Oktober19 Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Hei, gravid i uke 7-8. Hatt samboer snart ett år. Har ett barn fra før på 6 år. Hatt ett varierende forhold med mye uforutsigbarhet. Den siste perioden har vært preget av mye ulv ulv. Fordi det er vanskelig å forholde seg til en som stort sett tenker på seg selv. Prioriterer jobb, trening så oss. Bidrar svært lite i hjemmet. Positivt : han har masse kjærlighet å gi. Når han er tilstede. Etter å ha spist og dusjet. Snakk om 1-2 timer noen kvelder i uka. Startet forholdet med en god prat om hva mitt ønske for fremtiden var og hans . Etterhvert er det eskalert og jeg har en som stikker i hver diskusjon. Siste nå var at jeg måtte ta abort og at det var slutt. Ikke hørt eller sett noe av han. Og nå sitter jeg rimelig tom, flat i humøret og tenker . Han ønsket dette barnet med 100% å gå inn i ett skikkelig familieliv. Kunne sagt masse her. Men, så plutselig endrer dette seg. Vanskelig valg. Skal jeg oppdatere om ul og at jeg evt ikke vil ta abort ? - eller skal jeg sette far ukjent ?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Du kan selvsagt ikke sette får ukjent når du vet hvem det er. Han vil jo selvsagt vite at du får bsrn. Og barnet har da rett på bidrag fra far. Også samvær hvis far vil det. Anonymkode: dad1c...f90
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 Far ukjent kan du ikke sette, for det er ikke sant. Han kan velge å ikke ha kontakt men han kan ikke velge bort det økonomiske. Og du må velge om dette er riktig overfor det nye barnet og spesielt overfor det barnet du alt har. Anonymkode: 804a8...890
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 Far ukjent kan du ikke sette, for du vet jo hvem far er. Å ikke oppgi ham er ulovlig. Men jeg ville ha tenkt meg grundig om jeg egentlig ønsket å sette et barn til verden som er uønsket av far, og som du allerede på forhånd vet trolig aldri vil prioritere barnet. Det er ditt valg, men ikke ha noen illusjoner om at barnet får et godt forhold til en så egoistisk far. Ellers tenker jeg det er like greit at du blir kvitt denne egoisten, enten du beholder barnet eller ikke. Beholder du, oppgi ham som far og la ham lære at han må ta ansvar, om ikke annet så i hvert fall økonomisk. Anonymkode: fb8b9...df4
ChristinaThy Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 Behold barnet dersom dette er det riktige for deg. Ikke bry deg om hva han vil eller ønsker . Det er ditt valg . Aldri la noen presse deg til en abort hvis ikke dette er noe du selv vil. Synes heller ikke at du skal sette ukjent far hvis du velger å beholde barnet. Det vil bare føre til evt gransking fra nav sin side når det kommer til økonomisk støtte som du har krav på som enslig forsørger. Vær heller ærlig om hvem faren er og få riktig økonomisk støtte . Beste er å ha alt av papirer i riktig orden . Økonomisk og ved evt samvær .
Oktober19 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2019 Far ukjent = utelukket. Skal sies at siden vi fant ut dette for 3-4 uker siden. Har det vært svært svingene , fra å kysse meg på magen til ønske om abort. Etter UL denne uken har han vært også både kosete på magen og sagt dette ordner seg. Villet 100% for så å si dette fikser han ikke. Han står ovenfor en stor prosess med militæret og vil inn i spesialstyrker. Så han har trent seg opp til dette. Og er svært redd for å måtte prioritere bort dette. Jeg har støtter han i å prøve . Men, jeg veit neimen ikke om jeg er i stand til å stå i noen flere stormer. Mer godt etablert og har fast jobb. Ønsket om ett barn til har vært der lenge. Men, føler valget blir svært egoistisk på å beholde for barnets del hvis far faktisk evakuerer nå. Selv om jeg kjenner at det å få være alene gjør det kanskje bedre med tiden. For en som en dag kysser deg på magen, til neste dag å be deg ta abort er rimelig frustrerende. Har selv ikke kjent glede eller sorg over graviditeten . Da alt rundt har vært så svingene...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 8 minutter siden, Oktober19 skrev: Far ukjent = utelukket. Skal sies at siden vi fant ut dette for 3-4 uker siden. Har det vært svært svingene , fra å kysse meg på magen til ønske om abort. Etter UL denne uken har han vært også både kosete på magen og sagt dette ordner seg. Villet 100% for så å si dette fikser han ikke. Han står ovenfor en stor prosess med militæret og vil inn i spesialstyrker. Så han har trent seg opp til dette. Og er svært redd for å måtte prioritere bort dette. Jeg har støtter han i å prøve . Men, jeg veit neimen ikke om jeg er i stand til å stå i noen flere stormer. Mer godt etablert og har fast jobb. Ønsket om ett barn til har vært der lenge. Men, føler valget blir svært egoistisk på å beholde for barnets del hvis far faktisk evakuerer nå. Selv om jeg kjenner at det å få være alene gjør det kanskje bedre med tiden. For en som en dag kysser deg på magen, til neste dag å be deg ta abort er rimelig frustrerende. Har selv ikke kjent glede eller sorg over graviditeten . Da alt rundt har vært så svingene... En så ustabil mann har ingenting i spesialstyrker å gjøre! Jeg håper han ikke blir tatt opp. Når han er så ustabil og har "trent seg opp til dette" - er du sikker på at han ikke har dopet seg i forsøk på å bli sterkere? Det kan ev. forklare hvor ustabilhan er. Om han har panikk nå, da er det vel parterapi for dere begge som gjelder. Men selv hadde jeg ikke ønsket barn med en mann som var så ustabil. Anonymkode: fb8b9...df4
Oktober19 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far ukjent kan du ikke sette, for du vet jo hvem far er. Å ikke oppgi ham er ulovlig. Men jeg ville ha tenkt meg grundig om jeg egentlig ønsket å sette et barn til verden som er uønsket av far, og som du allerede på forhånd vet trolig aldri vil prioritere barnet. Det er ditt valg, men ikke ha noen illusjoner om at barnet får et godt forhold til en så egoistisk far. Ellers tenker jeg det er like greit at du blir kvitt denne egoisten, enten du beholder barnet eller ikke. Beholder du, oppgi ham som far og la ham lære at han må ta ansvar, om ikke annet så i hvert fall økonomisk. Anonymkode: fb8b9...df4 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far ukjent kan du ikke sette, for det er ikke sant. Han kan velge å ikke ha kontakt men han kan ikke velge bort det økonomiske. Og du må velge om dette er riktig overfor det nye barnet og spesielt overfor det barnet du alt har. Anonymkode: 804a8...890 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan selvsagt ikke sette får ukjent når du vet hvem det er. Han vil jo selvsagt vite at du får bsrn. Og barnet har da rett på bidrag fra far. Også samvær hvis far vil det. Anonymkode: dad1c...f90 17 minutter siden, ChristinaThy skrev: Behold barnet dersom dette er det riktige for deg. Ikke bry deg om hva han vil eller ønsker . Det er ditt valg . Aldri la noen presse deg til en abort hvis ikke dette er noe du selv vil. Synes heller ikke at du skal sette ukjent far hvis du velger å beholde barnet. Det vil bare føre til evt gransking fra nav sin side når det kommer til økonomisk støtte som du har krav på som enslig forsørger. Vær heller ærlig om hvem faren er og få riktig økonomisk støtte . Beste er å ha alt av papirer i riktig orden . Økonomisk og ved evt samvær . Ustabiliteten ligger nok mye i redselen for å binde seg. Han har ett tidligere forhold bak seg. Som han hadde lært mye om dette i ettertid at han måtte prioritere. Slik han forklarte det er han den han sa han ikke ville være. Nei, han har ikke puttet i seg noe. Men, at han kommer igjennom der, men den dårlige planleggingen sin det tviler jeg heller på. Parterapi har vi ønsket. Men, nå forduftet han denne ulen så sa er ikke det aktuelt. Jeg regner med at også denne gangen , kommer han til å ta kontakt. Isåfall hvis ikke. Skal jeg da holde kortene for meg selv ? Om hva jeg velger å gjøre. Det kjennes ikke riktig på kroppen å ta bort noe nå. Men, kunne ønske jeg klarte det sånn situasjonen er. Spørsmålet er , om realiteten faktisk blir sånn. Hvor luksus er det økonomisk ? Har ikke satt meg inn i det. Men, det er også helt klart avgjørende.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 40 minutter siden, Oktober19 skrev: Ustabiliteten ligger nok mye i redselen for å binde seg. Han har ett tidligere forhold bak seg. Som han hadde lært mye om dette i ettertid at han måtte prioritere. Slik han forklarte det er han den han sa han ikke ville være. Nei, han har ikke puttet i seg noe. Men, at han kommer igjennom der, men den dårlige planleggingen sin det tviler jeg heller på. Parterapi har vi ønsket. Men, nå forduftet han denne ulen så sa er ikke det aktuelt. Jeg regner med at også denne gangen , kommer han til å ta kontakt. Isåfall hvis ikke. Skal jeg da holde kortene for meg selv ? Om hva jeg velger å gjøre. Det kjennes ikke riktig på kroppen å ta bort noe nå. Men, kunne ønske jeg klarte det sånn situasjonen er. Spørsmålet er , om realiteten faktisk blir sånn. Hvor luksus er det økonomisk ? Har ikke satt meg inn i det. Men, det er også helt klart avgjørende. Luksus?? Anonymkode: 804a8...890
vikkiiee Skrevet 7. februar 2019 #10 Skrevet 7. februar 2019 Jeg satte opp barnefaren til mitt barn som ukjent etter anbefaling av legen min. Han vet du er gravid og dere var sammen så da syntes jeg du skal skrive han opp på første svangerskaps kontrollen... Noe annet blir jo kjempe teit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå