Gå til innhold

Hvordan fortelle MIN far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far er både en mor og en far for meg. Han har vært alene med meg hele livet mitt.. Jeg er nå gravid og singel siden bf stakk av å min far er veldig overbeskyttende så redd baby nyheten vil stresse han veldig... Har ventet med å si det siden jeg ville vite kjønn og bf stakk av for 2 uker siden da han ikke taklet det.. er i uke 15.

Sliter med å si dette til han å tenker fortsatt å vente til jeg vet alt er bra med barnet og kjønn osv... Noen som har råd? Vil ikke påføre pappa masse stress og bekymring

Anonymkode: 7a047...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lover deg...han kommer til å takle dette. Kanskje bedre enn deg...

Fortell om graviditeten nå. Det er nå du trenger støtte og omsorg.

Jeg vil tippe at han blir kjempeglad for å bli bestefar 

Anonymkode: c29e3...462

Skrevet

Hvorfor må du vite kjønn først?

Hva med å ta med en blomsterbukett og noe god mat og dra på besøk. Og så sier du at dere har noe å feire, «til lykke som morfar, det blir du i august!» el lign.

Anonymkode: 42977...cf0

Skrevet

Han vil helt sikkert forlenge omsorgen og beskyttelsen til å gjelde barnet ditt også. Så heldige baby som får en slik morfar!

Dette går fint. Kanskje bruker han litt tid på å fordøye nyheten. 

Si det nå med en gang. Du trenger støtte og han vil helt sikkert ønske å få vite det. 

Anonymkode: aab8d...aee

Skrevet

Jeg har også bare pappa, min mor stakk av da jeg var 10 mnd. Og jeg er nå alenemor til en jente på fire år. Pappa elsker å være bestefar, han har henne fast når jeg har seinvakter og arbeidshelg og koser seg glugg ihjel. Han var bare 17 år da jeg ble født, så alderforskjellen mellom oss er liten nok til at folk tror vi er et par med barn når vi er ute. Akkurat det er ikke så stas for han, men utover det er det bare fint.

Anonymkode: 566a7...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...