Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #1 Skrevet 9. februar 2019 https://www.ba.no/debatt/debatt/meninger/gratulerer-med-dagen-alle-darligemodre/o/5-8-983779 Denne bør jo treffe godt her inne med alle dem som har som mål å tråkke ned andre. Jeg tenker på dem som tenner og får en god følelse når de får slengt ut dritt til andre, helst til dem som allerede er nede og egentlig hadde trengt et løft og litt støtte og forståelse. Denne siden er god å ha for dem som har det fælt med seg selv og trenger en plass til å få utløp for all sin bitterhet og sitt hat for sitt eget liv. Det er bare trist at det går ut over andre som kanskje er i en sårbar situasjon, kanskje ikke har noen å snakke med eller ventiler med, men hey, så lenge sure, bitre annie får spy ut dritt, så kan de andre bare ha det så godt. Så hvem er du? Den gode, eller den dårlige moren? Anonymkode: fbc6f...8ff
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #2 Skrevet 9. februar 2019 Kjære vene, har du lest innlegget du har linket til? Det du snakker om og det linken snakker om er 2 helt forskjellige ting. Anonymkode: 4edd2...dc6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #3 Skrevet 9. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære vene, har du lest innlegget du har linket til? Det du snakker om og det linken snakker om er 2 helt forskjellige ting. Anonymkode: 4edd2...dc6 "I USA har de begrepet «mom guilt». Mødre med dårlig samvittighet. Mens et søk på det amerikanske begrepet tok meg til flere interessante forskningsartikler om fenomenet, tok søkeordene «dårlig mor» meg bare inn på de begredelige diskusjonssidene til Mammanett og Kvinneguiden. «Er jeg en dårlig mor», spør en kvinne. Hun føler seg sliten, har lite overskudd og mener barnet (2 år) favoriserer pappa, som løfter barnet høyere og får fram latteren hos datteren oftere enn mamma klarer.Det åpenbare svaret er vel «nei». Men ikke her. Her får den slitne moren svar fra mammapolitiet. «Det høres ut som om du har for dårlig helse til å følge opp barnet ditt. Få henne inn i barnehagen, så hun ikke blir understimulert!», er et av svarene hun får. Det er nok mer konstruktivt å skyte seg selv i foten, enn å spørre mammamobben på internett om råd." Ja, jeg leste. Hva bommet jeg på? Anonymkode: fbc6f...8ff
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #4 Skrevet 9. februar 2019 Jeg syns ikke at de fleste som svarer på seriøse tråder er hverken ufine eller dømmende. Jeg opplever at både jeg selv og andre får konstruktive og gode tilbakemeldinger. Det finnes selvsagt alltid noen som prøver å tøffe seg, men de er jo bare sørgelige. For meg er en dårlig mor en som vanskjøtter barna sine, som ikke tar hensyn til deres følelser og behov og som bruker psykisk og/eller fysisk vold. En mor som glemmer matpakken, som sender i barnehagen uten å pusse tennene eller eksploderer når barnet trasser for xxx gang, er ikke dårlig. Hun er kanskje ikke verdens beste mor i akkurat de situasjonene, men hun er mer enn god nok så lenge det positive trumfer det negative på daglig basis. Anonymkode: 79e66...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå