Tacomiddag Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Noen her som går på hormonspiral? Jeg sliter veldig med bivirkninger. Har kun hadt spiralen i 3 mnd, og vurderer sterkt å ta den ut! Flere som har dårlige erfaringer? Jeg sliter spesielt med irritabilitet, kort lunte, hummørsvigninge, til tider hetetokte og dårlig sexlyst. Flere som kjenner seg igjen? Jeg lurer på om disse bivirkninge forsvinner snart, eller kommer jeg til å leve med de helt til jeg tar ut spiralen?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 8 timer siden, Tacomiddag skrev: Noen her som går på hormonspiral? Jeg sliter veldig med bivirkninger. Har kun hadt spiralen i 3 mnd, og vurderer sterkt å ta den ut! Flere som har dårlige erfaringer? Jeg sliter spesielt med irritabilitet, kort lunte, hummørsvigninge, til tider hetetokte og dårlig sexlyst. Flere som kjenner seg igjen? Jeg lurer på om disse bivirkninge forsvinner snart, eller kommer jeg til å leve med de helt til jeg tar ut spiralen? Det er jo veldig lite hormoner? Som å ta 1 pille i mnd? I tillegg kommer hormonene veldig lokalt..? Anonymkode: da423...c3e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo veldig lite hormoner? Som å ta 1 pille i mnd? I tillegg kommer hormonene veldig lokalt..? Anonymkode: da423...c3e Det er ikke riktig, det er som å gå på minipille og de som ikke tåler det tåler gjerne ikke hormonspiral heller. Jeg kjenner to stykker som har fjernet den pga bivirkninger. Anonymkode: 8d1aa...a71
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Skrevet 6. februar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke riktig, det er som å gå på minipille og de som ikke tåler det tåler gjerne ikke hormonspiral heller. Jeg kjenner to stykker som har fjernet den pga bivirkninger. Anonymkode: 8d1aa...a71 Godt å høre. Da vet jeg at det ikke er noe for meg. Anonymkode: da423...c3e
Tacomiddag Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke riktig, det er som å gå på minipille og de som ikke tåler det tåler gjerne ikke hormonspiral heller. Jeg kjenner to stykker som har fjernet den pga bivirkninger. Anonymkode: 8d1aa...a71 De to du kjenner, brukte de den lenge før de fjærnet den?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Skrevet 6. februar 2019 Jeg hadde mensen sammenhengende i 8 mnd jeg.... et par dager her og der nesten uten, men fortsatt litt. Det var jo genial prevensjon da, ble jo ikke noe sex... Tok den ut etter de 8 mnd, og har aldri noen gang etterpå tenkt på å sette inn ny!! Anonymkode: bfdcd...fa3
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Skrevet 6. februar 2019 Jeg elsker hormonspiralen! Har hatt den i 8 år nå. Veldig lite bivirkninger her. Kanskje kroppen din bare skal venne seg til den? Anonymkode: bf613...61e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke riktig, det er som å gå på minipille og de som ikke tåler det tåler gjerne ikke hormonspiral heller. Jeg kjenner to stykker som har fjernet den pga bivirkninger. Anonymkode: 8d1aa...a71 Jo, det er faktisk riktig-for Mirena tilsvarer hormonmengden som virker sentralt ca 1 minipille i mnd. For Kylena er det enda mindre, det tilsvarer omtrentlig 9 piller i året. Men, det betyr ikke at mennesker ikke kan oppleve bivirkninger -for det er det flere som gjør. Anonymkode: c5a4f...944
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Skrevet 6. februar 2019 Jeg hadde det som deg. I nesten to år før jeg fjernet den. Streng gynekolog her som sa alle måtte prøve i minst ett år for å la det stabilisere seg før man fjernet den. Jeg blødde i tillegg i tide og utide. Brukte masse penger på tamponger og truseinnlegg da jeg måtte ha det nesten hele tiden. Anonymkode: 945d7...98a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #10 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde det som deg. I nesten to år før jeg fjernet den. Streng gynekolog her som sa alle måtte prøve i minst ett år for å la det stabilisere seg før man fjernet den. Jeg blødde i tillegg i tide og utide. Brukte masse penger på tamponger og truseinnlegg da jeg måtte ha det nesten hele tiden. Anonymkode: 945d7...98a Spesiell gynekolog må jeg si Anonymkode: da423...c3e
Tacomiddag Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker hormonspiralen! Har hatt den i 8 år nå. Veldig lite bivirkninger her. Kanskje kroppen din bare skal venne seg til den? Anonymkode: bf613...61e Hvilke få bivirkninger har du? Digger den jo pga nesten ingen mens, men bivirkninger tar over. Venne seg til den? 6mnd da eller?
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 Fikk satt inn min i november, har blødd nesten daglig siden 😡 Men ingen bivirkninger utenom det.
Tacomiddag Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #13 Skrevet 6. februar 2019 8 timer siden, 2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn skrev: Fikk satt inn min i november, har blødd nesten daglig siden 😡 Men ingen bivirkninger utenom det. Hoff, det må vær skipt 😕 Hvor lang tid er du villig til å bruke den, om dette vedvarer? Det er iværtfall fint at du ikke har andre bivirkninger i tilegg.
Tacomiddag Skrevet 6. februar 2019 Forfatter #14 Skrevet 6. februar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Spesiell gynekolog må jeg si Anonymkode: da423...c3e 2 år? Å hjelpesen.. det har iværtfall ikke jeg orket! Vedvarte alle symptomene, eller forsvant noen? Og ble noen av de svakere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå