Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Er 5mnd gravid og barnefaren har nå forlatt meg.. Han vil ikke ha noe med hverken meg eller babyen å gjøre da han ikke er klar for å bli «voksen». Siden jeg nå blir alene håper jeg noen har gode råd til en kommende ung- alenemor .... Anonymkode: b2299...f29
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Hvor gammel er du? har du jobb, er du under utdanning? egen plass å bo eller bor du hjemme? tenker at jeg kan komme med mye råd dersom man vet litt mer om din situasjon. Jeg har selv vært der, ble mamma for første gang som 17 åring. Jeg var helt alene. Anonymkode: b4225...382
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er du? har du jobb, er du under utdanning? egen plass å bo eller bor du hjemme? tenker at jeg kan komme med mye råd dersom man vet litt mer om din situasjon. Jeg har selv vært der, ble mamma for første gang som 17 åring. Jeg var helt alene. Anonymkode: b4225...382 Bor alene i leilighet 45kvm , 21 år og studerer + deltidsjobb. Veldig ressurssterkt familie ... Anonymkode: b2299...f29
Nyttårs barn Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Mitt beste råd er å fullføre utdannelsen din og ta gjerne en master så du får deg en bra jobb. Legg denne dusten av en barnefar bak deg og fokuser på ungen som skal komme. Det er fantastisk at du skal bli mor, og du har sikkert familie som støtter deg. Tror du kommer til å klare deg helt fint jeg!
sug lut Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Dette klarer du, selv om det virker uoverkommelig tungt og leit nå! Du er godt på vei siden du har bolig og er i gang med utdannelse - og en familie som støtter deg er gull. Fullfør utdannelsen din før/etter fødsel, det er den beste investeringen du kan gjøre, et kjempesteg i riktig retning. Dette går fint!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 3 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Mitt beste råd er å fullføre utdannelsen din og ta gjerne en master så du får deg en bra jobb. Legg denne dusten av en barnefar bak deg og fokuser på ungen som skal komme. Det er fantastisk at du skal bli mor, og du har sikkert familie som støtter deg. Tror du kommer til å klare deg helt fint jeg! Jeg tenker utdanne meg som lærer ( 1-7 trinn). Ja barnet er i hovedfokus å jeg er heldig med at jeg har fler søsken + søskenbarn innenfor 7 min kjøretur. HI Anonymkode: b2299...f29
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Husk å søke barnebidrag og eventuelt bidragsforskudd når barnet er født. Greit at han ikke vil være pappa, men han får jaggu ta sin del av de økonomiske forpliktelsene. Anonymkode: 80a34...978
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er 5mnd gravid og barnefaren har nå forlatt meg.. Han vil ikke ha noe med hverken meg eller babyen å gjøre da han ikke er klar for å bli «voksen». Siden jeg nå blir alene håper jeg noen har gode råd til en kommende ung- alenemor .... Anonymkode: b2299...f29 Selv om det er trist her og nå, så husk på noen få ting: 1. Dette har kvinner gjort siden tidenes morgen, alene. Uten de støtteordninger som finnes i dag. Kunne de, så kan du. 2. Du har det bedre med barnet alene, med å ta alle avgjørelser selv, enn med en umoden mann som saboterer og gir deg bekymringer. 3. Barnet ditt vil ikke føle på tap eller savn etter far hvis ikke du lager en greie utav det og dyrker det. Jeg ble også aleine i 5. måned. Gutten er nå 20 år, og har hatt en glimrende oppvekst! Anonymkode: 96c08...aac
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv om det er trist her og nå, så husk på noen få ting: 1. Dette har kvinner gjort siden tidenes morgen, alene. Uten de støtteordninger som finnes i dag. Kunne de, så kan du. 2. Du har det bedre med barnet alene, med å ta alle avgjørelser selv, enn med en umoden mann som saboterer og gir deg bekymringer. 3. Barnet ditt vil ikke føle på tap eller savn etter far hvis ikke du lager en greie utav det og dyrker det. Jeg ble også aleine i 5. måned. Gutten er nå 20 år, og har hatt en glimrende oppvekst! Anonymkode: 96c08...aac Hva gjør man når man dyrker det? ( så jeg ikke gjør det) Prøvde faren noengang å komme tilbake ? Takk for svar HI Anonymkode: b2299...f29
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Dette klarer du! Han stakk da jeg var 4 mnd på vei. Datteren er nå 10 år, jeg er gift og har to barn til med mannen min. Tok utdannelse da jeg var singel, med barn, og er så glad for det i dag. Mitt råd er å ta ferdig utdannelsen, og ikke flytt bort fra familien. Jeg gjorde det, ikke langt, men skulle gjerne hatt de maks 10 minutter unna. Jeg flyttet da jeg var gravid, det er det eneste jeg angrer på at jeg gjorde. En time er ikke langt, men terskelen for å be om hjelp er litt høyere da. Anonymkode: 96db4...0a5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #11 Skrevet 9. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør man når man dyrker det? ( så jeg ikke gjør det) Prøvde faren noengang å komme tilbake ? Takk for svar HI Anonymkode: b2299...f29 Han prøvde ikke å komme tilbake. Å dyrke det - det er det man gjør hvis man snakker mye om kjernefamilien, f eks leser barnebøker om mamma, pappa, barn og gjør et stort nummer av hvordan ditt barns familie ser ut. At den er annerledes enn i boka. Og maser om hva far heter, hvor far er, hva han gjør, hvorfor han ikke er her osv. før barnet selv spør. Da fremstiller man sin egen familie som en familie med en "mangel". Jeg bestemte meg for å svare sannferdig, men enkelt på alle spørsmål, og gi nøyaktig så mye info som behøvdes (justert for alder) - ikke ett eneste ord for mye. Jeg bestemte meg også for ikke å snakke om det med den emosjonelle stemmen. I samtaler om faren og hans familie var jeg like saklig som om det ble spurt etter hvor lenge en bjørn kan leve eller om det fins vulkaner i Norge. Anonymkode: 96c08...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå