Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Jeg bor i et rekkehus bestående av 3 boenheter. Jeg bor innerst i rekka og for å komme til meg må man naturligvis forbi han som bor i midten. Denne fyren bor i en annen by her i landet og leier ut huset sitt her via Airbnb. For det første er jeg fryktelig lei av alle disse menneskene som går inn og ut av det huset og alle slags folk som er innom der. I helgen f.eks. var det en guttegjeng som festet hele natta slik at jeg ikke fikk sove. Et par mnd før det var det et par som slåss der inne, et rabalder uten like slik at jeg våknet av det og måtte ringe politiet. At det er så mye forskjellig folk som går inn og ut er én ting, men så er det alt det andre. Vi har en stor parkeringsplass utenfor her som skal måkes. Siden han ikke bor her er han heller ikke med på snømåkingen eller noe som har med vedlikehold av fellesarealet å gjøre. Vi måker for harde livet og så kommer det folk kjørende inn til nymåkt parkeringsplass. Sykt irriterende! Vi må også klippe hekken hans og dra opp ugress slik at vi kan komme oss forbi når vi skal videre til vår inngang. Gjør vi ikke dette så gror det igjen her. Han er kun innom her hvis han skal fikse på noe eller noe møbler har gått i stykker osv. Er drita lei av å ha det sånn! Hva ville dere gjort med dette? Anonymkode: c7f55...f0c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Er dere del av borettslag? Anonymkode: 2b776...e20
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 hvordan overleverer han nøkler? Anonymkode: d9474...b2a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dere del av borettslag? Anonymkode: 2b776...e20 Nei, det er ikke noe borettslag her.. Anonymkode: c7f55...f0c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Organiser dere. Dere eier tomt sammen og er dermed et sameie. Alle må betale inn fellesutgifter. De går til å dekke arbeid med måking, gressklipping ol på fellesarealer. Deretter lager dere vedtekter for sameiet som sier noe om hva som skjer hvis en eier ikke overholder normale regler for ro og orden Anonymkode: 3f0f3...ee6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Har du snakket med naboen din om problemene dere "fastboende" opplever med denne formen for utleie? Både bråk og rek samt mangel på deltagelse på felles vedlikehold? Det er ihvertfall ett sted å begynne. Ellers er det skrevet en masteroppgave Im temaet på UiB. Som kanskje er av interesse? Google utleie Airbnb sjenanse naboer, så kommer den opp lykke til skjønner godt problemstillingen! Anonymkode: c72db...380
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: hvordan overleverer han nøkler? Anonymkode: d9474...b2a Han har en «gjemmeplass» til nøklene. Flere ganger folk har ringt på til meg fordi de ikke har funnet nøklene, brannalarmen har gått, strømmen eller andre ting😤 Anonymkode: c7f55...f0c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Organiser dere. Dere eier tomt sammen og er dermed et sameie. Alle må betale inn fellesutgifter. De går til å dekke arbeid med måking, gressklipping ol på fellesarealer. Deretter lager dere vedtekter for sameiet som sier noe om hva som skjer hvis en eier ikke overholder normale regler for ro og orden Anonymkode: 3f0f3...ee6 Det er ikke sikkert de gjør...bor i tomannsbolig selv og her er det ingenting felles med nabo...egen eiet tomt, alle rør inn og ut av bolig er separat. Kan være slik for HI og, med tre enheter? Anonymkode: c72db...380
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 Tror jeg ville ha googla «gratis juridisk hjelp».. Høres helt horribelt ut, utrolig at/om dette ikke er straffbart. Anonymkode: 58a01...a35
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 Du burde kontakte han og foreslå at han leier ut fast til noen?Hørtes ikke bra ut hvertfall... Anonymkode: 78797...1c6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 Er det det egentlig lovlig utleie av leilighet? Anonymkode: b6dc0...e4a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke sikkert de gjør...bor i tomannsbolig selv og her er det ingenting felles med nabo...egen eiet tomt, alle rør inn og ut av bolig er separat. Kan være slik for HI og, med tre enheter? Anonymkode: c72db...380 Det stemmer.. Er ingenting felles med hverandre her bortsett fra parkeringsplassen. Den skal jo måkes, strøs og rakes for løv. Vi har alle egne søppeldunker og deler sånn sett ingenting. Både jeg og han på enden har opplevd at det kastes søppel i våre dunker. Orker ikke å ha det sånn lenger! Anonymkode: c7f55...f0c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #13 Skrevet 5. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det det egentlig lovlig utleie av leilighet? Anonymkode: b6dc0...e4a Dette er selveiet rekkehus, så det er lov ja😞 Anonymkode: c7f55...f0c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #14 Skrevet 5. februar 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du snakket med naboen din om problemene dere "fastboende" opplever med denne formen for utleie? Både bråk og rek samt mangel på deltagelse på felles vedlikehold? Det er ihvertfall ett sted å begynne. Ellers er det skrevet en masteroppgave Im temaet på UiB. Som kanskje er av interesse? Google utleie Airbnb sjenanse naboer, så kommer den opp lykke til skjønner godt problemstillingen! Anonymkode: c72db...380 Jeg har kontaktet ham flere ganger ang bråk i huset hans. Da jeg kontaktet ham ang paret som slåss og at jeg hadde måtte ringe politiet svarte han aldri. Kontaktet ham igjen i helgen da guttegjengen hadde fest da svarte han og beklaget så mye. Jeg tenker på å ta dette med snømåking og vedlikehold opp med ham, men samtidig så tenker jeg også at dette er et voksent menneske som vet at dette må gjøres. Synes absolutt det hadde vært på sin plass at han selv tok dette opp med oss da han ikke er til stede. Blir så oppgitt!! Anonymkode: c7f55...f0c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #15 Skrevet 5. februar 2019 Du må i hvert fall IKKE være behjelpelig med å hjelpe dem som leier. Får han dårlig anmeldelser skremmer det folk fra å leie Anonymkode: d18d1...d6c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #16 Skrevet 5. februar 2019 Du får bråke grenseløst når han leier ut, så får han dårlige anmeldelser. Anonymkode: ae029...558
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #17 Skrevet 5. februar 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror jeg ville ha googla «gratis juridisk hjelp».. Høres helt horribelt ut, utrolig at/om dette ikke er straffbart. Anonymkode: 58a01...a35 Hva skulle være straffbart, mener du? Fengsel for ikke å luke? Anonymkode: ff4df...ea5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #18 Skrevet 5. februar 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kontaktet ham flere ganger ang bråk i huset hans. Da jeg kontaktet ham ang paret som slåss og at jeg hadde måtte ringe politiet svarte han aldri. Kontaktet ham igjen i helgen da guttegjengen hadde fest da svarte han og beklaget så mye. Jeg tenker på å ta dette med snømåking og vedlikehold opp med ham, men samtidig så tenker jeg også at dette er et voksent menneske som vet at dette må gjøres. Synes absolutt det hadde vært på sin plass at han selv tok dette opp med oss da han ikke er til stede. Blir så oppgitt!! Anonymkode: c7f55...f0c Er absolutt ikke uenig med deg i forhold til at normal høflighet og gangsyn ville tilsagt at han burde vite dette med vedlikehold...sannheten er at folk flest er rimelig tett i pappen og ser knapt hva som befinner seg på egen tram. Derfor tenker jeg at dere bør ta opp med han at den type utleie han driver med gjør at en uforholdsmessig stor del av felles vedlikehold faller på dere to som bor der, og at han på en eller annen måte må ta sin del eller betale seg ut av den ved å leie folk. Når det gjelder klager på bråk må du rett og slett samle opp. Eierseksjonsloven paragraf 19 sier at utleie ikke skal være urimelig ulempe for andre eierseksjoner. Vil anbefale deg å lese den masteroppgaven jeg viste til tidligere: Anonymkode: c72db...380
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #19 Skrevet 5. februar 2019 Det skulle legges ut et forslag til høring i 2018 ang airbnb utleie i bebyggelse med bl. A rekkehus, noe om at det bare kunne leies ut i 90dager i året? Verdt å titte på hva som kom av det. Bare Google, så tror jeg det kommer opp Anonymkode: 2b776...e20
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #20 Skrevet 5. februar 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kontaktet ham flere ganger ang bråk i huset hans. Da jeg kontaktet ham ang paret som slåss og at jeg hadde måtte ringe politiet svarte han aldri. Kontaktet ham igjen i helgen da guttegjengen hadde fest da svarte han og beklaget så mye. Jeg tenker på å ta dette med snømåking og vedlikehold opp med ham, men samtidig så tenker jeg også at dette er et voksent menneske som vet at dette må gjøres. Synes absolutt det hadde vært på sin plass at han selv tok dette opp med oss da han ikke er til stede. Blir så oppgitt!! Anonymkode: c7f55...f0c Men leies det ut stort sett hele tiden da? Er det veldig sentralt i en stor by dette? Anonymkode: ae029...558
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #21 Skrevet 6. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor i et rekkehus bestående av 3 boenheter. Jeg bor innerst i rekka og for å komme til meg må man naturligvis forbi han som bor i midten. Denne fyren bor i en annen by her i landet og leier ut huset sitt her via Airbnb. For det første er jeg fryktelig lei av alle disse menneskene som går inn og ut av det huset og alle slags folk som er innom der. I helgen f.eks. var det en guttegjeng som festet hele natta slik at jeg ikke fikk sove. Et par mnd før det var det et par som slåss der inne, et rabalder uten like slik at jeg våknet av det og måtte ringe politiet. At det er så mye forskjellig folk som går inn og ut er én ting, men så er det alt det andre. Vi har en stor parkeringsplass utenfor her som skal måkes. Siden han ikke bor her er han heller ikke med på snømåkingen eller noe som har med vedlikehold av fellesarealet å gjøre. Vi måker for harde livet og så kommer det folk kjørende inn til nymåkt parkeringsplass. Sykt irriterende! Vi må også klippe hekken hans og dra opp ugress slik at vi kan komme oss forbi når vi skal videre til vår inngang. Gjør vi ikke dette så gror det igjen her. Han er kun innom her hvis han skal fikse på noe eller noe møbler har gått i stykker osv. Er drita lei av å ha det sånn! Hva ville dere gjort med dette? Anonymkode: c7f55...f0c Tatt det opp med ham? Anonymkode: b9ebc...239
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #22 Skrevet 6. februar 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du må i hvert fall IKKE være behjelpelig med å hjelpe dem som leier. Får han dårlig anmeldelser skremmer det folk fra å leie Anonymkode: d18d1...d6c Dette ☝️ Var skikkelig dårlig nabo mot de som leier. Ang. parkeringsplassen som må måkes kan den jo deles opp slik at hver boenhet har fast del, da kan hans del bare stå igjennsnødd. Den andre naboen går sikkert med på det. Og med skilting kan dere da taue bort feilparkerte gjester. Anonymkode: c9245...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå