Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Jeg gjør alltid det. Tenker at hun skal bruke tid på vasking og ikke rydding. PLuss jeg kjenner at jeg syns det er pinlig hvis hun skal se alt rotet. Jeg rydder ikke så grundig - kan for eksempel finne på å amle klær som ligger fremme og stappe dem inn i et skap og presse igjen døren. Men tilsynelatende ser det ryddig og pent ut - så pent at jeg kunne hatt gjester på besøk uten å skamme meg. Men ren klesvask kan godt stå fremme ubrettet i en balje på badet. Og så har jeg ett lite soverom som ingen bor på og som noen ganger er så rotete at jeg sier at hun ikke trenger å vaske der inne. Hva med dere? Er rydding en del av vaskehjelpens jobb? Hvor ryddig er det før hun/han kommer? Anonymkode: d0441...a8d
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Her er det slik at man må rydde før vaskehjelpen kommer, slik at hun kan vaske flater og gulv og ikke bruke tid på å rydde. Jeg skjønner ikke helt hvordan en vaskehjelp skal rydde opp i andres rot, når h*n ikke vet hvor alt skal ligge?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Det er ryddig her når vaskehjelpen kommer ja, hennes jobb er å vaske. Men jeg rydder ikke noe særlig mer når hun skal komme enn ellers da, det er stort sett ganske ryddig her. Jeg bare passer på at alt av klesvask osv er fjernet så hun slipper vaske rundt sånt. Anonymkode: 9b58a...232
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Med mindre man betaler for rydding også må man selvsagt rydde. Super motivasjon til å få rydda huset Anonymkode: d2117...93b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Rydder alltid før hun kommer. Vi har vaskehjelp hver mandag, så hver søndag kveld bretter vi tøy og legger på plass, og tar en opprydning. Da er huset strøkent fra til torsdag, hvor jeg støvsuger, rydder og vasker over badene, så er alt klart til helg. Med denne løsningen har vi det alltid ryddig og rent. Uanmeldt besøk kan komme når som helst😁 Anonymkode: 2d4cc...cd5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 Vi har vaskehjelp hver torsdag. Onsdag kveld rydder hele familien hele huset. Vaskehjelpen vet jo ikke hvor ting skal være, så hennes jobb er å vaske. Søndag støvsuger vi huset og rydder etter helgen, samt vasker litt ekstra på utvalgte steder som vaskehjelpen ikke gjør (som utenpå skapdører, vaske gulv under store stuetepper, skifte på senger osv.). Gjennom uken er vi flinke til å rydde litt hver dag. På denne måten holder alt seg pent, ryddig og rent. De få gangene vaskehjelpen gir beskjed at hun ikke kan komme den uken, så er det fryktelig vanskelig å motivere familien til å rydde onsdag kveld, de ser da liksom ikke vitsen.... Anonymkode: e9474...495
Gemini77/ Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Nei. Men det er fordi det alltid er ryddig. Vi rydder opp etter oss hele tiden. Så nei, det eneste jeg gjør før vaskehjelpen kommer er å legge frem sengetøy.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 Ja, vi rydder ekstra. Anonymkode: 38194...5b8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 Selvfølgelig! Ungene må rydde eget rom og hjelpe til med fellesarealene. På vaskedagen ryddes også alle gulvflater, spesielt på barnerommene. Lekekasser osv plasseres på sengen slik at hun ikke må vaske rundt. Anonymkode: 9a39c...b9b
Blondzilla Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Vaskehjelpen min rydder, men det er sjelden veldig rotete her. Min vaskehjelp bør vel strengt tatt kalles en hushjelp for hun gjør litt av hvert. Lager mat og går med hunden og diverse. Hadde hun kun vasket ville jeg passet på å ha det strøkent når hun kom.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har vaskehjelp, så ja, vi rydder før hun kommer. Som regel svært lite, siden det nesten alltid er temmelig ryddig her. Anonymkode: b252f...ca4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør alltid det. Tenker at hun skal bruke tid på vasking og ikke rydding. PLuss jeg kjenner at jeg syns det er pinlig hvis hun skal se alt rotet. Jeg rydder ikke så grundig - kan for eksempel finne på å amle klær som ligger fremme og stappe dem inn i et skap og presse igjen døren. Men tilsynelatende ser det ryddig og pent ut - så pent at jeg kunne hatt gjester på besøk uten å skamme meg. Men ren klesvask kan godt stå fremme ubrettet i en balje på badet. Og så har jeg ett lite soverom som ingen bor på og som noen ganger er så rotete at jeg sier at hun ikke trenger å vaske der inne. Hva med dere? Er rydding en del av vaskehjelpens jobb? Hvor ryddig er det før hun/han kommer? Anonymkode: d0441...a8d Er rydding en del av vaskehjelpens jobb? Nei Jeg er renholder på en vgs. Vi er ansatt for å holde det rent, ikke for å rydde.😁Men ikke alle lærerne er enig i det. Når lærer og elever forlater ett klasserom skal stoler være hengt opp og søppel kastes i søppelbøtter. Men har fått høre at det er ikke læreren sin jobb å rydde. Nei, men kanskje det er læreren sin jobb å lære elevene å henge opp stoler og kaste søppel? Vi har gått fra 10 renholdere til 6 stk, så tid til rydding har vi ikke. Jeg vil bruke min tid på renhold og ikke på å rydde Anonymkode: 130cd...58b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør alltid det. Tenker at hun skal bruke tid på vasking og ikke rydding. PLuss jeg kjenner at jeg syns det er pinlig hvis hun skal se alt rotet. Jeg rydder ikke så grundig - kan for eksempel finne på å amle klær som ligger fremme og stappe dem inn i et skap og presse igjen døren. Men tilsynelatende ser det ryddig og pent ut - så pent at jeg kunne hatt gjester på besøk uten å skamme meg. Men ren klesvask kan godt stå fremme ubrettet i en balje på badet. Og så har jeg ett lite soverom som ingen bor på og som noen ganger er så rotete at jeg sier at hun ikke trenger å vaske der inne. Hva med dere? Er rydding en del av vaskehjelpens jobb? Hvor ryddig er det før hun/han kommer? Anonymkode: d0441...a8d Det er jo en selvfølge å rydde hvis du vil har det. Du betaler henne neppe for å rydde regner jeg med. Jeg har vasket for renholdsfirma, da vasket vi rundt det som ikke var ryddet Anonymkode: 074d6...bca
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 8. februar 2019 #14 Skrevet 8. februar 2019 Selvsagt. Da vi hadde vaskehjelp gjorde jeg alltid dette. Hun fikk jo kun betalt for å vaske, ikke for å rydde (En gang hadde jeg lagt noen nyvaska klær på sengen som jeg ikke rakk å brette. Dro ut mens hun holdt på. Og da jeg kom tilbake hjem igjen, hadde hun brettet alt sammen!! Skikkelig allright gjort, men hun hadde jo ikke trengt det Jeg sa selvsagt takk, og at hun ikke trenger å gjøre det neste gang )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå