Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Et spørsmål til dere som har barn (eller annen familie) på ungdommskole. Hvor stort problem er egentlig rusmidler hos dere? Jeg har et barn på ungdomsskole og i klassen er det flere som har testet ut narkotika. Føler meg fryktelig gammel, da dette ikke «vanlig» når jeg gikk på ungdomsskole. Synes vi har en fryktelig skummel utvikling. Anonymkode: dfaeb...f4c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Her vi bor er det desverre et veldig stort problem, i klassen til dattera mi har 10/12 som regel prøvd. Anonymkode: b35af...c15
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Det skjer, men virker ikke som ett stort problem. Jeg er oppvokst med narkotika salg i skolens friminutt så mulig jeg er litt vanskeligere å sjokkere. Jeg fikk litt sjokk da yngste sa flere av gutttene i klassen hennes var på fester og drakk når de hikk på barneskolen. Mi jente var fortsatt ute og leka i gata, hadde overnatting med venner og så tegnefilmer. Anonymkode: 58c5c...151
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Synes det var et større problem da jeg var ung enn det er nå. Anonymkode: 6ac7c...3db
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Min går bare i 8. Hun sier hun har hørt at det var noen som skulle ha en fest med alkohol, men det ble ikke noe da de som skulle ordne drikkevarer fikk husarrest. Ellers sier hun at hun ikke vet om noe. Da jeg gikk på ungdomskolen var det mye mer. (Samme skole) Den gangen ble det omsatt og brukt både sprit og stoff ganske åpenlyst. Anonymkode: 58cbe...850
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Jeg bodde på et lite sted når jeg vokste opp. Mine foreldre hadde ikke bekymring ang stoff. Jeg synes det er utrolig vanskelig med hvordan man skal gå videre med all informadjon. Barnet mitt vil ikke tyste på noen. Samtidig tenker jeg at jeg hadde jo ønsket å vite hvis mitt barn brukte stoff på skolen. Hva tenker dere om det? Anonymkode: dfaeb...f4c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Jeg jobber på avrusningsklinikk og vil si det ikke er noe større problem nå enn det var når våre pasienter var små. Har ei i 9.klasse og det er endel hasj og alkohol på fest, men ikke hørt om noe verre enn det, så vil også si at det er mindre nå enn da jeg var ung Anonymkode: 92dd5...967
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 På nærskolen her er det i følge rektor rusproblemer i alle klassene (ungdomsskole). Mye narkotiske i området. Barna mine går på skole i nabobyen. Der vet jeg noen av jentene i klassen til eldste bruker alkohol. Ellers tror jeg det er ok. Anonymkode: d0565...d44
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 Drugs er VELDIG utbredt, og foretrekkes av og til framfor alkohol. Ekstremt skremmende! Anonymkode: 38442...2e6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #10 Skrevet 7. februar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber på avrusningsklinikk og vil si det ikke er noe større problem nå enn det var når våre pasienter var små. Har ei i 9.klasse og det er endel hasj og alkohol på fest, men ikke hørt om noe verre enn det, så vil også si at det er mindre nå enn da jeg var ung Anonymkode: 92dd5...967 Er da ille nok det... Anonymkode: 091d7...c62
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #11 Skrevet 7. februar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Her vi bor er det desverre et veldig stort problem, i klassen til dattera mi har 10/12 som regel prøvd. Anonymkode: b35af...c15 Hvor bor dere? Anonymkode: ebf6e...572
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #12 Skrevet 7. februar 2019 Nå er datteren min 17 år, på ungdomskolen så viste hun ikke om noen som hadde prøvd narkotika, noen som hadde drukket alkohol. På videregående var det flere som startet å drikke alkohol, og noen som prøvde hasj, men har ikke hørt om noe sterkere enn det. Og de min datter henger med, røyker ikke hasj. Anonymkode: 07bd9...c09
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #13 Skrevet 7. februar 2019 Her er det et stort problem. Politiet går jevnlig ut med bekymringer ang dette. Anonymkode: 13294...535
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #14 Skrevet 7. februar 2019 Har en som går i 9. klasse. Han sier at han kjenner noen som sier at de har prøvd hasj og som har smakt alkohol, men at det er særlig utbredt vil jeg ikke si. Anonymkode: df015...b8c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #15 Skrevet 7. februar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bodde på et lite sted når jeg vokste opp. Mine foreldre hadde ikke bekymring ang stoff. Jeg synes det er utrolig vanskelig med hvordan man skal gå videre med all informadjon. Barnet mitt vil ikke tyste på noen. Samtidig tenker jeg at jeg hadde jo ønsket å vite hvis mitt barn brukte stoff på skolen. Hva tenker dere om det? Anonymkode: dfaeb...f4c Jeg jobber i en etat som ofte møter disse ungdommene, og ivaretar de. Mitt beste råd er at vi gjør det vi kan for å trygge våre barn, gjøre de sikre i seg selv og sine valg og gir de verktøyene og informasjonen til å klare å stå i det når presset blir stort. Samtidig stå der klar med åpne armer om de skulle falle for fristelsen. Være en trygg havn, om du vil. Så lett, likevel så vanskelig... 😏 Har selv to barn som er i den alderen om en 10års tid, og kjenner jo at jeg er nervøs. Har venner i politiet, og vet at problemet er større en foreldre her i området tror. Så håper at jeg ikke er like blåøyd som de foreldrene jeg hører om, og jeg selv møter på jobb, når det er min tur. Håper at jeg klarer den balansen mellom streng og trygg, åpen men tydelig. -en liten del av meg håper nesten at barna blir super nerder, med bare 2-3 gode venner og masse innetid 😅🙈he he Anonymkode: 131ea...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå