Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Vil ikke gå i detalj, men det er ekstreme forhold. De går rundt for å lete etter feil for å kunne gi advarsler, de står med notatblokk for å notere om du kommer for sent fra pause (er du et minutt over blir det notert), er du på do leter de etter deg for å finne ut hva du gjør og om du faktisk er på do, de bryter selv regler som ansatte må følge osv. Ingen trives og fraværsprosenten er skyhøy pga mistrivsel og nedbryting. Anonymkode: 467a8...ce2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Du bytter jobb. Seriøst. Veien til å varsle koster for mye Anonymkode: 36062...3bf
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Det er jo ikke bare bare å bytte jobb! Lite jobber og oppdrive her og mange om beinet på stillinger Anonymkode: 467a8...ce2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 De? Ikke bare en kontrollfreak som misbruker sin posisjon? Hadde nok uansett kikket etter en annen jobb. Hadde plassen hatt en struktur der det satt andre høyere opp eller det er driftet av kommunen f.eks., hadde jeg gitt klar beskjed om hvorfor jeg byttet jobb og pekt på ledelsen som medvirkende årsak til høyt fravær. Som fagorganisert ville jeg også meldt fra til tillitsvalgt og organisasjon. Hvis flere opplever det samme, burde dere si i fra kollektivt. Anonymkode: 78a20...1b8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Skrevet 6. februar 2019 Høyere sjef, tillitsvalg, kollektiv klage og/eller ikke la deg knekke. Enkleste er jo bytte av jobb. Jeg lot meg ikke knekke og ble kvitt sjefen for avdelingen til slutt. Vi fikk ny høyere ledelse og de tok klagene på alvor. Samholdet og moralen har gått til værs etter dette. Gamlesjefen hadde et behov for å finne et offer, og jeg nektet å bli det offeret. Det kostet meg i både lønn og goder i forhold til de som sjefen likte, men jeg kan i det minste stå rak i ryggen etter dette. Ligger nå flere år bak i lønn enn de andre til tross for lang erfaring og stor arbeidsmengde. Anonymkode: cd027...b78
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil ikke gå i detalj, men det er ekstreme forhold. De går rundt for å lete etter feil for å kunne gi advarsler, de står med notatblokk for å notere om du kommer for sent fra pause (er du et minutt over blir det notert), er du på do leter de etter deg for å finne ut hva du gjør og om du faktisk er på do, de bryter selv regler som ansatte må følge osv. Ingen trives og fraværsprosenten er skyhøy pga mistrivsel og nedbryting. Anonymkode: 467a8...ce2 Kontakter tillitsvalgt og fagforening. Anonymkode: f0435...294
Superdolly Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Du har tre alternativer: Du kan prøve å finne deg en ny jobb (men jeg tolker ditt innlegg nr to som at det ikke er aktuelt), du kan leve med det og håpe at det endrer seg (det er uhyre sjelden slikt bare går over over) eller du kan ta kampen opp (noe som antagelig vil bli både tungt og vanskelig for deg).
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 En god løsning kan være å jobbe i arbeidstiden og ikke drøye pauser. Anonymkode: 0372b...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå