Gå til innhold

Hvordan ville du reagert i dette tilfellet? Sjef som diskriminerer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ta ekstravakter ja. 

Jeg mener sjefen kan kalle en spade for en spade.

HI

Anonymkode: adeb6...0b0

Hva er det du mener sjefen skal si?

Anonymkode: 2abf1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du mener sjefen skal si?

Anonymkode: 2abf1...b3b

"Nå må du få inn i nøtta at du er vikar for en som er borte, når hun er tilbake er vikariatet over!"

Anonymkode: 247fb...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du mener sjefen skal si?

Anonymkode: 2abf1...b3b

Hun kan si det som det er og ikke gi meg falske forhåpninger i starten. 

Det han uttalte på personalmøte syntes mange av mine kolleger var meget unødvendig 

HI

Anonymkode: adeb6...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Nå må du få inn i nøtta at du er vikar for en som er borte, når hun er tilbake er vikariatet over!"

Anonymkode: 247fb...1e3

Du skjønner åpenbart ikke hva som er problemet 😂😆 Det er jo ikke det saken handler om

Anonymkode: adeb6...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skjønner åpenbart ikke hva som er problemet 😂😆 Det er jo ikke det saken handler om

Anonymkode: adeb6...0b0

Det er jo nettopp hva problemet er!  Vikariatet går ut. Hun ønsker å forlenge det. Men det kan ikke forlenges på grunn av at den hun er vikar for kommer tilbake!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leder og kollegerhar visst i lang tid at hun jeg vikarierer for er tilbake i mars

 

HI

Anonymkode: adeb6...0b0

Jeg er avdelingsleder i helsevesenet. 

Når folk kommer tilbake på jobb etter permisjoner ol hos oss settes de ikke inn i turnus før faktisk oppstartsdato. Stillingen deres er inaktiv og usynlig frem da. Ingen finner den personen i vaktboka før da.

Ellers skjønner jeg ikke hvordan du mener deg diskriminert. Du har et kortvarig vikariat. Det utløper. Du har ingen krav på å få et vikariat forlenget når den som eier stillingen kommer tilbake. 

Anonymkode: 7f99c...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner åpenbart ikke hva som er problemet 😂😆 Det er jo ikke det saken handler om

Anonymkode: adeb6...0b0

Det er jo akkurat det det handler om

Anonymkode: 2abf1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo akkurat det det handler om

Anonymkode: 2abf1...b3b

Jepp!

Anonymkode: 247fb...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå det er alle dere som svarer som ikke skjønner det...

I det offentlige; sykepleiere og lærere f.eks. Er det helt vanlig å bare få vikariat de første årene. Et vikariat avløser det forrige osv. Det er veldig mange sykepleiere og dermed også alltid ting som skjer som permisjoner og sykemeldinger. Alle før henne har fått vikariat på vikariat, og de 6 andre vikarene som er der nå får beskjed om at videre vikariat vil ordne seg. 

Da vil jeg påstå at det er diskriminerende når det tilfeldigvis ikke ordner seg for hun som skal ut i permisjon, bare for absolutt ALLE andre.

Synes dere ikke det er merkelig i det hele tatt?

Anonymkode: 016cd...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes dere ikke det er merkelig i det hele tatt?

Nei, jeg synes ikke det er merkelig siden den personen hun vikarierer for kommer tilbake. Hva tenker du at arbeidsgiver skal gjøre da?

Anonymkode: 2abf1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil påstå det er alle dere som svarer som ikke skjønner det...

I det offentlige; sykepleiere og lærere f.eks. Er det helt vanlig å bare få vikariat de første årene. Et vikariat avløser det forrige osv. Det er veldig mange sykepleiere og dermed også alltid ting som skjer som permisjoner og sykemeldinger. Alle før henne har fått vikariat på vikariat, og de 6 andre vikarene som er der nå får beskjed om at videre vikariat vil ordne seg. 

Da vil jeg påstå at det er diskriminerende når det tilfeldigvis ikke ordner seg for hun som skal ut i permisjon, bare for absolutt ALLE andre.

Synes dere ikke det er merkelig i det hele tatt?

Anonymkode: 016cd...6af

Det kan være diskriminering ja, men tenker jeg kommer ingen vei med å dra det kortet ved og få NSF eller tillitsvalgt med meg 

HI

Anonymkode: adeb6...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg synes ikke det er merkelig siden den personen hun vikarierer for kommer tilbake. Hva tenker du at arbeidsgiver skal gjøre da?

Anonymkode: 2abf1...b3b

Gi ho andre ledige vakter eller gi ho vikariat for en som akkurat forsvinner ut i en sykmelding. Det samme ho gjør med de 6 andre vikarene som ikke trenger å bekymre seg når vikariatet går ut fordi det alltid ordner seg med noe annet. 

Anonymkode: 016cd...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være diskriminering ja, men tenker jeg kommer ingen vei med å dra det kortet ved og få NSF eller tillitsvalgt med meg 

HI

Anonymkode: adeb6...0b0

Er akkurat det som er problemet. Du kan ikke gjør noe, og kommer ingen vei om du hadde prøvd. Men fy søren så irriterende det må være å bli behandlet ulikt fra alle andre (ikke-gravide)

Anonymkode: 016cd...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil påstå det er alle dere som svarer som ikke skjønner det...

I det offentlige; sykepleiere og lærere f.eks. Er det helt vanlig å bare få vikariat de første årene. Et vikariat avløser det forrige osv. Det er veldig mange sykepleiere og dermed også alltid ting som skjer som permisjoner og sykemeldinger. Alle før henne har fått vikariat på vikariat, og de 6 andre vikarene som er der nå får beskjed om at videre vikariat vil ordne seg. 

Da vil jeg påstå at det er diskriminerende når det tilfeldigvis ikke ordner seg for hun som skal ut i permisjon, bare for absolutt ALLE andre.

Synes dere ikke det er merkelig i det hele tatt?

Anonymkode: 016cd...6af

Jeg ville ikke prioritert en vikar som trenger tilrettelegging. Tilrettelegging gis til de fast ansatte, ikke en vikar som skal dekke opp for en stilling.

Anonymkode: 7f99c...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gi ho andre ledige vakter eller gi ho vikariat for en som akkurat forsvinner ut i en sykmelding. Det samme ho gjør med de 6 andre vikarene som ikke trenger å bekymre seg når vikariatet går ut fordi det alltid ordner seg med noe annet. 

Anonymkode: 016cd...6af

Men man kan ikke gi noen et fast vikariat for å dekke opp evt ledige vakter som kommer. Det kommer vel ikke folk tilbake i stillingene som de andre vikarene dekker da

Anonymkode: 2abf1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke prioritert en vikar som trenger tilrettelegging. Tilrettelegging gis til de fast ansatte, ikke en vikar som skal dekke opp for en stilling.

Anonymkode: 7f99c...8e7

Det er snakk om 2 måneder, kanskje mindre om ho blir sykmeldt i slutten av svangerskapet. Er lov å være litt medmenneske også. Kanskje HI er et kupp av en ansatt, snakk om å investere med goodwill i fremtidig arbeidskraft også. 

Anonymkode: 016cd...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men man kan ikke gi noen et fast vikariat for å dekke opp evt ledige vakter som kommer. Det kommer vel ikke folk tilbake i stillingene som de andre vikarene dekker da

Anonymkode: 2abf1...b3b

Men alle andre vikarer, både tidligere og no parallelt med HI, de ordner det seg for. Du ser det ikke?

Anonymkode: 016cd...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men alle andre vikarer, både tidligere og no parallelt med HI, de ordner det seg for. Du ser det ikke?

Anonymkode: 016cd...6af

Nei

Anonymkode: 2abf1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om 2 måneder, kanskje mindre om ho blir sykmeldt i slutten av svangerskapet. Er lov å være litt medmenneske også. Kanskje HI er et kupp av en ansatt, snakk om å investere med goodwill i fremtidig arbeidskraft også. 

Anonymkode: 016cd...6af

Vel, man har en hel avdeling å tenke på. Skal jeg leie inn en vikar må jeg ha en som fungerer. Tilrettelegging betyr at sykepleieren ikke kan utføre alle arbeidsoppgaver, det betyr merbelastning for øvrig personale og det på sikt påvirker arbeidsmiljø og øvrige ansatte sin helse. Helsevesenet har allerede skyhøyt sykefravær og store utfordringer med arbeidstagere som sliter med forskjellige helseplager. Jeg ringer ikke etter en tilkallingsvikar som trenger tilrettelegging. Det er ikke hensiktsmessig for driften.

Anonymkode: 7f99c...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei

Anonymkode: 2abf1...b3b

Nei vel! Hadde ikke regnet med det heller. 🙄

Anonymkode: 016cd...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei vel! Hadde ikke regnet med det heller. 🙄

Anonymkode: 016cd...6af

Nei da så

Anonymkode: 2abf1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om 2 måneder, kanskje mindre om ho blir sykmeldt i slutten av svangerskapet. Er lov å være litt medmenneske også. Kanskje HI er et kupp av en ansatt, snakk om å investere med goodwill i fremtidig arbeidskraft også. 

Anonymkode: 016cd...6af

Etter denne tråden å dømme er hun neppe et kupp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er kjipt, Hi. Jeg har jobbet i en del vikariater selv.

Du signerte selv arbeidskontrakten. I arbeidskontrakten står det oppstartsdato og dagen vikariatet ditt går ut. Din sjef behøver ikke å gi deg mer arbeid. Dere inngikk en avtale for en tidsbegrenset periode. Du har ikke noe å komme med anngående å bli diskriminert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sug lut skrev:

Etter denne tråden å dømme er hun neppe et kupp. 

Ho har da ikke gjort noe for å fremstå som usympatisk, verken her eller som arbeidstaker. Det er jo de som svarer at "du er i et vikariat, ho du vikariatet for kommer tilbake, hva er det du ikke forstår" som virker totalt blåst (og helt i tråd med ALLE MOT HI, UANSETT! slik det som regel er her inne). Prøv å lese gjennom tråden en gang til og svar på hva som gjør HI usympatisk.

Anonymkode: 016cd...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...