Gå til innhold

Gravid og student


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og er student på 1. året. Jeg har ikke jobbet under studiene, og lurer på om jeg kan klare meg økonomisk etter fødsel. Har egentlig ikke lyst å ta pause fra utdanningen. Samboer jobber 100 %. Hva skal jeg leve av? Og hva gjør jeg med studiene? Dette er spørmål som dukker opp. Håper på gode råd. Takk

Anonymkode: 63087...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gravid og er student på 1. året. Jeg har ikke jobbet under studiene, og lurer på om jeg kan klare meg økonomisk etter fødsel. Har egentlig ikke lyst å ta pause fra utdanningen. Samboer jobber 100 %. Hva skal jeg leve av? Og hva gjør jeg med studiene? Dette er spørmål som dukker opp. Håper på gode råd. Takk

Anonymkode: 63087...3c0

Ring Lånekassen og Nav, så kan du forhøre deg der. Jeg antar du har mottatt stipend?

Anonymkode: a8d04...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ordning har dere to med økonomi? Har dere felles økonomi eller er det mitt og ditt? Jeg fikk to barn under studiene, og med førstemann jobbet jeg ikke. Det hadde helt klart vært lettere økonomisk om jeg hadde hatt inntekt, men det gikk likevel å leve på hans lønn pluss det vi fikk fra lånekassen. Fordi vi hadde felles økonomi. Med nr to kuttet jeg ut 10 studiepoeng siste semester og klarte med det å jobbe 50%. Da eksamen var allerede i mai og jeg hadde termin i august, fikk jeg gå opp i 100% de siste månedene, og fikk dermed det som lønnsgrunnlag i permisjonstiden. Det var fantastisk, og vel verd å senere måtte ta opp de 10 sp! 😊

Ønsker deg masse lykke til! Det kommer til å gå bra, selv om det ikke nødvendigvis er ideelt eller lett ☺️

Anonymkode: 6c8bb...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider