Gå til innhold

Kan man tegne uføreforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært mye syk, stort hull i cven. Gått på aap i mange år. 

Må ta en utdanning for å kunne arbeide. Hvis jeg tar en utdanning, og arbeider i 1 år, kan jeg tegne uføreforsikring da? 

Eller er et krav at du ikke har vært syk tidligere? 

Anonymkode: 231d3...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et absolutt krav at du ikke har vært syk tidligere.

Jeg sliter med hoftene (og skrev en lang avhandling i søknaden om at siden jeg har funnet rett behandlingsform er ikke dette lenger til hinder for arbeid), og er slankeoperert. Så fikk ikke det. Blankt nei.

Anonymkode: ad530...584

Skrevet

Jeg har et handicap. Fikk uføreforsikring på alt annet enn om jeg ble ufør pga handicappet.

Anonymkode: 0ad90...105

Skrevet

Jeg har en psykisk lidelse og kommer mest sannsynlig til å ende opp som ufør. Dette begynte å vise seg i tenårene men foreldrene mine var mer opptatt av seg selv og brydde seg ikke nok til å ta tak i det. Har levd på Nav siden jeg var 17 år. Har alltid, og kommer alltid til å leve på minstesats og jeg er ganske fortvilet over manglende forsikring. Har jo ikke sjans til å spare til pensjon selv heller med så lite inntekt. 

Anonymkode: eb972...571

Skrevet

Nei, det er for seint

Anonymkode: 3f0b2...51b

Skrevet

Det får du nok ikke. I hvert fall ikke for det du har vært på aap for. Folk er alt for sent ute med å tegne uføreforsikring. Mine barn har det allerede. Den kommer jeg til å betale for dem til de er ferdig med studier.

Anonymkode: 4ba90...283

Skrevet

Nei du har ingen mulighet til å få det 

Anonymkode: 4645a...6dd

Skrevet

Skal lite til før man mister den muligheten. Jeg har et barn under ppt. Han får ikke ufør forsikring... hmjeg og mistet nesten den muligheten fordi jeg er for feit 🤪

Anonymkode: 26189...c88

Skrevet

Jeg søkte da jeg var 20 år, da i 100% arbeid, normalvektig, trente mye. Men fikk avslag, da jeg 4 år før hadde vært hos fysioterapeut, det var kun muskulært, og grunnet overtrening. Og fordi jeg var allergisk.

Så det skal så lite til å få avslag.  

Anonymkode: f9124...093

Skrevet

Det er for seint å snyte seg når nesa er borte.

Anonymkode: 8ec89...eef

Skrevet

Man må raportertte siste 5 års sykehistorie.  Så dette er noe man bør tegne når man er ung og dum . Og enda frisk.

Anonymkode: 2270a...6e3

Skrevet

Jeg skaffet meg uføreforsikring i fjor. Var helt ærlig om allergier og nylig allergisk sjokk, astma som barn, nylig brudd i håndleddet, nylig mageproblemer med tilhørende medisiner og undersøkelser som gastroskopi og ultralyd. 

Fikk forsikring til den prisen som ble estimert før jeg la til helseopplysninger. Skal sies at alle undersøkelser og prøver viser at det ikke feiler meg noe. Kanskje det er psykisk😅 Men har vært en del syk og gått på diverse medisiner kort tid før jeg søkte. Alt har jo vært forbigående da, tydeligvis. Er relativt ung og høyt utdannet, mulig det vektes som beskyttelsesfaktorer. Har for eksempel ikke et yrke hvor en høy andel kvinner blir uføre, som for eksempel lærer eller helsefagarbeider. 

Anonymkode: 08b19...56b

Skrevet

Det er ikke et absolutt krav at man ikke har vært syk tidligere. Dersom det er veldig konkrete diagnoser kan du få forsikring men med unntak for tidligere diagnoser. Er det vage diagnoser eller veldig mange vil du nok mest sannsynlig få avslag, men jeg ville nå søkt hos flere uansett. Det taper du jo ingenting på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...