Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #1 Skrevet 9. februar 2019 Ungen puttet mobilen min i mikroen og skrudde på. Oppdaget det med en gang og fikk stoppa etter noen få sekunder.. Skjermen er svart. Er vel ingen håp om å få den i orden igjen?? Ville dere gitt barnet noen form for straff/konsekvens? Han blir 6 år og vet at det ikke er lov å putte ting i mikroen eller røre den i det hele tatt.. Anonymkode: b46c3...e47
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #2 Skrevet 9. februar 2019 Du får prøve å plukke fra hverandre telefonen og kjøle ned delene, kanskje du får den til å virke igjen. Om barnet bør få straff/konsekvens, det spørs vel på forskjellige ting. Lå mobilen på kjøkkenet, ved mikroen? Kanskje mobilen tar litt for mye plass i hverdagen? Ikke vet jeg. Hos oss ligger mobilene alltid i stua når vi lager mat/spiser, med mindre jeg bruker mobilen til å lese en oppskrift. Er litt forundret når jeg kommer på besøk til folk med barn, og mobilene alltid ligger midt på bordet/ved siden av eieren, og må sjekkes med en gang det piper. Eller når vi får besøk, og mobilene legges på bordet ved siden av kaffekoppen. Heldigvis ikke så ofte det skjer da. Anonymkode: cb402...4d7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #3 Skrevet 9. februar 2019 Egen mobil eller din? Hvorfor ble den lagt i mikroen? Anonymkode: d5896...2f4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #4 Skrevet 9. februar 2019 Min mobil, han har ikke egen. Den lå på kjøkkenet men ikke rett ved siden av mikroen. Hvorfor? Jeg vet ikke.. Han har ikke noe svar på det og det har ikke jeg heller. Tror det ble gjort uten å tenke seg om Anonymkode: b46c3...e47
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #5 Skrevet 9. februar 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min mobil, han har ikke egen. Den lå på kjøkkenet men ikke rett ved siden av mikroen. Hvorfor? Jeg vet ikke.. Han har ikke noe svar på det og det har ikke jeg heller. Tror det ble gjort uten å tenke seg om Anonymkode: b46c3...e47 Syns ikke det trenger straff eller konsekvenser. Bare si at han ikke må gjøre det flere ganger 😊 Anonymkode: c00c8...a14
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #6 Skrevet 9. februar 2019 Diagnose? Som kan være skyld i oppførselen? Hvis ikke hadde jeg blitt rasende. Snart 6 åringer vet at man ikke gjør sånt! Anonymkode: 89e5d...ead
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #7 Skrevet 9. februar 2019 Herregud, han er liten. Hva tenker du å oppnå med straff? Anonymkode: a5381...85d
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #8 Skrevet 9. februar 2019 Trenger vel så absolutt ingen straff. Si til han at det ikke er lov fordi da blir mobiltelefonen ødelagt, og derfor må han huske å ikke gjøre det flere ganger. Han er 6 år og nysgjerrig. Er nok ikke noe han gjør igjen. Anonymkode: 53061...b9b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #9 Skrevet 9. februar 2019 Konsekvensen av dette er jo at du ikke har mobil. Konsekvensen for ungen er kanskje en mer tilstedeværende mor? Om han skal straffes er noe helt annet. Anonymkode: 0a45d...cbf
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #10 Skrevet 9. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Konsekvensen av dette er jo at du ikke har mobil. Konsekvensen for ungen er kanskje en mer tilstedeværende mor? Om han skal straffes er noe helt annet. Anonymkode: 0a45d...cbf 😂😂 Dib altså. Anonymkode: 53061...b9b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #11 Skrevet 9. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂😂 Dib altså. Anonymkode: 53061...b9b På sitt beste! Anonymkode: 0a45d...cbf
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #12 Skrevet 9. februar 2019 Han har adhd og er veldig impulsiv som selvsagt kan forklare slike påfunn. Nei mobilen tar ikke for mye plass i hverdagen så er ikke derfor! Vi har snakket om at mikroen ikke skal røres mange ganger, for han har pleid å starte den uten noe inni. Han skjønner at han gjør noe galt for han skynder seg å skru på også løper han unna og ler gjerne. Anonymkode: b46c3...e47
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #13 Skrevet 9. februar 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har adhd og er veldig impulsiv som selvsagt kan forklare slike påfunn. Nei mobilen tar ikke for mye plass i hverdagen så er ikke derfor! Vi har snakket om at mikroen ikke skal røres mange ganger, for han har pleid å starte den uten noe inni. Han skjønner at han gjør noe galt for han skynder seg å skru på også løper han unna og ler gjerne. Anonymkode: b46c3...e47 Da virker det som om han godt vet hva han gjør. Har han en X-boks eller liknende foreslår jeg at dere selger den og bruker pengene på ny mobil eller reparasjon. Anonymkode: d5896...2f4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #14 Skrevet 9. februar 2019 Selvsagt skal han ha straff. Han må lære at når han gjør ting han ikke har lov til (og som han har fått beskjed om mange ganger) så får det konsekvenser for han. Om ungen ikke lærer kan han jo hive hva som helst i mikroen og sette fyr på huset viss dere ikke overvåker han konstant. Han er stor nok til å skjønne. Ikke TV/spill osv i helga og en skikkelig samtale. Mikroen hadde jeg satt høyere opp så han ikke kan nå den (iallefall ikke uten å klatre) Anonymkode: ba69f...833
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #15 Skrevet 9. februar 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har adhd og er veldig impulsiv som selvsagt kan forklare slike påfunn. Nei mobilen tar ikke for mye plass i hverdagen så er ikke derfor! Vi har snakket om at mikroen ikke skal røres mange ganger, for han har pleid å starte den uten noe inni. Han skjønner at han gjør noe galt for han skynder seg å skru på også løper han unna og ler gjerne. Anonymkode: b46c3...e47 Hvorfor har du gjort microen til noe mystisk og spennende som han ikke får røre? Han er 6 år, ikke 2. Våre har lært å bruke microen til å varme mat lenge før de har blitt så gamle, så de har aldri satt andre ting i den. Anonymkode: bae56...fe6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #16 Skrevet 9. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Konsekvensen av dette er jo at du ikke har mobil. Konsekvensen for ungen er kanskje en mer tilstedeværende mor? Om han skal straffes er noe helt annet. Anonymkode: 0a45d...cbf Kommer ikke over denne 😂😂😂 Beste! Anonymkode: 89e5d...ead
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #17 Skrevet 9. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han har adhd og er veldig impulsiv som selvsagt kan forklare slike påfunn. Nei mobilen tar ikke for mye plass i hverdagen så er ikke derfor! Vi har snakket om at mikroen ikke skal røres mange ganger, for han har pleid å starte den uten noe inni. Han skjønner at han gjør noe galt for han skynder seg å skru på også løper han unna og ler gjerne. Anonymkode: b46c3...e47 Vurdere medisinering, kanskje? Anonymkode: dd6f2...29f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #18 Skrevet 10. februar 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Vurdere medisinering, kanskje? Anonymkode: dd6f2...29f Skal begynne med det etterhvert. Anonymkode: b46c3...e47
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2019 #19 Skrevet 10. februar 2019 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har du gjort microen til noe mystisk og spennende som han ikke får røre? Han er 6 år, ikke 2. Våre har lært å bruke microen til å varme mat lenge før de har blitt så gamle, så de har aldri satt andre ting i den. Anonymkode: bae56...fe6 Fordi han ikke er moden nok til det. Blir bare tull da. Han har som sagt adhd og er ganske umoden for alderen Anonymkode: b46c3...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå