Gå til innhold

Når vekten når et platå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leve på samme måten med samme underskudd og trenings mengde? Eller ligge mer i underskudd, trene mer? Man kommer vel over det platået visst man bare ikke gir opp?

Anonymkode: 01316...1b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvorfor du ikke går videre ned. Hvor lenge har vekta stått stille? Hva veier du? Hvor mye har du gått ned? Hvor mange kalorier spiser du? Hvor mye forbrenner du?

Anonymkode: 9c9a0...d46

Skrevet

Gått ned fra 68 til 60. Stått på 60 kg i tre uker. Går tur på ca en time daglig og trener styrke tre dager i uken. Ligger på ca 1500 kcal daglig. 

Skrevet

Hvor lang er du?

Jeg vil tro du vil begynne å gå sakte ned igjen om du fortsetter som før.

Skrevet

Trener du styrke hjemme ?? 

Trenger tips her 😇

Anonymkode: 35ae7...1c3

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang er du?

Jeg vil tro du vil begynne å gå sakte ned igjen om du fortsetter som før.

Er bare 157. Liten med andre ord. Håper du har rett. Har holdt koken i tre uker nå. Men er demotiverende

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trener du styrke hjemme ?? 

Trenger tips her 😇

Anonymkode: 35ae7...1c3

Hei du. Ja det gjør jeg. Men trener på treningssenteret tre kvelder i uken. To ganger på timer der jeg blir presset litt og en kveld alene der jeg følger et program. Hjemme har jeg matte og strikk som keg bruker. Mange øvelser du kan gjøre med strikker😉

Skrevet

Jeg hadde tatt noen dager med mindre kalorimengde og testet ut rett og slett. Må huske at kroppen ikke vil ned i vekt, den må tvinges.

Anonymkode: 1320c...d75

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde tatt noen dager med mindre kalorimengde og testet ut rett og slett. Må huske at kroppen ikke vil ned i vekt, den må tvinges.

Ja jeg føler at du har rett. Jeg har gjort det nå i to dager. Og plutselig i dag viste den 59,5 kg. For meg blir det litt sånn konkurranse instinktet som tar over. Akkurat som om vekten sier NEI og jeg sier JOOOO.,hehe. Skal vinne liksom. Og det klarer jeg. Lastet ned en app som teller kcal og skrev eller scannet inn alt i to dager. La meg på 1300 kcal og har trent godt utenom. Er bare redd jeg må holde det på den måten for å ikke gå opp igjen. Kan jo ikke leve sånn så lenge på en måte., Vil jo nå en vekt og leve slik at jeg kan holde vekten framover

Skrevet

Det virker som du trenger ganske hardt også så husk at muskler veier, du kan bli slankere selv om vekten ikke viser nedgang, hadde brukt målebånd i tillegg her. Og vekten din er forholdsvis lav og av egen erfaring er det mye vanskeligere å bli kvitt fett når man ikke har voldsomme mengder av det. Kroppen vil jo(og må) ha litt fet og.

Anonymkode: 39376...29e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det virker som du trenger ganske hardt også så husk at muskler veier, du kan bli slankere selv om vekten ikke viser nedgang, hadde brukt målebånd i tillegg her. Og vekten din er forholdsvis lav og av egen erfaring er det mye vanskeligere å bli kvitt fett når man ikke har voldsomme mengder av det. Kroppen vil jo(og må) ha litt fet og.

Anonymkode: 39376...29e

Fant faktisk fram målebåndet og målte meg i dag. Tenkte litt på det du sier 😃. Er sikkert lurt å måle ja, ikke bare veie. Jeg ligger vanligvis på 53 kg ca, så jeg føler nok sterkt på at vekten nå er veldig høy. Gikk opp i vekt pga svangerskap. Men det er klart at muskler veier jo en del ja😉

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg føler at du har rett. Jeg har gjort det nå i to dager. Og plutselig i dag viste den 59,5 kg. For meg blir det litt sånn konkurranse instinktet som tar over. Akkurat som om vekten sier NEI og jeg sier JOOOO.,hehe. Skal vinne liksom. Og det klarer jeg. Lastet ned en app som teller kcal og skrev eller scannet inn alt i to dager. La meg på 1300 kcal og har trent godt utenom. Er bare redd jeg må holde det på den måten for å ikke gå opp igjen. Kan jo ikke leve sånn så lenge på en måte., Vil jo nå en vekt og leve slik at jeg kan holde vekten framover

Jeg er også litt sånn, tallet på vekta gir meg kontroll, selv om jeg vet at jeg er størrelsen jeg vil være. Prøver å gå ned nå og vil ligge på 60 kg, jeg vil prøve å komme ned til 58 kg. Vet at det kommer til å komme litt vannvekt før det stabiliserer seg. Så vil jeg øke kalorimengden gradvis og teste ut hvor mye jeg kan spise uten å gå opp. Det er også slik at jo mindre man veier, jo mindre trenger kroppen for å fungere. Så kan man trene i tillegg for å øke forbrenningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...