Gå til innhold

Budrunde og boligkjøp.. Er jeg blitt "lurt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ikke lurt egentlig for det er jo slik spillet er men.. Jeg var i budrunde her om dagen hvor den andre personen vant fordi jeg ikke ville strekke meg lengre enn til prisantydning (som var mitt siste bud). Dagen etter ringte megleren meg fordi den som egentlig vant ikke hadde finansiering til å kjøpe boligen. Han sa at hvis jeg fremdeles var interessert så måtte jeg legge inn budet mitt på nytt. Det gikk slag i slag, så jeg gjorde det da og fikk boligen til prisantydning. 

Men.. Har det vært en "reell" budrunde? Megleren har vel sjekket at den andre personen hadde finansiering på de andre budene han la inn? Veldig dumt hvis jeg har vært i budrunde med noen som presset prisen opp uten at de egentlig hadde mulighet til å kjøpe boligen.. Det var ingen forbehold på budene til den andre.

Hvis jeg ikke hadde lagt inn budet mitt på nytt, så hadde vel boligen gått til den som hadde budet under meg (hvis selger hadde godtatt)? 

Ah, jeg trenger vel egentlig bare en bekreftelse på at jeg ikke har gjort noe dumt og at jeg skal være fornøyd med prisen. For boligen er jeg jo fornøyd med :)

Anonymkode: 3639b...af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke gjort noe dumt. Normalt å sjekke finansiering, men ikke et krav, kjøper er selv ansvarlig. Budgiver må kanskje dekke tapet til selger ? 

Anonymkode: 4fa9f...d0b

Skrevet

Megler er vel ikke pliktig til å sjekke finans før evt budrunde,men bra at det gjorde det så fort etterpå.Om det var bare dere to i budrunden og han ikke har muligheten til å kjøpe så kunne du kanskje fått den under prisantydning.Men da kunne selgeren evt sagt at de ønsker ny visning og nye budrunder.

Anonymkode: ad81a...330

Skrevet

Her ville jeg bedt om full innsikt i budrunden. Lukter litt muffens synes jeg. Mulig han var med å presset opp pris ja!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...