne er vi gode venner. Tenker st det ga seg en gang i tenårene da vi var mindre hjemme og mer ute med hver våre venner Anonymkode: bb20a...b53
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #22 Skrevet 10. februar 2019 Spør du min mor: ALDRI!!! Og det stemm nok ganske bra, for vi kan fortsatt krangle så busta fyker eller sloss så fillene fyker. Vi har vel aldri krangla eller sloss der vi har vært sinte og sure på hverandre, men vi har krangla og sloss bare for å få ut litt damp. Ungene våre har kikka rart på oss flere ganger der vi har sloss på plenen på hytta. Mormor har sagt stille til barnebarna: søskenkjærligheten stopper ikke selv når en er voksen, de er akkurat like som dere err nå med deres søsken. Ungene har gitt oss forbud å spille Super Mario, så de har gjemt nintendoen vi har på hytta, for det kommer vist for mange gloser fra oss og vi kan bli vel hissige. Har to tennåringer som ikke krangler noe mindre nå enn før. Mellom de er det bare to år, mellom meg og min søster er det fem år. Så aldersforskjell har ikke så mye å si. Mine unger krangler for å krangle og er ikke sure på hverandre de heller, det er bare fryktelig slitsomt for mamma å høre på. Jeg prøver å tenke på hvordan jeg og min søster var og er når det stormer som værst her i huset. Hadde ungene vært sure på hverandre, sagt stygge ting de blir lei seg for, skader hverandre osv hadde jeg tatt det anderledes. Men nå kan en søskenkrangel start med smil og latter og slutte med smil og latter. Anonymkode: 144a5...93b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #23 Skrevet 10. februar 2019 Mine er 7 år, 12 år og 15 år. 12-åringen og 15-åringen har kranglet MYE! De er jente og gutt. De krangler fortsatt, men det har faktisk roet seg en del. Men, det betyr ikke at de er gode venner. De bare krangler ikke riktig så mye liksom. 7-åringen (jente) krangler litt med søster på 12 og sjeldent/aldri med bror på15. Han etter henne litt med vilje noen ganger da, så hun blir litt amper, men det syns jo han bare er morsomt. Anonymkode: 8c2a7...e23
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #24 Skrevet 10. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine er 7 år, 12 år og 15 år. 12-åringen og 15-åringen har kranglet MYE! De er jente og gutt. De krangler fortsatt, men det har faktisk roet seg en del. Men, det betyr ikke at de er gode venner. De bare krangler ikke riktig så mye liksom. 7-åringen (jente) krangler litt med søster på 12 og sjeldent/aldri med bror på15. Han etter henne litt med vilje noen ganger da, så hun blir litt amper, men det syns jo han bare er morsomt. Anonymkode: 8c2a7...e23 *erter Anonymkode: 8c2a7...e23
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #25 Skrevet 10. februar 2019 Det er 6 år mellom meg og min lillesøster, kan ikke huske at vi kranglet noe særlig. Hun synes nok at jeg var den litt for ordentlige storesøsteren når jeg var i tenårene og skulle passe på henne, ellers levde vi ganske ulike liv. Som voksne har vi mye felles interresser og er veldig nære venner. Det er bare 16 mnder og 1 skoleår mellom mine jenter, er i 2. og 3. klasse nå, og vil si at de er 90% gode venner og 10% «uvenner» og kranglete. Har vært ganske streng på at de skal oppføre seg ok mot hverandre og de er søstre for livet. Egler de prøver vi å bryte opp nokså raskt. De er en god støtte og glede for hverandre når vi reiser på ferie og ellers. På skolen og SFO har de hver sine venner og interesser og bryr seg ikke så mye med hverandre har jeg inntrykk av. Beste jeg vet er å våkne søndags morgen og høre de leke og le sammen, det er hverdagslykke! ❤️ Anonymkode: 13795...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå