Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Jeg er utdannet Helsefagarbeider. Med små barn og en mann som jobber på havet, så ser vi nødvendigheten med at jeg får meg en dagjobb uten helgearbeid. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få autorisasjon som Helsesekretær? Ja jeg har ringt til videregående skole og til helsedirektoratet i 3 dager nå, men ikke fått svar. Håper på svar 😊 Anonymkode: 045f6...c8d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Spørs hvor i landet du bor, men der jeg bor var dette mulig å gå på i voksenopplæring på Kompetansesenteret i Tønsberg iallefall. Det er/var underlagt Greveskogen. Og VGs opplæring er vel under fylkeskommunen. De bør vite hvilken skole som tilbyr dette der du bor Men (dumt spm kanskje): Har du spurt Google...? 🤓 Anonymkode: dd4d9...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Spørs hvor i landet du bor, men der jeg bor var dette mulig å gå på i voksenopplæring på Kompetansesenteret i Tønsberg iallefall. Det er/var underlagt Greveskogen. Og VGs opplæring er vel under fylkeskommunen. De bør vite hvilken skole som tilbyr dette der du bor Men (dumt spm kanskje): Har du spurt Google...? 🤓 Anonymkode: dd4d9...3fb Takk for svar 😊 jeg bor i Nordland, hver du hvor lang tid det tar før man blir ferdig? Jeg har Google meg ihjel og folk blir rådet til å ta kontakt med de samme jeg har prøvd å nå i 3 dager nå 🙈 Anonymkode: 045f6...c8d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar 😊 jeg bor i Nordland, hver du hvor lang tid det tar før man blir ferdig? Jeg har Google meg ihjel og folk blir rådet til å ta kontakt med de samme jeg har prøvd å nå i 3 dager nå 🙈 Anonymkode: 045f6...c8d Jeg tok det over ett år, hadde da norsk, engelsk, matte og de andre fagene fra før, så jeg tok kun fagene som gjensto for nye vk1 helse og sosial først halve året, og fagene til helsesekretærer, lab undervisningen og diktafon det andre halvåret. Vi kunne velge mellom å ta det på halvannet år eller ett år. Nå vet jeg ikke hvordan det er lagt opp andre steder, men slik var det da jeg gikk iallefall.. Når du leter, så vil du sikkert og komme over legesekretærutdanningen på nett og. vær obs på at dette som oftest ikke har med lab undervisning, og du ikke vil få autorisasjon som helsesekretær uten lab undervisning i tillegg (hørt mange som har latt seg «lure» av det) Det er et kjempespennende yrke, og jeg elsker jobben min er du allerede helsefagarbeider i tillegg er dette en kjemperessurs 😁 Anonymkode: dd4d9...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tok det over ett år, hadde da norsk, engelsk, matte og de andre fagene fra før, så jeg tok kun fagene som gjensto for nye vk1 helse og sosial først halve året, og fagene til helsesekretærer, lab undervisningen og diktafon det andre halvåret. Vi kunne velge mellom å ta det på halvannet år eller ett år. Nå vet jeg ikke hvordan det er lagt opp andre steder, men slik var det da jeg gikk iallefall.. Når du leter, så vil du sikkert og komme over legesekretærutdanningen på nett og. vær obs på at dette som oftest ikke har med lab undervisning, og du ikke vil få autorisasjon som helsesekretær uten lab undervisning i tillegg (hørt mange som har latt seg «lure» av det) Det er et kjempespennende yrke, og jeg elsker jobben min er du allerede helsefagarbeider i tillegg er dette en kjemperessurs 😁 Anonymkode: dd4d9...3fb Tusen takk for svar 😊 ja jeg syns at det virker som et spennende yrke og jeg syns det passer bedre med vår livsstil 😊 gikk på du på skole da i 1 år? Du jobbet ikke? Hvordan var det å få jobb etterpå? Anonymkode: 045f6...c8d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar 😊 ja jeg syns at det virker som et spennende yrke og jeg syns det passer bedre med vår livsstil 😊 gikk på du på skole da i 1 år? Du jobbet ikke? Hvordan var det å få jobb etterpå? Anonymkode: 045f6...c8d Jeg tok det over ett år ja Jeg jobbet annenhver helg ved siden av bare. Men bar og i permisjon med eldstemann mens jeg gjorde dette (ulønnet). Jeg fikk jobb med en gang etterpå takketvære læreren min. Hun var veldig fornøyd og fikk skaffet meg et intervju på et legekontor i nærheten. Der fikk jeg sommerjobb med en gang jeg var ferdig. Og etter dette har jeg jobbet litt her og der, jobber nå på et legesenter jeg har vært i nå i 4 måneder. Ulempen (syntes jeg) er at det kan være litt vanskelig å få 100% stillinger. Hittil har mine stillinger vært på 40-60%. Jeg håper på en100% stilling på sikt Anonymkode: dd4d9...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tok det over ett år ja Jeg jobbet annenhver helg ved siden av bare. Men bar og i permisjon med eldstemann mens jeg gjorde dette (ulønnet). Jeg fikk jobb med en gang etterpå takketvære læreren min. Hun var veldig fornøyd og fikk skaffet meg et intervju på et legekontor i nærheten. Der fikk jeg sommerjobb med en gang jeg var ferdig. Og etter dette har jeg jobbet litt her og der, jobber nå på et legesenter jeg har vært i nå i 4 måneder. Ulempen (syntes jeg) er at det kan være litt vanskelig å få 100% stillinger. Hittil har mine stillinger vært på 40-60%. Jeg håper på en100% stilling på sikt Anonymkode: dd4d9...3fb Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 045f6...c8d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Jeg tok og helsesekretær på kompetansebyggeren i Tønsberg. Sjekk om de har samme tilbud hos deg. Tok kun programfagene, og brukte 4 mnd. Jobba litt kveld og helg ved siden av Anonymkode: 59c6f...67c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 Pass på at du faktisk tar ett fag som gir deg autorisasjon. Mange reklamerer for legesekretær og medisinsk sekretær, det er ikke det samme. Her var det 1 1/2 år på skole, to ganger i uken. Jobbet ved siden av. Anonymkode: e3fce...5c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå