Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 I dag fikk jeg vite at vi skal få en liten jente! Dette er bekreftet via blodprøve og det er derfor 100% sikkert at dette stemmer. Jeg har alltid sett for meg at vi skulle få gutter. Jeg er absolutt ikke skuffet men jeg er fremdeles sjokkert over nyhetene ettersom jeg har vært så sikker på at dette blir en gutt. Så jentemammaer: jeg vil gjerne høre det dere synes er det beste ved å ha jenter! Anonymkode: b2d48...38e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Det må vel være å ha et barn. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor det med kjønn er en så stor deal? Man får det barnet man får, man faller pladask og elsker det over alt. Man steller det og oppdrar det. Jente eller gutt. Anonymkode: 2fe9b...c8b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: I dag fikk jeg vite at vi skal få en liten jente! Dette er bekreftet via blodprøve og det er derfor 100% sikkert at dette stemmer. Jeg har alltid sett for meg at vi skulle få gutter. Jeg er absolutt ikke skuffet men jeg er fremdeles sjokkert over nyhetene ettersom jeg har vært så sikker på at dette blir en gutt. Så jentemammaer: jeg vil gjerne høre det dere synes er det beste ved å ha jenter! Anonymkode: b2d48...38e Det er ikke noe som er «det beste» ved å ha jenter. Jeg er mamma til både gutt og jente, og man synes det er like stas med begge deler. Fordi de er barna dine. Om de liker Barbie eller Spiderman er liksom rimelig uvesentlig... Anonymkode: 7a5db...40b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #4 Skrevet 9. februar 2019 Jeg har 2 gutter. Drømte alltid om å ha ei lita jente. Nå blir det ikke flere barn. Heldig du! Alltid sett for meg ei lita jente med langt hår, de nydeligste kjoler og som er en liten mamma- eller pappajente. Jeg hadde aldri et godt forhold til verken moren eller søsteren min og det er vel litt derfor jeg kunne ønske at jeg hadde ei jente som jeg kunne ha en god relasjon med. Ikke noe galt med gutter, men kan vel ikke akkurat kle de opp i kjoler. Anonymkode: e38a3...78b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #5 Skrevet 9. februar 2019 Kan man ta blodprøve for å finne ut hva det er ? Må man be om det ? Jeg ønsker meg begge deler Men i følge kjerringråd er det jente Pga symptomene menn gutt når det gjelder magen Anonymkode: 68bd7...d17
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #6 Skrevet 9. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har 2 gutter. Drømte alltid om å ha ei lita jente. Nå blir det ikke flere barn. Heldig du! Alltid sett for meg ei lita jente med langt hår, de nydeligste kjoler og som er en liten mamma- eller pappajente. Jeg hadde aldri et godt forhold til verken moren eller søsteren min og det er vel litt derfor jeg kunne ønske at jeg hadde ei jente som jeg kunne ha en god relasjon med. Ikke noe galt med gutter, men kan vel ikke akkurat kle de opp i kjoler. Anonymkode: e38a3...78b Så å kle opp i kjole er viktig? Jeg har både gutter og jenter, den nærmeste relasjonen er uavhengig av kjønn. Mine døtre har kun én kjole hver i bruk, det er bunadene deres. Men det går fint. Anonymkode: 619d7...a1b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #7 Skrevet 9. februar 2019 Jeg har alltid tenkt at jeg skulle få både gutt og jente. 19 av 20 «tegn» tilsa gutt (alle gangene) og vi har ikke ønsket å vite kjønn på ultralyd. Fire ganger har det kommet ut jenter. Det viser seg at det var akkurat de fire jeg skulle ha. Vi skal ikke ha fler barn så ingen sønner her. Det er greit, jeg har ingen døtre jeg kan bytte bort😊 Mine jenter er forskjellige som natt og dag. Én elsker fart og spenning og elsker fysisk aktivitet og blir med på alt. Én er musikalsk og spiller flere instrumenter og er husets mattegeni. Én er lesehest og leser alt hun kommer over samtidig som hun elsker film og teater. Minstemor er en innejente og liker å spille spill, tegne, perle og lage ting og er skeptisk til alt nytt og nye folk. Så kan ikke si annet enn at å ha jenter er fantastisk (hadde jeg hatt gutter hadde jeg nok tenkt at det også var febelaktig). Da de var mindre hendte det at jeg om morgenen var misunnelig på de med gutter som slapp å gre og flette langt hår på 4 stykker, det tok nemlig mye tid. Nå klarer 3 av 4 det selv så nå er det ikke så travelt. Gratulerer med barnet i magen! Du skal nok få se at det er akkurat riktig baby som kommer ut😊 Anonymkode: 5f8c2...cd7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #8 Skrevet 9. februar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har 2 gutter. Drømte alltid om å ha ei lita jente. Nå blir det ikke flere barn. Heldig du! Alltid sett for meg ei lita jente med langt hår, de nydeligste kjoler og som er en liten mamma- eller pappajente. Jeg hadde aldri et godt forhold til verken moren eller søsteren min og det er vel litt derfor jeg kunne ønske at jeg hadde ei jente som jeg kunne ha en god relasjon med. Ikke noe galt med gutter, men kan vel ikke akkurat kle de opp i kjoler. Anonymkode: e38a3...78b Jeg har to jenter og to gutter, og synes drømmen din er rar. Hvordan relasjonen blir kommer mest an på personlighet.... Mine to jenter er veldig forskjellig, den ene elsker å gå i kjole mens den andre hater det og går mest i dongeribukser. Så at det er en jente betyr ikke automatisk an feminin liten dukke du kan pynte i kjoler og ha en "jenterelasjon" til. Til deg hi vil jeg si at kjønnet ikke spiller noen rolle, du får en baby og bygger en relasjon. Kjønnet har ingenting å si for den relasjonen. Vi har fått to barn som er veldig lik sin pappa og to som er veldig lik meg, en gutt og en jente i hver leir. Anonymkode: 7b391...0d9
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #9 Skrevet 9. februar 2019 Må folk virkelig angripe HI for det innlegget her? Jeg tolker det som en mamma som trodde hun skulle få gutt, men som ble overrasket med nyhet om at det er jente. Det betyr ikke nødvendigvis at HI ikke VIL ha jente, at hun er skuffet og trenger oppmuntring. HI: Jeg trodde jeg bar på en gutt i magen, hadde en sterk følelse av at det var gutt, men fikk overraskelse på ultralyden om at jeg bar på en jente. Jeg kan ikke si noe om fordeler for jeg vet ikke hvordan det er å ha gutt, men jeg regner med det er ganske likt, og at det er barnets personlighet som avgjør, og ikke kjønnet. Anonymkode: 6ebe5...93a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #10 Skrevet 9. februar 2019 Jeg har to jenter. Ei "prinsesse" som elsker pynt og fjas, men også ski og fotball. Hun er ute og hjelper pappaen med snømåking og veding. Ei som er mer på biler og gravemaskiner, som elsker ninjago-lego og Spiderman. Derimot er hun lite interesser i sportlige aktiviteter og vil helst være inne om det er bittelitt dårlig vær. Faktisk i solskinn også. Jeg har to jenter og veit egentlig ikke hva som er typisk for jenter. Eller, de er mye mer lavmælte enn nevøene mine. Jeg får vondt i hode etter en halvtime med gutta på besøk. Men det handler nok like mye om hva som tillates av bråk. Anonymkode: 9a41f...a5e
skinnfilla Skrevet 9. februar 2019 #11 Skrevet 9. februar 2019 Jeg var som deg! Var så skråsikker på at første var gutt. Hadde ikke engang tenkt det kunne være jente. Jeg ble veldig overrasket, ikke skuffet, men 😳 så vel sånn ut😂 har 3 jenter nå og det er intet mindre enn fantastisk 🙌🏻
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #12 Skrevet 9. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har to jenter og to gutter, og synes drømmen din er rar. Hvordan relasjonen blir kommer mest an på personlighet.... Mine to jenter er veldig forskjellig, den ene elsker å gå i kjole mens den andre hater det og går mest i dongeribukser. Så at det er en jente betyr ikke automatisk an feminin liten dukke du kan pynte i kjoler og ha en "jenterelasjon" til. Til deg hi vil jeg si at kjønnet ikke spiller noen rolle, du får en baby og bygger en relasjon. Kjønnet har ingenting å si for den relasjonen. Vi har fått to barn som er veldig lik sin pappa og to som er veldig lik meg, en gutt og en jente i hver leir. Anonymkode: 7b391...0d9 Fatter ikke hvorfor folk blir så hissig hvis noen sier at de har en drøm om en datter i kjole og musefletter. So what? Er det virkelig et så stort problem? Er rosa prinsessejenter dårligere enn disse «tøffe» jentene som er god til sport/biler/andre ting? Slutt med pink-shaming. Ja, jeg sa pink-shaming😅👍🏼 Anonymkode: 61b7e...6c5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #13 Skrevet 9. februar 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fatter ikke hvorfor folk blir så hissig hvis noen sier at de har en drøm om en datter i kjole og musefletter. So what? Er det virkelig et så stort problem? Er rosa prinsessejenter dårligere enn disse «tøffe» jentene som er god til sport/biler/andre ting? Slutt med pink-shaming. Ja, jeg sa pink-shaming😅👍🏼 Anonymkode: 61b7e...6c5 Her lurer jeg på om vi leser det samme. Jeg finner ingen pink-shaming, bare en påpeking av at slettes ikke alle jenter er pyntedukker og at man kan gjøre jenta si stor urett ved å forvente å få en slik datter. Jeg har som navnt lenger oppe en som er veldig på kjoler og fjas og en som overhode ikke er slik. Anonymkode: 9a41f...a5e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #14 Skrevet 9. februar 2019 Det spiller virkelig ingen rolle om det er gutt eller jente som kommer. Selv har jeg en av hver. De har vært forskjellige som person i oppveksten, og jenta var nok roligere som liten enn gutten, og egentlig en enklere unge, men det er nok individuelt. Nå som tenåringsmamma ser jeg at jenta er mer slu enn gutten noen gang har vært. Hun har alltid være en pappajente. Hun er mye "vanskeligere" i klesveien, og kler seg som alle andre jenter på den alderen, med kortsokker og bare legger i 14 minusgrader. Guttungen har alltid brukt lange sokker, og gjerne ull om vinteren. Er nok fordeler og ulemper med begge kjønn, og heldigvis kan vi ikke velge, men må ta det vi får. Jeg har for øvrig 2 nydelige unger, og ville ikke byttet bort noen av dem. Anonymkode: 73158...56d
Heelsordie Skrevet 9. februar 2019 #15 Skrevet 9. februar 2019 3 hours ago, Anonym bruker said: Må folk virkelig angripe HI for det innlegget her? Jeg tolker det som en mamma som trodde hun skulle få gutt, men som ble overrasket med nyhet om at det er jente. Det betyr ikke nødvendigvis at HI ikke VIL ha jente, at hun er skuffet og trenger oppmuntring. HI: Jeg trodde jeg bar på en gutt i magen, hadde en sterk følelse av at det var gutt, men fikk overraskelse på ultralyden om at jeg bar på en jente. Jeg kan ikke si noe om fordeler for jeg vet ikke hvordan det er å ha gutt, men jeg regner med det er ganske likt, og at det er barnets personlighet som avgjør, og ikke kjønnet. Anonymkode: 6ebe5...93a Takk for den kommentaren. Følte det ble veldig negativt fra enkelte når jeg faktisk bare mente det positivt. Virker som mange prøver å fra noe negativt ut av den minste ting. Jeg er ikke skuffet over jenta i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #16 Skrevet 9. februar 2019 10 hours ago, Anonym bruker said: Kan man ta blodprøve for å finne ut hva det er ? Må man be om det ? Jeg ønsker meg begge deler Men i følge kjerringråd er det jente Pga symptomene menn gutt når det gjelder magen Anonymkode: 68bd7...d17 Jeg bor ikke i Norge:) i Norge tilbys ikke testen til alle. De tar blodprøve fra mamma og skiller barnets blod fra morens før de tester kromosomer for avvik. De ser da også om det er y kromosomer til stede testen kalles harmony eller NIPT. For norske mødre som ønsker en må man til Sverige. Anonymkode: b2d48...38e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #17 Skrevet 9. februar 2019 4 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har alltid tenkt at jeg skulle få både gutt og jente. 19 av 20 «tegn» tilsa gutt (alle gangene) og vi har ikke ønsket å vite kjønn på ultralyd. Fire ganger har det kommet ut jenter. Det viser seg at det var akkurat de fire jeg skulle ha. Vi skal ikke ha fler barn så ingen sønner her. Det er greit, jeg har ingen døtre jeg kan bytte bort😊 Mine jenter er forskjellige som natt og dag. Én elsker fart og spenning og elsker fysisk aktivitet og blir med på alt. Én er musikalsk og spiller flere instrumenter og er husets mattegeni. Én er lesehest og leser alt hun kommer over samtidig som hun elsker film og teater. Minstemor er en innejente og liker å spille spill, tegne, perle og lage ting og er skeptisk til alt nytt og nye folk. Så kan ikke si annet enn at å ha jenter er fantastisk (hadde jeg hatt gutter hadde jeg nok tenkt at det også var febelaktig). Da de var mindre hendte det at jeg om morgenen var misunnelig på de med gutter som slapp å gre og flette langt hår på 4 stykker, det tok nemlig mye tid. Nå klarer 3 av 4 det selv så nå er det ikke så travelt. Gratulerer med barnet i magen! Du skal nok få se at det er akkurat riktig baby som kommer ut😊 Anonymkode: 5f8c2...cd7 Takk! Så koselig å lese. Jeg gleder meg. Anonymkode: b2d48...38e
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #18 Skrevet 9. februar 2019 3 minutter siden, Heelsordie skrev: Takk for den kommentaren. Følte det ble veldig negativt fra enkelte når jeg faktisk bare mente det positivt. Virker som mange prøver å fra noe negativt ut av den minste ting. Jeg er ikke skuffet over jenta i det hele tatt! Du spør hva det beste med å ha jente er. Det er kanskje det det reageres på? Jeg har en jente og tre gutter og klarer ikke å finne en eneste ting som gjør at det ene kjønnet har noe ‘beste’ med seg enn det andre. De er rett og slett best på hver sin måte, alle sammen. Edit: jeg kom på en ting som er ‘bedre’ med jente(baby), og det er at de ikke tisser så ofte gjennom bleien. Gutter tisser i alle retninger og det ble mye mer skift på dem enn på søster 😊 Anonymkode: 2fe9b...c8b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #19 Skrevet 9. februar 2019 1 hour ago, Anonym bruker said: Her lurer jeg på om vi leser det samme. Jeg finner ingen pink-shaming, bare en påpeking av at slettes ikke alle jenter er pyntedukker og at man kan gjøre jenta si stor urett ved å forvente å få en slik datter. Jeg har som navnt lenger oppe en som er veldig på kjoler og fjas og en som overhode ikke er slik. Anonymkode: 9a41f...a5e Vel.... Jeg føler det ble veldig negativt siktet i enkelte av svarene der det antas at jeg forventer en pyntedukke selv om ingenting i mitt innlegg sier noe om det. Jeg skrev bare "jente" og mange tolket rosa og Barbie. Jeg var ute etter å høre varierende ting med store individuelle forskjeller fra de som ville dele enten det var snakk om fotball, biler eller Barbie.... Men jeg velger heller å ignorere de negative svarene Anonymkode: b2d48...38e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå