Gå til innhold

Lav amh-hvordan merker man når fertiliteten går mot slutten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok noen tester i juni i fjor og fikk da resultatet at min amh var så lav som 0,1. En ny test i oktober viste 0,3 og FSH 3,8. Jeg er i midten av 30-årene. Min partner og jeg forsøkte bli naturlig gravid i noen måneder før han fikk panikk og gikk fra meg. Det er en fortvilet situasjon fordi jeg veldig gjerne vil ha barn, men nå har jeg i tillegg kjærlighetssorg og orker ikke tanken på å prøve på genhånd i Danmark eller Sverige som jeg har blitt rådet til. En mulighet er å fryse ned befruktede egg i Danmark med IVF så det virker som jeg kommer til å prøve det. Men, i dag fikk jeg plutselig mensen en uke for tidlig i forhold til min vanlige syklus og dette gjør meg veldig urolig. En venninne som hadde enda lavere amh enn meg sa at hennes sykluser ble lengre og lengre før de stoppet opp men jeg har også hørt at de kan bli kortere når det nærmer seg slutten... Noen som vet?

Anonymkode: 9e96c...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uregelmessig syklus er et faretegn, og hvis du har fått beskjed om at det haster pga lav AMH ville jeg faktisk ikke ventet med barn. Da risikerer du at det ikke blir barn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...