Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Jeg humrer stille i skjegget... at folk ikke har et snev av allmennkunnskap. Anonymkode: eedd7...6eb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Det er så mange som sier de har influensa når de egentlig bare har fått seg en forkjølelse med litt feber🙄 Anonymkode: 78c15...5f6
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er så mange som sier de har influensa når de egentlig bare har fått seg en forkjølelse med litt feber🙄 Anonymkode: 78c15...5f6 Nettopp! Blir flau på deres vegne. Anonymkode: eedd7...6eb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 Det er jo veldig lite sannsynlig at han har influensa for tredje gang på knappe fem måneder, men umulig er det ikke. For mange år siden gikk det to influensavirus på samme tid. Jeg gikk ned for telling med det ene, full influensa. Kom meg en dag eller to tilbake på skolen, ble smittet med det andre, og var syk i nye to uker. Legen den gangen sa at det året var spesielt siden virusene som gikk det året var omtrent like utbredt og like hissige, og at jeg ble smittet på nytt fordi immunforsvaret mitt da var så langt nede etter første influensaen. Ellers ble jeg testet for svineinfluensaen da jeg ble syk av den, et døgn etterpå var jeg helt frisk. Så influensa kan være så mangt, man må ikke alltid ligge kjempedårlig i lengre tid. Men tre ganger på så kort tid er lite sannsynlig. Anonymkode: f84f3...6dd
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Nå er det ikke 3 typer som går da.. Anonymkode: 27e4b...481
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det ikke 3 typer som går da.. Anonymkode: 27e4b...481 Jeg er enig i at det er lite sannsynlig, og at det trolig er kollegaen som ikke har kunnskap om dette. Men det er altså ikke umulig, i teorien, selv om det nok er lite trolig. Virus har mer enn nok tid til å mutere på den tiden som har gått, eller det kan ha vært et virus tidligere og to senere. Igjen, veldig lite trolig, men ikke umulig. Anonymkode: f84f3...6dd
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har vært slått ut av svineinfluensa i to uker. Har aldri hatt influensa før (så vidt jeg vet). Nå håper jeg jeg styrer unna den andre varianten som går her. Enig i at det høres veldig spesielt ut å få influensa tre ganger på få mnd, og oktober er ikke den helt store influensamåneden. Anonymkode: 8f391...a97
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg humrer stille i skjegget... at folk ikke har et snev av allmennkunnskap. Anonymkode: eedd7...6eb Skjerpings!! Noen har dårligere immunforsvar enn andre. Anonymkode: 5b3ff...0f0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjerpings!! Noen har dårligere immunforsvar enn andre. Anonymkode: 5b3ff...0f0 Det er uansett helt usannsynlig at hun har influensa for tredje gang siden oktober. Hun er nok heller kraftig forkjølet Anonymkode: 23b76...7f8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 Jeg er syk nå, har feber og vondt i halsen, hoster til jeg brekker meg. Men jeg har ikke influensa. Hadde jeg hatt influensa, så hadde jeg ikke orket å sitte her å skrive på pc-en engang! De gangene jeg har hatt influensa, har jeg ikke orket annet enn å ligge! Men det er MANGE som kaller det influensa når de "bare" er forkjølet/har feber. Ordentig influensa pleier jeg å få kun hvert 4. - 5. år. Anonymkode: b240d...f42
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 Han har sikkert ikke influensa men infulensa! Anonymkode: f05b5...40d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er syk nå, har feber og vondt i halsen, hoster til jeg brekker meg. Men jeg har ikke influensa. Hadde jeg hatt influensa, så hadde jeg ikke orket å sitte her å skrive på pc-en engang! De gangene jeg har hatt influensa, har jeg ikke orket annet enn å ligge! Men det er MANGE som kaller det influensa når de "bare" er forkjølet/har feber. Ordentig influensa pleier jeg å få kun hvert 4. - 5. år. Anonymkode: b240d...f42 Det trenger ikke være riktig. Man kan bli skamdårlig av influensa, men i noen tilfeller føles det som en forkjølelse eller annen lett sykdom. Anonymkode: 8f391...a97
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 Er man virkelig så ofte syk så er det noe man gjør feil, feil sammensatt mat, lite søvn, stress, lite fysisk aktivitet etc... Anonymkode: f0aaa...3d6
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er syk nå, har feber og vondt i halsen, hoster til jeg brekker meg. Men jeg har ikke influensa. Hadde jeg hatt influensa, så hadde jeg ikke orket å sitte her å skrive på pc-en engang! De gangene jeg har hatt influensa, har jeg ikke orket annet enn å ligge! Men det er MANGE som kaller det influensa når de "bare" er forkjølet/har feber. Ordentig influensa pleier jeg å få kun hvert 4. - 5. år. Anonymkode: b240d...f42 Jøss! Her har vi malen for sykdom. Vil du fortelle om andre sykdommer du har vært gjennom slik at vi kan vite hva vi ha? 🤦🏼♀️ Anonymkode: ef757...494
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Jeg er atopiker, og blir jeg forkjøla, så blir jeg veldig dårlig, kjennes nesten ut som influensa. Så det kan jo hende denne damen blir svært syk, av en forkjølelse. Får jeg influensa, bronkitt, lungebetennelse eller lignende, så blir jeg lagt inn på sykehuset, da jeg blir så dårlig. Anonymkode: b6949...30f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er syk nå, har feber og vondt i halsen, hoster til jeg brekker meg. Men jeg har ikke influensa. Hadde jeg hatt influensa, så hadde jeg ikke orket å sitte her å skrive på pc-en engang! De gangene jeg har hatt influensa, har jeg ikke orket annet enn å ligge! Men det er MANGE som kaller det influensa når de "bare" er forkjølet/har feber. Ordentig influensa pleier jeg å få kun hvert 4. - 5. år. Anonymkode: b240d...f42 Nei, man blir ikke alltid så syk av influensa. Hvis det var tilfelle, har jeg aldri hatt influensa, og det er ganske usannsynlig det også, for jeg er over førti. Mannen min hadde svineinfluensa (testet) og ble så syk at han ikke kunne gå ned trappa (men selv da greide han å skrive på PC), så for ham ville det i såfall blitt en gang på femti år. Tydligvis gode til å unngå virus, vi! Anonymkode: 235cb...cb9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøss! Her har vi malen for sykdom. Vil du fortelle om andre sykdommer du har vært gjennom slik at vi kan vite hva vi ha? 🤦🏼♀️ Anonymkode: ef757...494 Men det er jo sant? Ikke meg du svarer, men.. Influensa er ikke det samme som forkjølelse! Anonymkode: e5655...95c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #18 Skrevet 6. februar 2019 Vet. Har en venninne som kaller alt influensa. MEN, jeg hadde influensa to ganger med 14 dagers opphold. Legen kalte det ettersykdom av influensa, den blusset opp igjen rett og slett. Var ikke like dårlig da og varte ikke like lenge. Anonymkode: 7f3d7...4f8
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #19 Skrevet 7. februar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjerpings!! Noen har dårligere immunforsvar enn andre. Anonymkode: 5b3ff...0f0 Det betyr ikke at de kan få samme på nytt som de nylig ble immun mot. Anonymkode: fb9a1...414
MollyOdd Skrevet 7. februar 2019 #20 Skrevet 7. februar 2019 Spiller det virkelig noe rolle for deg om kollegaen bruker feil betegnelse? At det er noe du humrer over er jo bare trist.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #21 Skrevet 7. februar 2019 15 hours ago, Anonym bruker said: Er man virkelig så ofte syk så er det noe man gjør feil, feil sammensatt mat, lite søvn, stress, lite fysisk aktivitet etc... Anonymkode: f0aaa...3d6 Takk for den. Hvordan pleier du å møte folk med andre helseproblemer enn dårlig immunforsvar? Er det også altid individets feil? Anonymkode: 7e4eb...50f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #22 Skrevet 7. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for den. Hvordan pleier du å møte folk med andre helseproblemer enn dårlig immunforsvar? Er det også altid individets feil? Anonymkode: 7e4eb...50f Summen av alle valg man tar påvirker helsa. Det er nok vondt for mange å høre , men synes det er rart at folk ikke tenker lengre. Det er ikke tilfeldig at noen er mye syke mens andre ikke er det. Ville du fylt en dieselbil med bensin? Anonymkode: f0aaa...3d6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #23 Skrevet 7. februar 2019 Husker en kollega som sa en mandag at hun hadde influensa på søndag, EN dag med influensa 🤣 Sist jeg hadde influensa tror jeg var i 2011, var utslått i nesten en uke men er usikker på om det var en kraftig forkjølelse eller influensa. Før der igjen så hadde jeg en influensa i 2009, og før der igjen så er det mange år. Men er mye forkjøla hver vinter. Anonymkode: 69f0b...ba5
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #24 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Summen av alle valg man tar påvirker helsa. Det er nok vondt for mange å høre , men synes det er rart at folk ikke tenker lengre. Det er ikke tilfeldig at noen er mye syke mens andre ikke er det. Ville du fylt en dieselbil med bensin? Anonymkode: f0aaa...3d6 Bare tull! Veldig sunne folk kan få kreft. Det er ikke bare røykere som får lungekreft. Å sammenligne det med en bil er helt hull i hodet. Jeg har 2 nevrologiske sykdommer som jeg overhodet ikke har sørget for å få selv. Anonymkode: 69f0b...ba5
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #25 Skrevet 7. februar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare tull! Veldig sunne folk kan få kreft. Det er ikke bare røykere som får lungekreft. Å sammenligne det med en bil er helt hull i hodet. Jeg har 2 nevrologiske sykdommer som jeg overhodet ikke har sørget for å få selv. Anonymkode: 69f0b...ba5 Sunn kommer an på øyet som ser. Mange tror de er sunne hvis de spiser kneippbrød med margarin og "sukkersyltetøy". Jeg trodde også jeg var sunn før, men viste seg at jeg ikke var det. Nevrologiske sykdommer kan ha sammenheng med lav B12. Synd at mange av legene tenker lite helhetlig og veldig ensidig mtp blodprøveverdier Det anslås at 88 % av befolkningen i Norge har magnesiummangel. Hvor mange tar tilskudd og hvor mange vet at magnesium har betydning for over 3000 enzymprosesser i kroppen? Man kan fraskrive seg ansvar for egen helse , men til syvende og sist sitter man selv i førersetet til sitt eget liv. Jeg har tørre øyne pga jeg tok synslaser for 9 år siden . Jeg spurte flere ganger om det var bivirkninger og da fikk jeg til svar om at det var det ikke. Spørs om jeg hadde tatt samme valg i dag dersom jeg visste hvor plaget jeg skulle bli. Anonymkode: f0aaa...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå