Gå til innhold

«Klump» langt inn i skjeden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjente den i dag. Det er en ganske stor «klump» når jeg har fingeren helt innerst i skjeden. Jeg tror ikke jeg har kjent det tidligere. Hva kan det være? Jeg var til gyn i august 2016, og da var alt bra. Da tok jeg celleprøve også. Jeg fødte et barn i juni 2017 og var til masse undersøkelser/ ultralyd i forbindelse med graviditeten. Jeg tok keisersnitt og ble sterilisert i forbindelse med det. Så det er jo ikke lenge siden jeg har vært grundig undersøkt. Kan det være livmoren jeg kjenner? At noe har endret seg litt etter graviditet og snitt? 

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du deg en time hos fastlegen. Enten sjekker de deg der før de evnt henviser videre, eller så blir du henvist videre til hun med en gang.

høres ut som noe du bør sjekke hvertfall 

Anonymkode: a6c36...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå ble jg redd..... Jeg trodde man var hanske sikker når man tok celleprøve hvert 3. år. Nå har det kun gått 2 1/2 år siden. Og i tillegg åpner de jo livmoren under KS for 1 1/2 år siden. Kan noe utvikle seg så raskt? #angst

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, nå ble jg redd..... Jeg trodde man var hanske sikker når man tok celleprøve hvert 3. år. Nå har det kun gått 2 1/2 år siden. Og i tillegg åpner de jo livmoren under KS for 1 1/2 år siden. Kan noe utvikle seg så raskt? #angst

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Mer sannsynlig at det er livmorhals eller prolaps du kjenner. Kreft der nede utvikler seg som regel langsomt. 

Anonymkode: f3931...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mer sannsynlig at det er livmorhals eller prolaps du kjenner. Kreft der nede utvikler seg som regel langsomt. 

Anonymkode: f3931...06b

Ja, det var egentlig det jg tenkte også. Synes det høres lite sannsynlig ut at det skal komme en svulst så stor at jeg kjenner den selv i løpet av så kort tid, når det ikke var antydning på celleprøve og innvendig UL for 2 1/2 år siden. Men jg har litt helseangst, så er lett å vippe av pinnen.😬

 

HI

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere? Jeg kjenner den helt innerst, så kan være livmoren. Ble litt redd, er så slitsomt med helseangst!

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare livmorhalsen. Jeg hadde samme opplevelse for et par måneder siden. Var sikker på at jeg hadde en stor svulst, men fastlegen sa det var livmorhalsen.

Anonymkode: deaa6...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er nok bare livmorhalsen. Jeg hadde samme opplevelse for et par måneder siden. Var sikker på at jeg hadde en stor svulst, men fastlegen sa det var livmorhalsen.

Anonymkode: deaa6...9ef

Takk, det var godt å høre!! 😀 Fikk du noe svar på hvorfor livmorhalsen plutselig var lenger nede? 

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, det var godt å høre!! 😀 Fikk du noe svar på hvorfor livmorhalsen plutselig var lenger nede? 

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Den flytter seg litt opp og ned i løpet av syklusen, då noen ganger er den lettere å kjenne. 

Anonymkode: 977d9...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den flytter seg litt opp og ned i løpet av syklusen, då noen ganger er den lettere å kjenne. 

Anonymkode: 977d9...a57

OK, takk! 😊 Jeg har eggløsning nå, kanskje det betyr noe?

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK, takk! 😊 Jeg har eggløsning nå, kanskje det betyr noe?

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Ja! Den er på det laveste ved eggløsning

Anonymkode: 8f28e...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja! Den er på det laveste ved eggløsning

Anonymkode: 8f28e...4fe

Takk!😊 Tror jeg venter noen dager med å bestille time, da, for å se om den fremdeles er der etter eggløsning.

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, HI er, fremdeles stressa. Har helt angst, altså! Har nå sendt spørsmål til en online- lege for å høre. Deretter blir det gyn i neste uke. Noen flere som kan berolige en som sliter med helseangst. Leser at risiko for livmorhalskreft er svært lav når man tar celleprøve hvert tredje år, noe jeg har gjort i årevis. 

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, HI er, fremdeles stressa. Har helt angst, altså! Har nå sendt spørsmål til en online- lege for å høre. Deretter blir det gyn i neste uke. Noen flere som kan berolige en som sliter med helseangst. Leser at risiko for livmorhalskreft er svært lav når man tar celleprøve hvert tredje år, noe jeg har gjort i årevis. 

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Jeg lover ingenting, men kreft er det mest sannsynlig ikke når du tester deg når skal. Det kan være livmorhalsen du kjenner, det kan være avføring du kjenner (veggen mellom kjeden og endetarmen er utrolig tynn, så slikt kan kjennes godt gjennom der, det kan være et myom inne i livmoren eller det kan være noe helt annet. Stort sett er slikt helt ufarlig, og jeg syns du skal prøve å tenke på det sånn ihvertfall til du får legetime. 

Når du er hos gyn ville jeg også luftet angsten for legen, du kan testes oftere om det beroliger deg. Min mor hadde livmorkreft, så jeg er hos gyn med ultralyd og celleprøve hvert år. Jeg vet det ikke er nødvendig, men det betrygger meg enormt. 

Lykke til! Husk å puste med magen, dette går nok veldig bra :)

Anonymkode: 50f11...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!

Jeg hadde faktisk noen myomer da jeg gikk gravid for 1 1/2 år siden (tok mange UL). Skjønte at de kanbli veldig store. Mulig det er det. Takk for beroligende svar, går rundt og skjelver her, kjipt når det er helg og vi skal kose oss med barna. 

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk!!

Jeg hadde faktisk noen myomer da jeg gikk gravid for 1 1/2 år siden (tok mange UL). Skjønte at de kanbli veldig store. Mulig det er det. Takk for beroligende svar, går rundt og skjelver her, kjipt når det er helg og vi skal kose oss med barna. 

Anonymkode: 2e3e4...f5c

Da er det godt mulig du har svaret ditt der, for ja, de kan bli veldig store. Håper du har hatt en fin kveld og at du har klart å legge tanken litt vekk. Husk at uansett hva det er får du ikke gjort noe med det akkurat nå uansett, og når det (mest sannsynlig) blir bekreftet at dette ikke er noe farlig, kommer du til å angre på all tiden du brukte på og engste deg for dette ;)

Anonymkode: 50f11...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...