Gå til innhold

Gifte seg. Fordeler?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i 9 år til høsten og er ikke gift. 

Jeg eier 50 % av en leilighet og samboer har så langt ikke egen bolig, han fikk ikke kjøpe seg inn i min leilighet (altså den andre 50 % delen).

Jeg, mamma, pappa og søsteren min har et AS og jeg har generelt mye høyere formue enn min samboer. 

Fom i år har jeg blitt trukket 40 % skatt fra lønna mi pga formueskatt. Dersom vi hadde vært gift hadde jeg sluppet dette. Hvilke andre fordeler er det med å være gift?

Jeg vil ikke gifte meg i hui og hast uten noe som helst planlegging, dessuten koster det vel en formue? Samboer er student og har dermed økonomi deretter. 

Dere som er gift; hvilke fordeler drar dere nytte av? 

Anonymkode: 55b0e...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster da ikke en formue å gifte seg? Kjapptur på tinghuset og vips er du gift. Alt utover det styrer du jo selv. Men om du har så mye penger vil det jo naturlig gå av dine penger uansett, når samboeren din er student?

Den store fordelen er at det er mye enklere å skilles eller dø.

 

Anonymkode: 8cb8d...023

Skrevet

Praktisk med samme etternavn

Økonomiske fordeler (?) for den som evt. sitter igjen etter at den ene dør. Uskiftet bo?

Anonymkode: 4c3b4...2a1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det koster da ikke en formue å gifte seg? Kjapptur på tinghuset og vips er du gift. Alt utover det styrer du jo selv. Men om du har så mye penger vil det jo naturlig gå av dine penger uansett, når samboeren din er student?

Den store fordelen er at det er mye enklere å skilles eller dø.

 

Anonymkode: 8cb8d...023

Søsteren min giftet seg med 65 gjester og det kostet ca 80.000 kr 

Ingen av oss ønsker å ha ett gigantisk bryllup , men samtidig vil vi gjøre litt stas over det. Jeg har bare vært i jobb siden august og har dermed ikke fått spart opp så mye. 

Vi må vel vente til vi har litt bedre råd

HI

Anonymkode: 55b0e...fda

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Praktisk med samme etternavn

Økonomiske fordeler (?) for den som evt. sitter igjen etter at den ene dør. Uskiftet bo?

Anonymkode: 4c3b4...2a1

Hva betyr uskiftet bo?

Sant at det er økonomiske fordeler hvis den ene dør.

HI

Anonymkode: 55b0e...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...