Gå til innhold

Betalt ned lån...renter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ett forbrukslån på 251 066kr. Jeg fikk forskudd på arv og ville betale ned lån. Jeg sjekket saldo på lånet i nettbank. Der stod det: saldo lån 251 066 kr. Så jeg betale inn den summen på Onsdag. I dag det mail fra bank. Faktura på 3400 kr i renter på lånet fra 7/1-19 til 6/2-19. Er det riktig? Burde ikke den summen som stod som saldo på lån stemme? 

Anonymkode: fb8f0...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lånet ditt. Men du må betale renter for perioden du lånte penger. 

Anonymkode: 544ee...6cb

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ett forbrukslån på 251 066kr. Jeg fikk forskudd på arv og ville betale ned lån. Jeg sjekket saldo på lånet i nettbank. Der stod det: saldo lån 251 066 kr. Så jeg betale inn den summen på Onsdag. I dag det mail fra bank. Faktura på 3400 kr i renter på lånet fra 7/1-19 til 6/2-19. Er det riktig? Burde ikke den summen som stod som saldo på lån stemme? 

Når du nedbetaler må du ringe og sjekke hva saldo blir på innfrielsesdagen, ellers baller det liksom bare på seg. 

Anonymkode: 3b5aa...d6d

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rentene pleier å bli lagt til på en gitt dato, saldoen din øker jo ikke bittelitt hver eneste dag..

Anonymkode: 9618c...885

Skrevet

Rentene legges til en gitt dato. Saldo vil være lånebeløpet + renter fram til rentedato. Når du da skal innfri lånet må du selvfølgelig betale retten fra siste rentefato og fram til innvetalingsdato. Det er selvfølgelig ikke sånn at rentene legges på fra dag til dag i nettbanken. 

Anonymkode: 4771c...103

Skrevet

Du må alltid ringe og spørre hva innbetalingsbeløpet blir, det blir sjelden akkurat det samme som det står på saldoen.

Anonymkode: 58544...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...