Gå til innhold

Utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei eg er ein mann i min beste alder. forholde våres begynte og skrante lit i 2017. Vi har bygd oss hus. å Hu har alltid fått det Hu ville av meg. Eg har jobbet meg  
syke for at Hu skal vere fornøyd. 2018 i desember sto huset ferdig. Vi flyttet inn. Det var eit utrulig påkjenninger på meg og Hu. Når eg hadde brukt alt min tid på huse og jobb. Eg blei syk når huset var ferdig. Å For eg hadde jobbet for mye. Har vert sykemeldt i eit år nå. Påsken 2018 gjekk Hu ut og var utro bak min rygg. Det var med ein som viste måten han skulle få jenter til og føle noe i gjenn. Det her er ein person som ikke kan vere i forhold på grunn av han for ikke ting til og fungere over tid. Han  må ut og drikke nesten ver helg. Det virker ut som han veit åssen han skal finne sinne ofrer. Eg har sett og hørt at han går etter dei svake med dårlig selvbilde å forhold som er på veg til og ryke. Hu traff han 5 ganger på tre månder. etter påsken. det var ver gang Hu drakk alkohol. Eg blei mye sykere av det her. Hu var ikke ærlig med hva Hu hadde gjort. eg fant ut av det. Det endte med at han blei så skremt av måten eg reagerte på. det at han ikke var hima på 2 månder. Eg slekte han 5 meter bortover eit lokale på ein lokal pub. Etter det var han borte. Den episoden her var 2 uker etter Hu hadde lakt alt på bordet. Seinere denna kvelden så sa Hu at Hu skulle på do å at eg skulle bestille noe mat. Eg følte etter Hu å Hu gjekk opp på døra hans. Det blei mye krangling den kvelden etter det. Vi har jobbet i 8 månder for og få klaret og få ting til og fungere etter det her. Hu har vist delvis anger på alt, men det er noe som har skurret. Hu har fått full tillit og fekk gjere så Hu ville. Problemet var at han så  Hu hadde vert utro mot er beste kompis til typen til bestevenninna hennes. Eg har merket ein dragning ner til Hu av fruen. Eg lurte på om det her var for at Hu hadde føleser for han. At Hu skulle begynne på nytt med utru skapet. Hu blei meir og meir med Hu i gjenn.  Det endte med at dei to skulle sjå film i lag. Seinere i uka så skulle dei drikke noen glass vin og sjå film . Vi hadde enighet  om at Hu skulle komme hjem å at det skulle barre kose seg der nede og komme hjem. Det endte med at Hu drakk seg full og for ut på puben. Der var han så Hu var utru mot meg. Så eg har blitt fortalt at Hu var ivrig etter han. Bestevenninna fekk Hu him til seg. Klokka 4 så fekk eg melding på at Hu skulle såve oss Hu. Noe eg fekk bekreftet at Hu ikke gjorde. Hu for til han og kom him til meg 11.30 på morgenen. Eg hadde fasiten i hode på va som hadde skjedd. Hu nekta. 2 dager etter på fekk eg sjekka opp i alt. Det stemte at Hu hadde vert der. Hu la alt på bordet i gjenn å fortalte at Hu ikke kunne ha eit forhold med han. På grunn av at han har for mange negative sider som alkohol å funker ikke i langvarig forhold. Han er ein som har holdt på sånt heile livet. Det virker ut som Hu er betatt av han når Hu drikker og ikke klarer og styre seg. Han hviser extremt gode sider og for jenter til og føle at det betyr noe. Eg veit han gjer det her barre for og få seg.fruen min seier at Hu har føleser for meg. Han er meir sommer fugler i magen når Hu er med han. Når Hu har vert der og kost med han så er mye av følelsene dekket for Hu. Da kommer angren og hva Hu har gjort. Da betyr han mindre. Hu har fortalt at det er som du for ein nye tlf når du går og kjøper den og trykker på den så er oppmerksomheten over når du har fått den. Hu har vert deprimert når Hu gjorde det her i 3 månedene å tilbakefall  for 2 uker siden nå. Vert oss lege med Hu nå og Hu for hjelp for sinn deprisjon. Spørsmålet mit er hva skal eg gjere.  Kan det her vere deprisjon hennes som gjer at Hu for sånne føleser.!? Legen seier at eg er ein voldsomt snill mann som støtter Hu ennå. Og vil l prøve og hjelpe Hu. Eller er eg barre domme å burde gå ut av det forholde her. Å finne meg noe som bryr seg om meg og vil støtte meg i vanskelige tider så Hu ikke har gjort. Barre godt bak ryggen min. Hu er eit bortskjemt kvinnfolk. Det har Hu vert heile livet. Det eg reagerer på er den kalde måten Hu gjer det på mot sinne nermeste. Det er som at Hu blir heilt satt ut av spill og barre ligger i senga etter utroskapet. Venner er skuffet over Hu. å familien. Eg prøver barre og holde familien i orden. Eg merker at Hu stresser med at eg byggener og se bedre ut med tiden. Eg trener mye og har lakt om mat til og se bedre ut.  Hu vill at eg skal legge på meg igjenn. Eg lurer på om det her er for at eg skal få mindre sjans på andre i hennes hode. Er det noe som har erfaring her som kan svare meg?

Anonymkode: f3b01...754

Videoannonse
Annonse
Gjest Marihønne
Skrevet

Synes du er alt for snill og kanskje lar deg bli overkjørt. Hvorfor finner du deg I å bli behandlet så dårlig? Depresjon er ingen unnskyldning til å såre de man er glad I. 

Skrevet

Eg tenker på ungane mine som har eit flott hus og venner og vere med i nabolaget. Eg orker ikke tanken på at dei skal få ein stefar som ikke funger for dei. Hu går jo barre etter det som er slummen av mannfolk. Alt seier at eg må gå ut av forholde. Det har godt for langt.eg er den typen som klarer og løse problemer og vere posetive til alt runt meg  å klarer fort og bygge opp tillit 

Skrevet

Jeg har ingen erfaring men prøve å gå til en rådgiver og spør om hjelp. Og diskutere med hverandre og kom i enighet. 

Men vis dette forsetter, så må du gi opp på henne du kan gi maks 3 sjanser for å løse dette. Vis ikke er det bedre å gi opp. 

Men vis dette hadde vært meg så ville jeg antageligvis kaste henne ut. Men prøve heller det tipset øverst tipset jeg gir fordi jeg er ikke en som respektere utro. Jeg heller ikke dem. Men jeg respekterer loven nok til å følge den og jeg ville behandlet henne på den samme måten jeg ville ønsket å bli behandlet. 

Skrevet

Hu snakket om og gå til rådgivning, men hun ofrer eit forhold til en som det ikke kan fungere med unger inn i bilde. Hvis eg hiver Hu ut så må eg selge huset for vi har mye verdi i det. Eg er så sinte på dei begge to. Har vert i lag i 16 år. Å du kommer deg på topp i livet så blir alt øydelagt av flere utroskap 

Skrevet

I min mening så bør henne ikke få noe når man har vært utro. Barna bør bli hos foreldren som ikke var utro. Men vis di er gamle nok til å bestemme selv så la dem. 

Skrevet
36 minutter siden, Marihønne skrev:

Synes du er alt for snill og kanskje lar deg bli overkjørt. Hvorfor finner du deg I å bli behandlet så dårlig? Depresjon er ingen unnskyldning til å såre de man er glad I. 

Dette.

Hiv henne ut og finn ei som respekterer deg.

Anonymkode: 555b4...e3e

Skrevet
1 minutt siden, Øistein Rex Bakke Ørsleie skrev:

I min mening så bør henne ikke få noe når man har vært utro. Barna bør bli hos foreldren som ikke var utro. Men vis di er gamle nok til å bestemme selv så la dem. 

Altså, sexlivet og barneomsorgen har ingen sammenheng, så det der går det ikke an å si. Barna må bo hos den som de har det best med. 

Skrevet

Hu nekter forsatt på at dei har hatt seg. Men to voksne menesker går fulle him til han så Hu har vert utro med. og såver i samma seng. har innrømmet alt som har med  forspill før den går inni høna. Det er noe som ikke stemmer

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, sexlivet og barneomsorgen har ingen sammenheng, så det der går det ikke an å si. Barna må bo hos den som de har det best med. 

Det er ikke om sex livet. Dette er om vilken som er et tryggest valg. Jeg referere til Utro skap som er mye mer en bare sexlivet. 

Skrevet (endret)

Du kan jo aldri stole på henne igjen, så lenge hun er så forvirret og lyver. Hun har vært utro flere ganger. Du fortjener ei dame som respekterer og elsker kun deg. 

Spørsmålet er om hun har bestemt seg for hva hun vil? Vil hun ha deg og være trofast? Eller ikke? 

Hva med å oppsøke familievernkontoret? Det høres ut som at hun sliter psykisk, og da trenger man ofte hjelp utenfra for å sortere ting. Du trenger å få avklart disse spørsmålene før du selv kan bestemme hva DU vil. 

Alt kan fikses, så lenge BEGGE virkelig vil. 

Endret av Fru Ugle
Skrevet
27 minutter siden, Fru Ugle skrev:

Du kan jo aldri stole på henne igjen, så lenge hun er så forvirret og lyver. Hun har vært utro flere ganger. Du fortjener ei dame som respekterer og elsker kun deg. 

Spørsmålet er om hun har bestemt seg for hva hun vil? Vil hun ha deg og være trofast? Eller ikke? 

Hva med å oppsøke familievernkontoret? Det høres ut som at hun sliter psykisk, og da trenger man ofte hjelp utenfra for å sortere ting. Du trenger å få avklart disse spørsmålene før du selv kan bestemme hva DU vil. 

Alt kan fikses, så lenge BEGGE virkelig vil. 

eg fekk eit svar på eit annet forum .hva tenker dere om det her ?

Dette høres ut som utroskap som rusmiddel. Det starter med alkohol og går over i utroskap. For, for noen er utroskap en rus. Det er spenning, dopamin til hjernen, løs fra ansvar for å nevne noen effekter av det.

Min umiddelbare tanke er at hun må slutte med alkohol, for da mister hun helt kontrollen på det hun gjør. Hvis hun ikke engang vil prøve det, så hadde ikke jeg sett noen annen utvei enn å avslutte forholdet, for du skal ikke behøve å ha det sånn hvis du en ordentlig fyr. Hvis hun vil slutte, må du regne med å stå alkoholfri ved hennes side, så hun klarer å holde seg der.

Alkohol er en rusgift som er allment akseptert i vår del av verden. Staten tjener haugevis med penger på den, og den er sosialt aseptert. Det er ikke dermed sagt at den er et overveiende gode for oss. Det følger en masse tragiske skjebner av alkohol, og det skal vel noe til at det hadde blitt godkjent hvis vi hadde innført det i dag. Men, for vettug bruk for de som tåler alkohol er det en deilig effekt, meg selv inkludert i mengde.

Angående din siste antakelse, så kan det hende at du har rett...

Skrevet

Gjentagende utroskap kan være mange ting, både et rusmiddel, flukt fra virkeligheten, mangel på empati, maktmiddel, tegn på psykopati (sammen m mange andre atferdstegn/trekk), en måte å prøve å gjøre det slutt på, svikt i personligheten, svak og dårlig moral, grenseløs, nymfoman, sexavhengig, forelsket i en annen- og da igjen pga et dårlig/skrantende ekteskap... osv. Vanskelig for oss som ikke kjenner henne eller deg å bedømme nøyaktig hvorfor hun gjør dette....

Depresjon tror jeg er mindre sannsynlig, da det ofte fører til lav sexlyst, men igjen kan depresjon føre til endret personlighet, som da igjen kan endre hennes måte å betrakte deg og forholdet deres på... 

Men at det er galt og ødeleggende, det er det ingen tvil om...... har du spurt henne rett ut HVA HUN VIL VIDERE? Hva du betyr for henne? 

Skrevet
6 timer siden, Øistein Rex Bakke Ørsleie skrev:

Det er ikke om sex livet. Dette er om vilken som er et tryggest valg. Jeg referere til Utro skap som er mye mer en bare sexlivet. 

Og både seksuell utroskap og annen utroskap (vet ikke presis hva du sikter til) har null og niks med barnas trivsel å gjøre.

Skrevet

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hu nekter forsatt på at dei har hatt seg. Men to voksne menesker går fulle him til han så Hu har vert utro med. og såver i samma seng. har innrømmet alt som har med  forspill før den går inni høna. Det er noe som ikke stemmer

Hun burde jo bryte kontakten med ham én gang for alle hvis hun ikke greier å holde fingrene av fatet. Dette er jo ikke greit én plass, uansett hva som finner veien inn i høna. 

Dere trenger hjelp, og hun må lugges ut av dvalen. For nå driver hun bare og syns synd på seg selv. 

Skrevet
5 timer siden, Fru Ugle skrev:

Gjentagende utroskap kan være mange ting, både et rusmiddel, flukt fra virkeligheten, mangel på empati, maktmiddel, tegn på psykopati (sammen m mange andre atferdstegn/trekk), en måte å prøve å gjøre det slutt på, svikt i personligheten, svak og dårlig moral, grenseløs, nymfoman, sexavhengig, forelsket i en annen- og da igjen pga et dårlig/skrantende ekteskap... osv. Vanskelig for oss som ikke kjenner henne eller deg å bedømme nøyaktig hvorfor hun gjør dette....

Depresjon tror jeg er mindre sannsynlig, da det ofte fører til lav sexlyst, men igjen kan depresjon føre til endret personlighet, som da igjen kan endre hennes måte å betrakte deg og forholdet deres på... 

Men at det er galt og ødeleggende, det er det ingen tvil om...... har du spurt henne rett ut HVA HUN VIL VIDERE? Hva du betyr for henne? 

Eg har spurt hva hun vil videre. Det mest logiske er og vere med meg og ungane,men at han er forstyrrende i tanke gangen hennes. Han er eit behov som eg ikke dekker. Det er spenningen å at Hu gjer noe Hu ikke for lov til. Hu har sakt til meg at det føles som dop.. Det her skjer kun når Hu drikker. Klarer ikke og styre seg når Hu drikker. Følelsen hennes blir anderledes når Hu drikker. 

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg har spurt hva hun vil videre. Det mest logiske er og vere med meg og ungane,men at han er forstyrrende i tanke gangen hennes. Han er eit behov som eg ikke dekker. Det er spenningen å at Hu gjer noe Hu ikke for lov til. Hu har sakt til meg at det føles som dop.. Det her skjer kun når Hu drikker. Klarer ikke og styre seg når Hu drikker. Følelsen hennes blir anderledes når Hu drikker. 

Da kan hun ikke drikke rett og slett.Det er jo noe du kan kreve av henne. Jeg er helt enig med de andre her, at du er altfor snill med henne. Jeg har full forståelse for at du ikke vil at ungene skal miste huset, når dere endelig har blitt ferdig.Men da tror jeg du bare må ta et valg, la henne styre på (er det så spennende om hun får "lov"?) eller gå. 

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle blir jo ville i nikkersen når de drikker, da... Man er ikke voksen nok til å drikke hvis man ikke klarer å styre seg. Dette er jo som henta ut av en episode fra "Parterapi", der Kenneth forteller at "han" (pikken hans) blir helt gæren på byen og ikke er til å styre. 

Skrevet

Eg klarer og leve med feilene hennes til nå, men hvis eg skal vere i forhold så blir det ikke meir drikking på lenge for Hu. Hu må bli stabile følelse messi, men Hu må ofre bestevenninna si for forholdet. Hu er eit utrolig dårlig selskap for Hu og ungane mine. Hvis det her ikke går så går eg rettens veg for og få ungane 100 % . Det er på grunn av alkoholen inntakket på bestevenninna og typen å kompisen til han så Hu har vert utro mot meg. Ungane mine skal ikke ha noe form for relasjoner til sånne menesker. Eg setter mine barn foran alt. Nå er det nok for meg.da er valget hennes. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg klarer og leve med feilene hennes til nå, men hvis eg skal vere i forhold så blir det ikke meir drikking på lenge for Hu. Hu må bli stabile følelse messi, men Hu må ofre bestevenninna si for forholdet. Hu er eit utrolig dårlig selskap for Hu og ungane mine. Hvis det her ikke går så går eg rettens veg for og få ungane 100 % . Det er på grunn av alkoholen inntakket på bestevenninna og typen å kompisen til han så Hu har vert utro mot meg. Ungane mine skal ikke ha noe form for relasjoner til sånne menesker. Eg setter mine barn foran alt. Nå er det nok for meg.da er valget hennes. 

Nå må du ikke gå så langt at du dytter henne helt fra deg pga trusler.

Du vet at det er greit å forlange at hun legger alkoholen på hylla, det er også greit å forlange at hun ikke omgås disse menneskene.

Men det er ikke greit å true med det andre, der vil du ikke vinne uansett og det vet hun. Hun er mammaen til barna og du vil aldri få dem 100%. Du kan få hovedomsorgen, men hun vil få samvær og hvem hun er sammen med når barna er på samvær skal det mye til for at du kan legge deg i.

Anonymkode: e6781...4bd

Skrevet

Det var ikke sånt eg meinte det. Det var hvis ting utviklet seg til mye alkohol og Hu blei i lag med ein som er alkoholavengig. Så hadde eg gjort det. Eg har ikke sakt det her til Hu 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...