Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Synes det virker så greit jeg! Kvinnen styrer, ingen hormoner, og ingen fikling med kondomer. Eneste bakdelen er vel at det må planlegges og settes inn, som gjør det mindre spontant, men som foreldre til flere barn er ikke akkurat spontan sex på kjøkkenbordet hverdagskost heller. En liten tur på badet, fikse det og så tilbake, er vel ikke så mye styr det? Tok faktisk opp det med helsesøster på sånn etter-fødsel samtale, følte hun bare overså det og syntes jeg var litt rar. Noen som har prøvd pessar eller vet hvorfor det er så lite snakk om det? Anonymkode: 730d2...ac5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Mine to grunner: 1. Vi har faktisk spontan sex, selv med fire barn, så det virker styrete med pessar. 2. Jeg hadde ikke klart å stole på at det satt riktig og beskyttet godt nok. Har skikkelig angst for å bli gravid igjen, så må ha noe som føles sikkert. Anonymkode: 7c273...b9c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Det er ikke så sikker som annen prevensjon, og anbefales derfor å bruke sammen med spermdrepende krem. Kremen bør ikke tas på lenge i forveien av samleie, derfor blir ikke pessar så lett å sette inn i god tid før og det er klønete å ta på sånn i det spontane. Dessuten må man jo få målt til rett størrelse. Da er kondom enklere å bruke. Anonymkode: 1d48f...0e0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 Jeg har prøvd. Pessar er styrete, mindre sikkert enn annen prevensjon for kvinner og viktigst av alt: jeg kjente minimalt under samleiet. Med pessar var det egentlig like greit å droppe det hele... Anonymkode: fb0fe...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå