Gå til innhold

Hva tror dere kollegane mine tenker om meg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syk tre ganger på 6 måneder. Fravær tre dager hver gang. Kraftig forkjølelse med feber. Trodde ikke det skulle være mulig, men etter at jeg fikk en autoimmun sykdom er immunforsvaret tydeligvis svekket.

Anonymkode: ad039...59a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal noen tenke noe om det? Man blir syk når man blir syk, lite å få gjort med det. Her har jeg vært borte 2 dager i forrige uke fordi yngste hadde feber og så 2 dager denne uka fordi begge barna har hatt omgangssyken. 

Anonymkode: f08e6...cf7

Skrevet

Jeg har aldri tenkt noe som helst om kollegaer som er borte fra jobb pga. sykdom. Bryr folk seg virkelig (utover det vanlige ønsket om at vedkommende snart blir frisk osv.)?

Skrevet

Hadde syntes synd på deg.

Anonymkode: 79275...ed6

Skrevet

Jeg hadde først og fremst ikke tenkt noe, jeg holder nemlig ikke regningen over hvem som er borte når, vi er 15 ansatte, hjelpes om jeg skulle holde regningen på når de forskjellige er borte 😐 For det andre så tenker jeg at jeg er glad jeg ikke er deg. Var skikkelig syk en gang i fjor sommer, er noe skikkelig dritt 😐

Anonymkode: 8e9a2...01e

Skrevet

Hadde ikke tenkt over det men skjønner hva du mener. 

Vi må levere sykemelding fra lege selv om vi bare er borte en dag og jeg tenker slik selv, selv når jeg hver gang har dokumentasjon fra lege på at jeg virkelig faktisk er syk.

Skrevet

Bodde et sted der vi var veldig mye syke med lungebetennelse, forkjølelser og luftveisinfeksjoner i årene før vi flyttet, men der tror jeg det må ha vært usynlig fuktproblemer eller mugg i leiligheten etter en lekkasje noen år før. Og det var dessverre ikke populært med så mye sykdom på jobb.

Anonymkode: e918b...2ae

Skrevet

Helt ærlig kommer det litt an på vedkommende. En jeg jobbet med før var stadig vekk syk, eller "syk", passet godt på å bruke opp alle sykedagene sine hvert år. En nåværende kollega har ikke vært borte fra jobb en eneste dag på mange år, men har vært syk to ganger siden jul, og det er synlig også (tydelig forkjølet og med feber ene gangen, vi måtte nesten tvinge henne til å gå). I første tilfellet må jeg innrømme at jeg bare ble irritert, i andre synes jeg synd på kollegaen min.

Anonymkode: c2efc...db4

Skrevet

Om jeg hadde tenkt noe om det, hadde jeg tenkt «Huff, stakkars! Så kjipt å bli syk hele tiden». Hadde muligens sendt deg en SMS med ønske om god bedring. 

Skrevet
16 timer siden, Heelsordie skrev:

Hadde ikke tenkt over det men skjønner hva du mener. 

Vi må levere sykemelding fra lege selv om vi bare er borte en dag og jeg tenker slik selv, selv når jeg hver gang har dokumentasjon fra lege på at jeg virkelig faktisk er syk.

Hvordan gjennomføres dette? Å få legetime på dagen er ikke lett. Da er man jo frisk igjen for lenge siden. Tilbakefører legen sykemeldinger? Høres veldig rart ut at dere ikke kan bruke egenmelding som i alle andre bedrifter! 

Anonymkode: f1f71...a00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...