Gå til innhold

Feil å legge til bhg-ansatt på facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er en så bra fyr, og vi har så god tone. Jevngamle barn, men ikke i samme årskull. Blir det litt rart? Kan det mistolkes? Eller er det ok? Jeg har flere av de andre bhg-ansatte som fb-venner. 

Anonymkode: 14dec...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er en så bra fyr, og vi har så god tone. Jevngamle barn, men ikke i samme årskull. Blir det litt rart? Kan det mistolkes? Eller er det ok? Jeg har flere av de andre bhg-ansatte som fb-venner. 

Barnehageansatte kan ikke ha venner på Facebook🙄

Skrevet

Tenker du bør droppe det. Om dere omgåes på en eller annen måte på fritiden så er det jo greit- men nei.

Jeg er barnehagelærer og synes alltid det er ubehagelig når foreldre legger meg til på Facebook eller andre sosiale medier. Jeg ignorerer alltid. Enkelte barnehager har retningslinjer på dette, f.eks at det ikke er lov å være venn med foreldre på Facebook med mindre man kjente dem fra før eller blir kjent i andre sammenhenger. 

Anonymkode: ef063...7b2

Skrevet

Jobber som lærer og har jobbet i helsevesenet. Legger ikke til elever ( eller pårørende fra helsevesenet ) før de ikke lenger har et skjevt forhold til meg. 

Anonymkode: f15b4...792

Skrevet

Vi får ikke legge til foreldre så fremt vi ikke kjenner de fra før. 

Anonymkode: 800e4...ce9

Skrevet

I utgangspunktet syntes jeg det er en uting å legge til folk man møter i profesjonelle sammenhenger hvor man ikke er «likesinnet». Dvs enten møtes begge privat eller begge på jobb, da er det OK. Er den ene en bekjent pga jobb (Bhg, skole, helsevesen f.eks) og den andre forelder/pasient er det ikke greit. Det setter den ansatte i en vanskelig klein situasjon.

Anonymkode: aa9b0...3e0

Skrevet

Jeg synes det er feil, Som barnehageansatt så synes jeg det er litt ubehagelig når jeg får forespørseler fra foreldre som jeg bare kjenner gjennom jobb.Jeg synes det er kleint å avvise de

Anonymkode: 50250...c2f

Skrevet

Det blir feil. Har jobbet i barnehage, og jeg hadde syntes det var rett og slett ubehagelig hvis foreldrene skulle legge meg til. 

Mest fordi man vil bli gransket på en helt annen måte. Plutselig legger man ut noe, som en eller flere foreldre ikke liker og så vil de blande seg i det. Eller mene det går utover jobben du gjør med å ta vare på deres barn. 

Anonymkode: e068e...c17

Skrevet

Ok. Ser argumentene deres. Likevel har jeg sett at han har andre foreldre som venner - foreldre som heller ikke har noen relasjon til ham annet enn at han jobber med barna deres. 

Tja, vi får se. Kunne godt tenkt meg å ha han som fb-venn, men ser også at det kan bli kleint. 

HI

Skrevet

Jeg er sosionom og det kunne ikke falt meg inn å ha mine brukere som venner på facebook, men har noen fra en jobb jeg hadde tidligere, det var de som sendte meg venneforespørsel etter jeg flytta. 

Anonymkode: 42871...c35

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Ser argumentene deres. Likevel har jeg sett at han har andre foreldre som venner - foreldre som heller ikke har noen relasjon til ham annet enn at han jobber med barna deres. 

Tja, vi får se. Kunne godt tenkt meg å ha han som fb-venn, men ser også at det kan bli kleint. 

HI

Hvordan vet du helt sikkert at de ikke har en annen relasjon til han? :)

Skrevet

Her er SFO-leder mitt søskenbarn men det vet ikke foreldrene fordi vi pleier ikke å si det til dem fordi det er ikke relevant til noe vi har snakket om :)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du helt sikkert at de ikke har en annen relasjon til han? :)

Jeg vet jo ikke 100% sikkert, men hun ene er innflytter og kjenner nesten ingen her. De har heller ikke barn på samme alder. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...