Gå til innhold

Må man skrive på Facebook alt man tenker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som av og til skriver mye rart på Facebook. I dag legger hun ut at hun aldri kommer til å bli sammen en mann som er trygdet. Blir litt feil å si det når hun sjøl har vært trygdet i over 20 år. Det er de siste 3 årene at hun har gått på skole og fått jobb det siste året. 

Helt greit at hun mener det, men er det nødvendig å dele det? Noen har ikke filter 🤣

Anonymkode: fbf42...df4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det må man ikke. Et slikt utsagn publisert på fb sier jo veldig mye om henne....fordomsfull dame.

Kanskje like greit, da vet jo de som er uaktuelle at de bør holde seg unna. Kan jo fort slå tilbake på henne selv, hva hvis hun treffer kjærligheten og det viser seg at han tilhører den gruppa? 🤔

Skrevet

Hvis hun ikke selv har vært singel de 20 årene hun har vært trygdet tror jeg at jeg hadde minnet henne på at andre mente hun hadde verdi da hun var uføretrygdet.

Når det er sagt, jeg er selv i ferd med å bli uføretrygdet og er singel. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å bli sammen med en mann som er uføretrygdet. Dette fordi jeg tror det kan bli for stor belastning om begge har slike helseproblemer. Likevel, om jeg møtte en god mann jeg falt for og han var uføretrygdet så ville jeg ikke ha dumpet ham av den grunn.

Men å skrive slikt på fb i din venninnes situasjon, det gir dessverre inntrykk av at hun kanskje ikke er den med mest selvinnsikt. Oppegående venner som leser det hun har skrevet vil trolig sette henne i en bås hun selv ikke ønsker å være i.

Man hverken må eller bør skrive alt man tenker på sosiale medier ...

Anonymkode: 277d8...739

Skrevet

Selvsagt kan man skrive hva man vil. Jeg selv sletter alle som har rasistiske eller homofobe holdninger. Mulig jeg hadde slettet din venninne også. Noen folk er så dumme at det er flaut å stå på vennelisten deres. 

Anonymkode: c8570...11a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan man skrive hva man vil. Jeg selv sletter alle som har rasistiske eller homofobe holdninger. Mulig jeg hadde slettet din venninne også. Noen folk er så dumme at det er flaut å stå på vennelisten deres. 

Rasisme og homofobi har ingen sammenheng med intelligens.

Anonymkode: 3bc2e...128

Skrevet

For en merkelig setningsoppbygging du har.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For en merkelig setningsoppbygging du har.

So what?🤣

Skrevet

Noen tror det.

Mine ex-svigerforeldre deler alt, alt for mye!  Jeg er ikke interessert i å lese på Facebook om deres sexliv! Eller om min ex-svigerfar "have been a naughty-naughty boy." ... De har meg på Facebook samt barna og barnebarna! Vi trenger ikke å vite når dere har sex! 

Anonymkode: 2e4d0...12c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen tror det.

Mine ex-svigerforeldre deler alt, alt for mye!  Jeg er ikke interessert i å lese på Facebook om deres sexliv! Eller om min ex-svigerfar "have been a naughty-naughty boy." ... De har meg på Facebook samt barna og barnebarna! Vi trenger ikke å vite når dere har sex! 

Herregud, gjør de det. Jeg dør 🤣

Anonymkode: 99313...e50

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo det vil jeg vitterlig påstå at det har.

Anonymkode: 665a3...e64

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo til en viss grad. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, gjør de det. Jeg dør 🤣

Anonymkode: 99313...e50

Dessverre så gjør de det... Må nok finne meg en psykolog snart.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vises kanskje ikke på en IQ-test, men de aller fleste bruker "intelligens" om flere områder enn kun hvorvidt man klarer å se sammenheng mellom fire ulike illustrasjoner. Sosial intelligens og evne til å reflektere over seg selv og sine tanker er mye viktigere idag. Rasisme tyder ikke ikke på et intelligent menneske. 

Anonymkode: 26a3c...e53

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som av og til skriver mye rart på Facebook. I dag legger hun ut at hun aldri kommer til å bli sammen en mann som er trygdet. Blir litt feil å si det når hun sjøl har vært trygdet i over 20 år. Det er de siste 3 årene at hun har gått på skole og fått jobb det siste året. 

Helt greit at hun mener det, men er det nødvendig å dele det? Noen har ikke filter 🤣

Sosiale medier åpner for rikholdige måter å begå sosialt selvmord på.

Anonymkode: 72a65...bfd

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å jo da. Og religion også, og konspirasjonsteorier.

Anonymkode: 72a65...bfd

Skrevet

du får scrolle videre hvis dette plager deg så voldsomt

Anonymkode: 1fab6...d54

Skrevet

Det enkle svaret på dette er nei. Nei, det må man ikke.

Anonymkode: 3ae2e...3ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...