Gå til innhold

Kan huseier mene dette, er det lov/ok?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leide en leilighet og har nettopp flyttet derfra. Greien er at når vi flyttet inn, spurte vi om vi fikk lov å male veggene i noen av rommene, stuen, gangen og to av soverommene. Og det var ingen problem, og vi ble enig med dem om at når vi en gang flytter skal vi male dem tilbake til hvitt slik de var når vi flyttet inn om de ikke likte fargene. Vi valgte duse grå, fine farger, lyse og tidløse farger.

Nå har vi altså flyttet, de har godkjent fargene og syns det ble veldig fint, vi overleverte nøklene og avtalte at de skulle overføre depositumet tilbake til oss. Men nå fikk vi mld der de skriver at om de nye leieboerne ville ha hvite vegger, så må vi komme og male dem? Så de mener at vi evt skal komme tilbake og male flere uker etter overtakelsen om de noe vil det. Men kan de forlange det når de allerede har godkjent veggene, og faktisk var fornøyd med dem? Vi hadde selvsagt ikke sagt noe om de ønsket det når vi flyttet og hadde malt dem om igjen, det var jo avtalen, men nå føler jeg at vi er ferdig der?

Anonymkode: e0b36...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan umulig være lov. Jeg hadde aldri gått med på det, jeg hadde sagt nei. Hva har dere svart de?

Anonymkode: da2cd...ac2

Skrevet

Foreløpig har vi ikke svart, jeg er redd de plutselig skal holde tilbake depositumet, dette sier de går ut fra deres konto i dag slik at vi skal ha det i morgen. Men nå kjenner jeg at jeg ikke helt klarer å slappe av før vi har fått depositumet tilbake. For en annen ting er at de har brukt nesten 2 uker på å utbetale det, til tross for at alt var bra og godkjent når vi leverte nøklene og alt det der.. Når de pengene er på konto skal vi prøve å gjøre det tydelig at vi er helt ferdig der, spesielt siden de godkjente og likte det. Så jeg syns det er rart at evt nye leieboere skal "bestemme" hvilke farger de skal ha på veggene?..

Skrevet

Dere ble enige om at når dere flyttet skulle dere male veggene tilbake til hvitt hvis de som leide ikke likte fargene.

Der har du det.  Dere skulle ha malt veggene tilbake til hvitt.

Anonymkode: 2eff6...bd6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere ble enige om at når dere flyttet skulle dere male veggene tilbake til hvitt hvis de som leide ikke likte fargene.

Der har du det.  Dere skulle ha malt veggene tilbake til hvitt.

Anonymkode: 2eff6...bd6

Nei, vi ble enig med huseier om å male om ikke de lite fargen, det var aldri snakk om nye leieboerere. Og sånn sett ja det jo ta uker og måneder før det kommer nye leieboere, så jeg syns det blir feil om vi skal stille lenge etter å male om. Huseiere likte og godkjente fargen.

Skrevet

Har dere det skriftlig at huseier godkjente fargen?

Må vel være opp til ny leietaker om de vil male da. Og de får gjøre det selv. Hvis ikke må jo leietakerne godta å leie som det står. 

Dette blir helt feil for meg hvertfall. Godta for å så si dere må male OM nye leietakere ikke liker fargene

Anonymkode: 8bebb...645

Skrevet

Har dere ikke depositumskonto da? Om ikke, har dere dessverre ingen kontroll over de pengene. 

Ang maling; jeg hadde ikke malt over etter at det ble godkjent av huseier. Da får de nye leietakerne male selv. 

Anonymkode: e1dd1...e4f

Skrevet

Virker som om huseier ser sitt snitt her til å beholde depositumet! Intet annet. 

Skrevet

Depositumet kom på konto i dag, så da er hvertfall det i orden heldigvis!😊

Men de kan ikke på noen måte pålegge oss å male nå? Som sagt kan det i teorien ta tid før det kommer nye leieboere, vi skal vel ikke måtte belage oss på å reise dit og male om en tid om det viser seg at nye leieboere ønsker hvite vegger? For uansett så har jo huseiere godkjent fargen, de likte den. 

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Depositumet kom på konto i dag, så da er hvertfall det i orden heldigvis!😊

Men de kan ikke på noen måte pålegge oss å male nå? Som sagt kan det i teorien ta tid før det kommer nye leieboere, vi skal vel ikke måtte belage oss på å reise dit og male om en tid om det viser seg at nye leieboere ønsker hvite vegger? For uansett så har jo huseiere godkjent fargen, de likte den. 

Nei. Vil leieboere ha annen farge må de male, akkurat som dere gjorde. De valgte jo å leie med fargen som er? 

Anonymkode: d9808...676

Skrevet

Hadde jeg aldri gjort. Leier ut selv, og tenker det er helt urimelig av utleier. Utleier godkjente fargene, dersom ny leieboer vil ha andre farger får de ordne det selv.

Anonymkode: e5766...0d2

Skrevet

Dere må ikke male. Huseier kan mene dette så mye han vil, da. Men han kan ikke pålegge dere det.

Skrevet
På 7.2.2019 den 23.34, Anonym bruker skrev:

Vi leide en leilighet og har nettopp flyttet derfra. Greien er at når vi flyttet inn, spurte vi om vi fikk lov å male veggene i noen av rommene, stuen, gangen og to av soverommene. Og det var ingen problem, og vi ble enig med dem om at når vi en gang flytter skal vi male dem tilbake til hvitt slik de var når vi flyttet inn om de ikke likte fargene. Vi valgte duse grå, fine farger, lyse og tidløse farger.

Nå har vi altså flyttet, de har godkjent fargene og syns det ble veldig fint, vi overleverte nøklene og avtalte at de skulle overføre depositumet tilbake til oss. Men nå fikk vi mld der de skriver at om de nye leieboerne ville ha hvite vegger, så må vi komme og male dem? Så de mener at vi evt skal komme tilbake og male flere uker etter overtakelsen om de noe vil det. Men kan de forlange det når de allerede har godkjent veggene, og faktisk var fornøyd med dem? Vi hadde selvsagt ikke sagt noe om de ønsket det når vi flyttet og hadde malt dem om igjen, det var jo avtalen, men nå føler jeg at vi er ferdig der?

Nei, det kan de ikke. Da må de si til nye leieboere at de må male det hvitt selv.

Anonymkode: 9ddef...001

Skrevet

Huseier godtok fargene og tok imot nøklene. Da kan faktisk ikke huseier si noe lenger

Anonymkode: c04c0...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...