Gå til innhold

Gi beskjed til lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt i 5 trinn. Den siste måneden har han nesten ikke spist på skolen. Sier at brød er kjedelig. Men det er ingen unnskyldning, mener jeg da. Bør jeg gi beskjed på skolen sånn at de følger det opp?

Anonymkode: ba22c...1a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er lærer sitt ansvar. En så stor unge må ta ansvar for det selv. Hva tenker du uansett at lærer skal gjøre med at ungen synes maten er kjedelig, tvinge han til å spise?

Anonymkode: f16fc...74a

Skrevet

At ditt barn spiser er ditt ansvar

Anonymkode: 1d481...e3d

Skrevet

Send med han noe annet da, eller la han lage selv?? 

Anonymkode: 0da07...666

Skrevet

Ja dere burde ha en dialog på det om det er noe som bekymrer deg. Barnet mitt kaster matpakken sin, så jeg har kontakt med lærer slik at han følger litt ekstra med.

Anonymkode: 44564...7be

Skrevet

Eg er lærar og har fått beskjed om å følge med på slikt, litt yngre elev, men likevel lite eg kan gjere, utanom å selvfølgeleg oppfordre til å ete. Vi har ein regel om at alle skal sitte i klasserommet i minst 20 minutt før dei går ut i storefri. Dette for at dei som et seint skal rekke å ete og ikkje spring etter når dei raskaste går ut. Kjedeleg for dei som et opp på 5 minutt men. Du kan gjerne nevne det for læraren, men ikkje forventa at ho skal greie å gjere så mykje med det. 

Viss barnet synst brød er kjedeleg kan han kanskje få med Frokostblanding el likn. Som han kan ha skulemjølka si på. Eller noko anna. Eg blir òg lei av brød altså. (men gjer det enkelt, meinar ikkje at du skal sitte å stikke ut fiskekaker med peparkake former osb) 

Anonymkode: 53835...47c

Skrevet

Skjønner han godt. Å spise brødskiver til lunsj hver eneste dag, år etter år, det er trist, det. Lag matmuffins, grove pizzaboller eller salat. 

Jeg går også lei av brødskiver om jeg spiser det hver dag. 

Anonymkode: 22973...df9

Skrevet

Synes vel heller at du og sønnen din må jobbe litt med matpakken sånn at han faktisk gidder å spise. 

Skrevet

Nei, det kan ikke læreren gjøre noe med.

Anonymkode: a9b14...ef3

Skrevet

Ikke be læreren om å gjøre det. Er lærer selv og anser ikke det som mitt problem. 

(Ja, skyt meg. Regner med jeg får masse pes nå)

Skrevet

Er barnet undervektig? Hvis ikke ville jeg ikke belastet læreren med dette. Mitt barn går i 2. klasse og kommer stort sett hjem med urørt matpakke hver dag. Har ikke falt meg inn å nevne det for læreren. Han overlever jo til han kommer hjem.

Anonymkode: 388d8...b96

Skrevet

En så stor unge bør vel uansett lage matpakka selv. Da kan han også velge selv(av sunne alternativ). Hva med enkle wraps?

Anonymkode: 86010...8b8

Skrevet

Lag noe annet da vel.

Anonymkode: 00f68...d51

Skrevet

Da bør du og barnet gå sammen og finne en løsning på dette med skolemat. Om barnet lager mat selv, blir med på å lage mat som ses ned og legges i matboks osv. 

Jeg skjønner godt barnet, brødskivr dag inn og dag ut, år etter år kan bli kjedelig og dermed mister en matlysta. Hvor stor variasjon som må til må du og barnet finne ut av. 

Anonymkode: 473af...b69

Skrevet

Du bør jo heller gå i dialog med gutten, tenker jeg. Klart du kan bestemme at han ikke får velge noe annet enn brødskiver i matpakka, men så kan jo han på sin side bestemme om han vil spise den matpakka eller ikke.

Du får ikke fjernstyrt ham, og læreren får jo gjort fint lite ut over å minne ham på å spise, som kanskje kan være aktuelt med yngre barn. Slik jeg leser deg, er uansett ikke problemet at han glemmer å spise, men at han ikke vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...