Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 I går fant jeg en hund alene langs veien. Den vandret rundt midt på veien i en 80 sone midt på landet. Jeg stoppet og åpnet døra, og den hoppet rett inn. Satt baki og skalv. Var først litt skeptisk, men tenkte ok.. ringte politiet som satt meg i kontakt med viking. Prøvde og å se om noen i husene litt lengre unna var hjemme uten at de var det. dro til viking med hunden, og den ble satt igjen der mens jeg dro på jobb. viking ringte tilbake og fortalte at eier var lokalisert og henter hunden senere i dag. så til mitt spørsmål: jeg har lest et sted at hundeeiere ikke liker at dette gjøres fordi de må betale viking når de henter hundene. Er dette riktig? jeg følte jo litt på begge deler der og da. Skal jeg ta den med inn? Skal jeg ta den ut av bilen og kjøre? Den er sikkert ikke så langt hjemmefra? Eller er den det? «Stjeler» jeg hunden nå? Eller hjelper jeg den? hva ville dere gjort? Var det feil av meg? Hendelsen er og loggført på ops hos politiet. De mente jeg gjorde alt riktig. Men basert på hva jeg tideligere har sett hundeeiere har skrevet, så ble jeg usikker.. skal sies at dette var på Østlandet, og det er endel snø og kaldt nå. Anonymkode: 5ef84...1d4
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Jeg selv ville nok dratt innom en veterinær først og sjekket om hunden var chippet, da pleier veterinæren og ta vare på hunden til eier kommer. Men uten chip og ved dårlig tid så leverer jeg selv til viking, og jeg er hundeeier selv. Ja, det er kjipt å betale, men heller det enn som før hvor politiet bare ba deg om å la hunden gå videre. Derimot har jeg god tid og ikke skal noe den dagen tar jeg hunden med meg, sjekker først for chip og så legger ut bilde og info på diverse hundegrupper på facebook som nitrogruppa, rømlingen og med hjerte for hunder på rømmen om chippen ikke fører noe sted. Anonymkode: b369e...410
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har hund (aner ikke hva det koster å få henta de hos viking) og hadde satt pris på at han var ivaretatt, samme hvor det var. Hvis jeg er så dum å miste bikkja mi sånn kan jeg jo bare takke meg selv Anonymkode: 45634...90f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg selv ville nok dratt innom en veterinær først og sjekket om hunden var chippet, da pleier veterinæren og ta vare på hunden til eier kommer. Men uten chip og ved dårlig tid så leverer jeg selv til viking, og jeg er hundeeier selv. Ja, det er kjipt å betale, men heller det enn som før hvor politiet bare ba deg om å la hunden gå videre. Derimot har jeg god tid og ikke skal noe den dagen tar jeg hunden med meg, sjekker først for chip og så legger ut bilde og info på diverse hundegrupper på facebook som nitrogruppa, rømlingen og med hjerte for hunder på rømmen om chippen ikke fører noe sted. Anonymkode: b369e...410 Ja jeg følte litt på det selv. Hadde desverre dårlig tid selv, men min første tanke var vet. Sa det til politiet også, at jeg jo ikke visste om den var skadet eller noe. Men de betrygget meg med at viking hadde en vet, så den ville bli tatt hånd om. Savner den litt nå 😅 Var jo skjønn. Fikk bekreftet idet jeg dro og at den så ut til å være i fin form, men at den trolig var rimelig kald og redd da den kom inn i bilen. Den var rolig og snill og så jeg (selvom jeg har null peil på hunder) så at den nok kom fra et godt hjem. hadde jeg hatt bedre tid selv, hadde jeg nok lagt inn en bedre innsats med en kjøretur i bygda før jeg avleverte den. Men jeg måtte desverre på jobb. da jeg kom til jobb og fortalte om det, ble de fleste overrasket over at jeg «gadd». Har man ikke et viss ansvar om å hjelpe dyr i en hjelpeløs tilstand? En hund alene på en landevei i 80 sona i kulden og på det føret som er nå anså ikke jeg som et trygt sted å etterlate den. Og det var noen kilometer til bygda.. Anonymkode: 5ef84...1d4
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hund (aner ikke hva det koster å få henta de hos viking) og hadde satt pris på at han var ivaretatt, samme hvor det var. Hvis jeg er så dum å miste bikkja mi sånn kan jeg jo bare takke meg selv Anonymkode: 45634...90f Har ikke hund selv, men hadde jeg hatt det ville jeg tenkt som deg ja.. HI Anonymkode: 5ef84...1d4
Superdolly Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg følte litt på det selv. Hadde desverre dårlig tid selv, men min første tanke var vet. Sa det til politiet også, at jeg jo ikke visste om den var skadet eller noe. Men de betrygget meg med at viking hadde en vet, så den ville bli tatt hånd om. Savner den litt nå 😅 Var jo skjønn. Fikk bekreftet idet jeg dro og at den så ut til å være i fin form, men at den trolig var rimelig kald og redd da den kom inn i bilen. Den var rolig og snill og så jeg (selvom jeg har null peil på hunder) så at den nok kom fra et godt hjem. hadde jeg hatt bedre tid selv, hadde jeg nok lagt inn en bedre innsats med en kjøretur i bygda før jeg avleverte den. Men jeg måtte desverre på jobb. da jeg kom til jobb og fortalte om det, ble de fleste overrasket over at jeg «gadd». Har man ikke et viss ansvar om å hjelpe dyr i en hjelpeløs tilstand? En hund alene på en landevei i 80 sona i kulden og på det føret som er nå anså ikke jeg som et trygt sted å etterlate den. Og det var noen kilometer til bygda.. Anonymkode: 5ef84...1d4 Jeg er hundeeier. Jeg synes det er fint å lese hva du gjorde. Du hjalp en kald og frossen hund og kan godt ha reddet livet dens. Her har det vært et håpløst føre de siste dagene, og den kunne fort ha blitt påkjørt. Takk for at du gjorde det! Jeg selv ville mye heller ha hentet hunden min hos Viking og betalt litt for det, enn å måtte finne den død i en grøft et sted.
sug lut Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg følte litt på det selv. Hadde desverre dårlig tid selv, men min første tanke var vet. Sa det til politiet også, at jeg jo ikke visste om den var skadet eller noe. Men de betrygget meg med at viking hadde en vet, så den ville bli tatt hånd om. Savner den litt nå 😅 Var jo skjønn. Fikk bekreftet idet jeg dro og at den så ut til å være i fin form, men at den trolig var rimelig kald og redd da den kom inn i bilen. Den var rolig og snill og så jeg (selvom jeg har null peil på hunder) så at den nok kom fra et godt hjem. hadde jeg hatt bedre tid selv, hadde jeg nok lagt inn en bedre innsats med en kjøretur i bygda før jeg avleverte den. Men jeg måtte desverre på jobb. da jeg kom til jobb og fortalte om det, ble de fleste overrasket over at jeg «gadd». Har man ikke et viss ansvar om å hjelpe dyr i en hjelpeløs tilstand? En hund alene på en landevei i 80 sona i kulden og på det føret som er nå anså ikke jeg som et trygt sted å etterlate den. Og det var noen kilometer til bygda.. Anonymkode: 5ef84...1d4 Veldig bra at du gjorde det du gjorde, HI.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Fikk en telefon fra eier nå Hunden er hjemme igjen og han takket så mye for hjelpen fikk nesten lyst på hund selv nå 😍 Anonymkode: 5ef84...1d4
MollyOdd Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har hund. Hadde jeg mistet den hadde jeg blitt veldig glad om noen hadde gjort som deg! Det hadde vanket både blomster og vin. Blir skikkelig glad over at det finnes folk som deg.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 Det koster en del hundrelapper når en må hente den hos viking, men det skal en bare gi blaffen i når en ser en løs hund. Det viktigste er hundens beste, og det er akkurat det du gjorde. Anonymkode: fb368...62c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Skrevet 6. februar 2019 6 minutter siden, MollyOdd skrev: Jeg har hund. Hadde jeg mistet den hadde jeg blitt veldig glad om noen hadde gjort som deg! Det hadde vanket både blomster og vin. Blir skikkelig glad over at det finnes folk som deg. Takk ❤️ Jeg er jo ikke hundevandt selv. Så jeg var jo først litt skeptisk. Men stakkars liten, sett tilbake så var det (selvsagt) det eneste rette å gjøre. Men jeg må si jeg stusser litt over at ingen av de foran meg stoppet. Skal man ikke egentlig det..? Anonymkode: 5ef84...1d4
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 Jeg bryr meg rent litenom hva en eier tenker eller synes bpr hunden løper løs. Har den stukket av, er den ikke sikret godt nok og da må eieren ta konsekvensen. Jeg hadde ikke kunne tatt med hunden i bilen en gang. Jeg hadde ringt politiet og så hadde de måttet ordne opp Anonymkode: fe8e0...e08
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #13 Skrevet 6. februar 2019 De eierens spm faktisk har mistet hunden blir glade når noen leverer den til Viking. De eierens som bare slipper hunden med vilje blir sure. Anonymkode: a5945...e7e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #14 Skrevet 6. februar 2019 Har selv hatt hund som ble kjørt i hel fordi den løp på veien. Så om min hund hadde løpt løs hadde jeg blitt sjeleglad om noen plukket den opp. Om de leverte den hit eller dit spiller ingen rolle. Folk flest har liten tid og vil gjøre det som går raskest. Det forstår jeg. Det viktigste er jo at hunden blir plukket opp! Anonymkode: 5fa12...4fd
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #15 Skrevet 6. februar 2019 Naboens hund hadde jeg nok levert til Viking. Den blir luftet på min tomt til tider og er dritt lei hundemøkk. Utover det, ville jeg nok gjort mitt beste for å finne andre hunders eiere. Anonymkode: 3c14b...eea
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #16 Skrevet 6. februar 2019 Min hund stikker aldri av, men hadde det skjedd hadde jeg satt pris på om noen gjorde som deg. Samma der, om du må betale litt for det, viking gjør jo en jobb, og hunden blir tatt vare på. Anonymkode: 6823f...369
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #17 Skrevet 6. februar 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Naboens hund hadde jeg nok levert til Viking. Den blir luftet på min tomt til tider og er dritt lei hundemøkk. Utover det, ville jeg nok gjort mitt beste for å finne andre hunders eiere. Anonymkode: 3c14b...eea Jøss, har vi samme nabo? Anonymkode: 5dba4...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå