Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Butikken jeg jobber i er del av en større kjede. Nå har butikksjef blitt sykemeldt og det er ingen andre ledere i butikken, kun ekstrahjelper. Det er selvfølgelig ledere over butikksjefen igjen som del av kjeden. Nå blir det ikke lenger satt opp vakter i butikken, det har blitt vårt ansvar som ekstrahjelpere å sørge for at butikken er bemannet. Er dette riktig? Hvem har egentlig ansvar for dette? Anonymkode: 780c7...85c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Er det kun en butikksjef og bare ekstrahjelper som jobber der? Ingen faste ansatte som har et nestleder ansvar ? Ingen faste ansatte som har jobbet der en stund og kan ta i et tak? Og vet de øverste (finnes det en regionsjef? At butikksjefen er sykmeldt ? Anonymkode: b3ae1...fb6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Butikken jeg jobber i er del av en større kjede. Nå har butikksjef blitt sykemeldt og det er ingen andre ledere i butikken, kun ekstrahjelper. Det er selvfølgelig ledere over butikksjefen igjen som del av kjeden. Nå blir det ikke lenger satt opp vakter i butikken, det har blitt vårt ansvar som ekstrahjelpere å sørge for at butikken er bemannet. Er dette riktig? Hvem har egentlig ansvar for dette? Anonymkode: 780c7...85c Assisterende butikksjef / NK skal vel ha en slik rolle? Anonymkode: 1689c...34f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 I kjeder vil en mellomleder fra en annen avdeling/butikk kunne dele seg mellom sin avd og den avdeling. Det er uansett ikke deres ansvar, med mindre det står noe om det i kontrakten deres. Kontakt øvre leder, verneombud eller fagforening. Anonymkode: e2681...739
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Ingen nestleder. Vi har distriktsleder, men han har ingen av oss hørt noe fra. Vi har jo alle stått på og tatt på oss masse ekstra jobb, men jeg synes i alle fall det er kjedelig å sitte med så mye ekstra ansvar når jeg har så dårlig lønn. Anonymkode: 780c7...85c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen nestleder. Vi har distriktsleder, men han har ingen av oss hørt noe fra. Vi har jo alle stått på og tatt på oss masse ekstra jobb, men jeg synes i alle fall det er kjedelig å sitte med så mye ekstra ansvar når jeg har så dårlig lønn. Anonymkode: 780c7...85c Da ville jeg ringt han å sagt at butikksjef er sykmeldt(ikke sikkert han en gang vet) og at de må sende en ekstern eller sette en av dere i vikariat for butikksjef. Anonymkode: b3ae1...fb6
Merdee Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 (endret) 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen nestleder. Vi har distriktsleder, men han har ingen av oss hørt noe fra. Vi har jo alle stått på og tatt på oss masse ekstra jobb, men jeg synes i alle fall det er kjedelig å sitte med så mye ekstra ansvar når jeg har så dårlig lønn. Anonymkode: 780c7...85c Dette er ikke deres ansvar. Skal en av dere ta på dere ansvaret som fungerende butikksjef/stedfortreder inntil videre, så skal denne lønnes som butikksjef. Endret 5. februar 2019 av Merdee
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 Ta kontakt med distriktsleder for å få en avklaring. Det bør jo absolutt settes inn en vikarierende, og denne skal ha stillingen og lønnen til butikksjef. Det er iallfall sånn det bør være. Anonymkode: 2f743...98e
the amazing spidermamma Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 Hvis ikke distriktsleder tar ansvar, kontakt de som er over ham? Han tar jo ikke ansvaret sitt. Dette er ikke deres ansvar. Dersom en av dere har påtatt seg butikkleders ansvar, bør det kompenseres i form av økt lønn i den aktuelle perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå